F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.01.2022

Mike Krack mianowany nowym szefem Astona Martina

Motorsport.com: Aston próbował zablokować treningi dla debiutantów

R. Schumacher: Vettel mógłby zastąpić Hamiltona w Mercedesie

Maserati nie wyklucza przywrócenia zespołu Formuły 1

Aston Martin AMR22 zostanie zaprezentowany 10 lutego

13.01.2022

Norris: Liczę na zaciętą walkę z Russellem

FIA potwierdza wszczęcie analizy ws. GP Abu Zabi 2021

Marcin Budkowski ustąpił z funkcji dyrektora wykonawczego Alpine

W piątek ma dojść do rozmowy Bin Sulayema z Wolffem

12.01.2022

Dochodzenie ws. GP Abu Zabi ma zakończyć się na początku lutego

Robert Kubica kierowcą Prema Orlen Teamu w WEC

11.01.2022

Marcus Armstrong opuścił Akademię Kierowców Ferrari

Ocon: Wiele się nauczyłem od Alonso w sezonie 2021

Ecclestone: Vettel powinien wrócić do Red Bulla

Perez: Rozważałem odejście z Formuły 1 po sezonie 2020

Hulkenberg: Nowe samochody będą bardzo szybkie

10.01.2022

Binotto: Masi miał w Abu Zabi najtrudniejszą pracę na świecie

09.01.2022

Capito: Zatrudnienie Albona w Williamsie było prostsze niż się wydaje

Raikkonen: Możliwe, że już nigdy nie pojawię się w padoku F1

Vasseur: Bottas będzie dobrym nauczycielem dla Zhou

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Robson: Latifi musi przestać zbytnio rozmyślać w sezonie 2022

Zdaniem Brytyjczyka, 25-latek ma szansę stać się liderem Williamsa w przyszłym roku.
Maciej Wróbel, 31 grudnia 2021, wyświetlenia: 652<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu osiągów Williamsa, Dave Robson, zaapelował do Nicholasa Latifiego aby ten „zbytnio nie rozmyślał”, by mógł wyciągnąć jak najwięcej z samochodu nowej generacji.

Zawodnik z Toronto ma za sobą dużo lepszy sezon od debiutanckiego roku 2020. 26-latek zdołał przede wszystkim wywalczyć pierwsze w swojej karierze punkty za sprawą siódmej pozycji na Węgrzech i dziewiątej w Spa. Bliski powiększenia swojego dorobku był także na Monzy, gdzie finiszował jedenasty, trzy sekundy za dziesiątym Estebanem Oconem.

Jednakże Latifi, pomimo tego, że dwa razy okazał się szybszy w kwalifikacjach od George'a Russella, to w końcowym rozrachunku drugi rok z rzędu został bezapelacyjnie przyćmiony przez zespołowego kolegę. Dave Robson uważa, iż Latifiemu brakowało przede wszystkim konsekwencji w jego jeździe w sezonie 2021, ale jednocześnie wierzy, że Kanadyjczyk ma wszystko co potrzebne, by dokonać postępów.

Zdaniem Robsona, kluczem do poprawy formy Latifiego jest większa wiara we własne możliwości i unikanie nadmiernego analizowania wszystkiego wokół. „Myślę, że ten rok miał znacznie więcej wzlotów i upadków, niż tego oczekiwaliśmy” – powiedział Brytyjczyk.

„Jako zespół mieliśmy problemy z różnicami pomiędzy naszym tempem kwalifikacyjnym a wyścigowym, ale on [Latifi] ma duży talent jeśli chodzi o prowadzenie samochodu i zrozumienie i wskazanie istoty problemów”.

„Oczywiście czeka nas w przyszłym roku gruntowny reset. Samochody będą zupełnie inne, będzie miał nowego zespołowego kolegę, więc myślę, że ma okazję na to, by zabłysnąć w przyszłym sezonie. Jest szansa na to, by tego dokonał”.

„Ma wszystko czego potrzeba, ale być może potrzebuje bardziej zaufać swojemu instynktowi. Być może zbyt dużo rozmyśla, co potencjalnie jest częścią jego problemu, który pojawia się i znika. Ma tendencję do zbytniego rozmyślania i jest niemalże zbyt inteligentny, by po prostu jechać i zdać się na swój instynkt, który, co najważniejsze, posiada”.

Szef działu osiągów stajni z Grove wskazuje także na posiadanie lepszego samochodu jako czynnik, który potencjalnie mógłby pomóc Latifiemu w obraniu lepszego podejścia do ścigania. „Może to zrobić, ale to jak z kurczakiem i z jajkiem. Szybszy samochód oznacza, że może bardziej się zrelaksować, szczególnie we wczesnej fazie kwalifikacji”.

„Wtedy mógłby naprawdę zaufać swojemu instynktowi i jechać tak, jak umie i jak to robi większość kierowców. Z pewnością ciągle może dostać się na tę spiralę, piąć się ku górze i wykonywać dobrą robotę” – zakończył Robson.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.12.2021  Capito: Nie będzie kierowcy numer jeden w Williamsie w 2022
17.12.2021  Verstappen: Mam nadzieję, że Latifi wyłączył swój telefon
13.12.2021  Latifi: Nie chciałem wpłynąć na walkę o tytuł
21.11.2021  Norris: Nic nie wskazywało na to, by opona miała pęknąć
21.11.2021  Isola: Do awarii opon doszło przez krawężniki i ryzykowne strategie
Tagi:
Latifi N.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca