F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.02.2023

Albon: Bogate doświadczenie Vowlesa pomoże Williamsowi

Zhou: Tym razem presja jest znacznie mniejsza

Gulf zainteresowany stworzeniem malowania Williamsa na jeden wyścig

Alfa Romeo liczy na poprawę osiągów z bolidem C43

Ferrari potwierdziło nazwę tegorocznego bolidu

Alfa Romeo zaprezentowała nowe barwy na 2023 rok

Kalendarz prezentacji bolidów F1 na sezon 2023

06.02.2023

Williams ujawnił malowanie tegorocznego bolidu Formuły 1

04.02.2023

Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 1)

03.02.2023

FIA opublikowała listę dostawców silników dla F1 od 2026 roku

Red Bull przedstawił malowanie bolidu RB19

Red Bull oficjalnie potwierdza partnerstwo z Fordem

Ford ogłosił powrót do F1 od 2026 roku

Vigna: Przed Vasseurem jasny cel

BBC: Szefowie zespołów F1 zniesmaczeni działaniami bin Sulayema

Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC

Jean-Pierre Jabouille nie żyje

02.02.2023

FIA otworzyła nabór na wolne miejsca w stawce Formuły 1

De Vries: Już prawie porzuciłem marzenie o występach w Formule 1

Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bottas: Przyszłoroczne bolidy nie różnią się bardzo od tegorocznych

Fin z żalem żegna się z obecnymi konstrukcjami.
Jakub Ziółkowski, 28 grudnia 2021, wyświetlenia: 2776<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Po pierwszych próbach w symulatorze Valtteri Bottas uważa, iż przyszłoroczne bolidy nie sprawią kierowcom wielu kłopotów z adaptacją.

Zespoły Formuły 1 stoją przed kolejnym wyzwaniem technicznym. Tym razem chodzi o zmiany w przepisach dotyczących nowej konstrukcji bolidów na rok 2022. Przyszłoroczne maszyny będą wykorzystywały efekt przyziemienia, pozwalając na bliższą jazdę podczas walk na torze.

Wielu kierowców spodziewa się problemów z przyzwyczajeniem się do nowych konstrukcji, jednak Valtteri Bottas uważa, iż nie będzie musiał zbytnio zmienić podejścia do swojej jazdy. Fin próbował swoich sił zarówno w symulatorze Mercedesa, jak i Alfy Romeo.

„Na razie mogę stwierdzić z pewnością, iż zmniejszy się poziom docisku” – powiedział Bottas. „Generalnie jednak, w obu symulatorach nie odczułem dużych różnic w porównaniu z tegorocznymi konstrukcjami. Oczywiście, nie możemy sprawdzić wszystkiego, jak np. jazdy za innym samochodem, ale różnic będzie niewiele” – dodał nowy nabytek zespołu Alfa Romeo.

Wypowiedzi Bottasa kontrastują z opinią Lando Norrisa, który po symulacjach zauważył duże różnice w nowych bolidach. Kierowca McLarena porównał styl, jaki musiał przyjąć podczas próby w symulatorze do jazdy bolidem Formuły 2.

„Z pewnością odczucia będą inne” – powiedział zapytany przez magazyn Autosport Lando Norris. „Uczucia z jazdy nie będą tak przyjemne — będziemy musieli bardziej się starać, jadąc na limicie, trochę jak w Formule 2, gdzie trzeba walczyć z samochodem” – dodał Brytyjczyk.

„Mogę się jednak mylić, ponieważ zespoły na pewno dokonają postępów. Samochód, którym jeździłem w końcówce sezonu, jest inny niż np. ten sam samochód sprzed miesiąca. Podczas pierwszego wyścigu na pewno bolidy będą jeszcze inne” – skwitował Norris.

Tymczasem Bottas z przykrością żegna się z odchodzącą generacją bolidów, których duży poziom docisku pozwalał w biciu rekordów okrążeń z zeszłych sezonów.

„To była dobra zabawa, szczególnie w sezonie 2020 – samochody miał więcej docisku i były jeszcze szybsze niż w tym roku” – stwierdził Fin. „Dam wam znać w przyszłym roku, co sądzę o nowych bolidach. Jeżeli jazda w tłoku będzie łatwiejsza, jazda tymi bolidami powinna być dużą frajdą. Mam nadzieję, że szybko dojdziemy do momentu, w którym przyszłoroczne samochody osiągną tempo obecnych konstrukcji” – zakończył dwukrotny wicemistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2023  Alfa Romeo liczy na poprawę osiągów z bolidem C43
31.01.2023  Bottas: FIA nie powinna kontrolować tego, co mówią kierowcy
18.01.2023  Bottas chce wcześnie zacząć rozmowy na temat nowego kontraktu
07.01.2023  Bottas zachwycony "bezbłędnym" sezonem w wykonaniu Zhou
11.11.2022  Sainz ukarany cofnięciem na starcie za wymianę silnika spalinowego
Tagi:
Bottas V.
Norris L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca