F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Albon: Byłem jednym z najgorzej przygotowanych kierowców do debiutu

Tajlandczyk ujawnił, że Red Bull pierwotnie chciał go zatrudnić jako zawodnika testowego.
Mateusz Szymkiewicz, 26 stycznia 2022, wyświetlenia: 1438<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alexander Albon uważa, że otrzymując posadę w Toro Rosso przed sezonem 2019 był jednym z „najgorzej przygotowanych kierowców w historii”.

Tajlandczyk otrzymał miejsce w juniorskim zespole Red Bulla dzięki skomplikowanej sytuacji koncernu z kierowcami. Na sensacyjne przejście do Renault zdecydował się Daniel Ricciardo, którego w głównej ekipie zastąpił Pierre Gasly. Tym samym w Toro Rosso utworzyły się dwa wakaty, których zespół nie był w stanie uzupełnić kolejnymi juniorami.

Drugą szansę w Formule 1 otrzymał Daniił Kwiat, natomiast na jego partnera wytypowano Alexandra Albona, który w Formule 2 w sezonie 2018 uplasował się na najniższym stopniu podium. Tajlandczyk będący w przeszłości podopiecznym Red Bulla, chcąc awansować do F1 musiał wcześniej rozwiązać ważny kontrakt na starty w Formule E.

„To wszystko wydarzyło się w ostatniej chwili” – powiedział Alexander Albon dla Motorsport Magazine. „Nie chcę wchodzić w szczegóły jak wszystko się rozstrzygnęło. Mimo to zapanował spory bałagan, ponieważ byłem już związany z Nissanem i nie było łatwo oderwać się od zobowiązań w Formule E na rzecz Formuły 1. Będąc w tak młodym wieku to jasne, że priorytetem jest F1. Każdy celuje w tę serię od najmłodszych lat”.

„Pamiętam dzień, w którym ruszył cały proces. Byłem w Rosji i otrzymałem telefon od Marko, że chciałby się ze mną spotkać w swoim biurze. Miałem już wtedy kontrakt na starty w Formule E i usłyszałem od niego, że «Chcą mnie sprawdzić w symulatorze przed potencjalną współpracą z zespołem w kolejnym roku». Pomyślałem sobie, że to świetna sprawa. Będę kierowcą Formuły E zarabiającym dobre pieniądze i jednocześnie otrzymam funkcję zawodnika rezerwowego w F1. Być może nawet otrzymam szansę poprowadzenia bolidu”.

„Po prostu chciałem otrzymać szansę by móc poczuć się jak kierowcy, którzy dostają się do Formuły 1. Sama możliwość wypróbowania samochodu budziła we mnie ekscytację. Mimo to mój weekend w Rosji był bardzo udany i znów otrzymałem telefon od Marko, który tym razem rozmawiał ze mną zupełnie inaczej. Od tamtej pory wszystko ruszyło i umowa została potwierdzona w Abu Zabi”.

„Musiałem rozpocząć szybki proces. Do czasu rundy w Rosji kompletnie nic się nie wydarzyło, nie myślałem nawet, że starty w F1 są w moim zasięgu. Byłem już od kilku lat poza programem i nikt nigdy nie oferował mi takiej możliwości. Mimo to nagle przed ostatnimi wyścigami w Formule 2 otrzymałem szansę i znalazłem się w F1”.

Albon przed pierwszym startem w Formule 1 spędził w bolidzie zaledwie cztery dni testowe i jak przyznał, jego przygotowania były dalekie od optymalnych. „Prawdopodobnie byłem jednym z najgorzej przygotowanych kierowców w historii Formuły 1. Każdy przed pojawieniem się w stawce realizuje sporo sesji testowych. Tak naprawdę mój pierwszy dzień w bolidzie miał miejsce w Barcelonie podczas zimowych przygotowań. Od razu obróciłem się na pierwszym okrążeniu! W czwartym zakręcie. Pomyślałem sobie: «O mój Boże, w co ja się wpakowałem?»”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
25.03.2024  Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie
22.03.2024  Logan Sargeant nie pojedzie w pozostałych sesjach w Australii
22.02.2024  Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe
09.02.2024  Autosport: Red Bull oferuje Albonowi powrót od sezonu 2026
Tagi:
Albon A.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca