F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison: Niektóre projekty nowych bolidów mogą być zupełnie nieudane

53-latek liczy na to, że Mercedes sprosta wymaganiom stawianym przez nowe przepisy.
Maciej Wróbel, 25 stycznia 2022, wyświetlenia: 1728<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, spodziewa się, że kilka zespołów może „zupełnie nie trafić” z projektem nowego samochodu na sezon 2022, w którym dojdzie do największej od lat rewolucji technicznej.

Wielkimi krokami zbliżają się pierwsze przedsezonowe testy w Barcelonie, które zaplanowano na 23-25 lutego. Wtedy też po raz pierwszy na tor wyjadą zupełnie nowe bolidy, zaprojektowane w zgodzie z nowym zestawem regulacji, który wchodzi w życie w sezonie 2022. Szczególnie istotne będzie wykorzystanie efektu przyziemienia, który w założeniu ma przyczynić się do bardziej wyrównanego ścigania.

Na tym etapie ciężko jednak jest przewidywać, jak może wyglądać tegoroczny układ sił w F1. James Allison z Mercedesa uważa, że z uwagi na skalę zmian w przepisach nieunikniona będzie obecność w stawce co najmniej kilku zupełnie nietrafionych projektów.

„Każdy w naszym zespole i wszyscy w pozostałych zespołach zrobili co w ich mocy, by znaleźć jak najlepsze podejście do projektu, który idealnie dopasuje się do nowego zestawu regulacji” – powiedział Allison. „Wszyscy przekonamy się już w pierwszych kilku wyścigach sezonu, jak się to ułoży”.

„Wyobrażam sobie, że – biorąc pod uwagę to, jak mocno nowe samochody będą różnić się od starych – jeden lub dwa samochody w stawce będą konstrukcjami zupełnie nietrafionymi. Te zespoły czeka wtedy bardzo bolesny rok. Spodziewam się też, że każdy z nas do pewnego stopnia pominie kilka szczegółów, których nie przewidzieliśmy. Popatrzymy wtedy na inne samochody i pomyślimy «Och, dlaczego my na to nie wpadliśmy?»”

„Wtedy będziemy, najszybciej jak się da, starali się wprowadzić taki pomysł do naszego bolidu, aby móc wywalczyć sobie lepszą pozycję od tej, którą zajmowaliśmy w pierwszym wyścigu. Lub, jeśli będziemy mieli wystarczająco dużo szczęścia, spróbujemy utrzymać grupę pościgową za nami. Będzie to dość intensywne i z pewnością sprawi, że nie będziemy dobrze spali w tym sezonie”.

Choć Mercedes, który nieprzerwanie od roku 2014 zwycięża w mistrzostwach konstruktorów, ma zdecydowanie najwięcej do stracenia po wprowadzeniu nowych przepisów, to Allison przekonuje, że niemiecki producent jest podekscytowany postawionym w tym roku wyzwaniem. „Przepisy zmieniają się w tak dużym stopniu, że zamierzamy podejść do tego z radością i rozkoszą, na jaką to wyzwanie zasługuje” – kontynuuje Brytyjczyk.

„Naszym zadaniem jest poszukiwanie technologicznych szans i regulacji, a potem skorzystać z naszej wiedzy, umiejętności i wszystkich podejmowanych przez nas wysiłków, by znaleźć konfigurację samochodu, która będzie lepsza od tego, co zrobią pozostali. Gdy wszystko jest tak nowe, to gdzie nie spojrzysz w zestaw nowych regulacji – który jest dwukrotnie grubszy od starego – tam kryje się szansa”.

„Są okazje, ale oczywiście kryje się też niebezpieczeństwo, a my spróbujemy znaleźć czystą drogę na tym potencjalnym polu minowym i zgarnąć wszystkie skrzynie ze skarbami, które mogą się tam kryć. Wszystko po to, aby móc skończyć z samochodem, dzięki któremu – mamy nadzieję – ponownie znajdziemy się na czele stawki” – zakończył 53-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.02.2024  BBC: Mercedes zaplanował na czwartek spotkanie całego zespołu
18.01.2024  James Allison pozostanie dyrektorem technicznym Mercedesa
22.06.2023  Zespoły przeciwne porzuceniu koców grzewczych od sezonu 2024
01.05.2023  Mercedes nie myśli o zupełnie nowym projekcie bolidu W15
12.04.2023  Wolff wyklucza powrót Jamesa Allisona do stałej roli w Mercedesie
Tagi:
Allison J.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca