F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Honda utrzyma produkcję silnika do końca 2025 roku

Japoński producent unieważnił umowę o przekazaniu praw intelektualnych Red Bullowi.
Mateusz Szymkiewicz, 27 stycznia 2022, wyświetlenia: 3461<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko ujawnił, że Honda pozostanie zaangażowana w Formułę 1 do końca 2025 roku, kontynuując produkcję jednostki napędowej pod szyldem Red Bulla.

Japoński producent oficjalnie wycofał się ze sportu po sezonie 2021. Mimo to w Sakurze wciąż trwa rozwój pakietu szykowanego z myślą o nadchodzących mistrzostwach, co jest efektem porozumienia zawartego z Red Bullem. Stajnia z Milton Keynes chcąc utrzymać niezależność zdecydowała się przejąć obsługę pakietu, tworząc dywizję Powertrains.

Jej oficjalne otwarcie planowane jest dopiero w maju tego roku i tym samym Honda miała kontynuować produkcję silników na sezon 2022. W kolejnych trzech latach obsługa zamrożonej jednostki miała zostać przeniesiona do Milton Keynes, lecz jak informuje Helmut Marko, japoński producent zdecydował się unieważnić porozumienie o przekazaniu praw intelektualnych.

Pakiety pod szyldem Red Bulla będą pochodziły z Japonii, co może sugerować, iż czterokrotni mistrzowie świata są bliscy porozumienia z innym producentem od 2026 roku. Formuła 1 planuje wówczas wprowadzić nową generację jednostek, w dużym stopniu bazujących na obecnej technologii. Z kolei Honda utrzymując częściowe zaangażowanie w sport może pozostawić sobie uchylone drzwi na potencjalny powrót w kolejnych latach.

„Wypracowaliśmy zupełnie inne rozwiązanie niż to, które pierwotnie braliśmy pod uwagę” – powiedział Helmut Marko dla austriackiego Autorevue. „Silniki będą produkowane w Japonii do 2025 roku, więc nie musimy ich w ogóle dotykać. Oznacza to również, że prawa intelektualne pozostaną w Japonii, co jest ważne w kontekście 2026 roku. Zgodnie z nowymi przepisami, utrzymamy status nowicjuszy”.

„Naszym warunkiem było zamrożenie rozwoju, ponieważ wszystko mieliśmy robić sami. Rozpoczęliśmy inwestycję w Milton Keynes i kupiliśmy stanowiska testowe od AVL. Nasze obiekty będą w pełni operacyjne w maju lub czerwcu. Na innych zasadach nie mielibyśmy najmniejszych szans z tą technologią. Nasze sukcesy pozwoliły Japończykom przemyśleć pewne kwestie. Zdali sobie sprawę, że wiedza o systemach z F1 może się przydać do elektryfikacji samochodów. Współpraca potrwa do 2025 roku. Dla nas jest to ogromna zaleta i po naszej stronie pozostanie tylko obsługa oraz kalibracja”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
Red Bull
Marko H.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca