F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Giovinazzi ma nadzieję na powrót do F1 w sezonie 2023

W tym sezonie 28-latek będzie się ścigał w Formule E w barwach Dragon/Penske Autosport.
Maciej Wróbel, 31 stycznia 2022, wyświetlenia: 1112<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Antonio Giovinazzi nie ukrywa, iż nie porzuca marzeń o powrocie do Formuły 1.

Włoch przez ostatnie trzy sezony reprezentował Alfę Romeo, w barwach której zaliczył 60 występów, a najlepszy wynik uzyskał w GP Brazylii w 2019 roku, w którym zajął piąte miejsce. Ostatnie dwa lata nie przyniosły jednak podobnych wyników i w rezultacie Giovinazzi stracił po sezonie 2021 posadę w stajni z Hinwil na rzecz Guanyu Zhou.

28-latek pozostanie w F1 jako kierowca rezerwowy Ferrari, jednak liczy na to, iż w przyszłości pojawi się kolejna szansa na występy w wyścigach. „Gdy usłyszałem, że wypadam ze stawki, postawiłem sobie dwa cele: dalej się ścigać i pozostać zmotywowanym” – powiedział były kierowca Alfy Romeo w rozmowie z La Gazzetta dello Sport.

„Byłem już trzecim kierowcą w F1 i wiem, że to nie jest coś doskonałego. Formuła E jest świetnym miejscem: konkurencyjna, wymagająca i kończy się w sierpniu, kiedy jest dobry czas na to by pomyśleć, co robić w 2023 roku. Innym celem było pozostanie jedną nogą w F1 z Ferrari. Teraz jednak koncentruję się na FE”.

W ostatni weekend Giovinazzi zaliczył dosyć trudny debiut w nowej serii. Oba wyścigi w Ad-Dirijji w Arabii Saudyjskiej Włoch kończył na ostatniej, dwudziestej pozycji. „Przychodzę po trzech latach w F1, to trudne. Hamowanie jest dużo lżejsze, trzeba je bardziej kontrolować. Nie ma hałasu ani docisku. Samochód jest bardzo, bardzo trudny. Za pierwszym razem czułem się dość zagubiony”.

Zawodnik zespołu Dragon/Penske uważa też, że jego kariera w F1 zakończyła się „po jego najlepszym jak dotąd sezonie”.

„Jeśli spojrzę na Antonio z 2019 i Antonio z 2021, to jest wielka różnica” – kontynuuje Giovinazzi. „Nie winię jednak Alfy. Koniec końców, to musiało tak wyglądać. Teraz zostawiam to za sobą i jeśli powrócę do Formuły 1, to dam z siebie 120 procent”.

Włoch nie wyklucza także przejścia do serii Indycar ze względu na swoje obecne powiązania z Penske Autosport. „Dlaczego nie? Nie rozmawiałem jeszcze z Penske na ten temat, ale zobaczymy, czy możemy odbyć test w tym roku. To samochód, który chciałbym wypróbować”.

W sezonie 2022 Giovinazzi będzie dzielił rolę rezerwowego kierowcy Ferrari z Mickiem Schumacherem. Włoch ujawnił, że w lutym po raz pierwszy przetestuje bolid F1 nowej generacji w symulatorze w Maranello. „Pojawię się na dwunastu weekendach w Formule 1. Kiedy jednak będzie się ścigać Formuła E, będę się koncentrował na Formule E”.

„Formuła 1 jest jednak moim głównym celem na rok 2023. W przeszłości widzieliśmy wielu kierowców, którzy powracali jak Albon, Ocon czy ja po paru wyścigach w 2017. Wszystko jest możliwe. W 2022 wygasa wiele kontraktów, więc jest w tym jakaś nadzieja” – zakończył Giovinazzi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2023  Giovinazzi i Szwarcman kierowcami rezerwowymi Ferrari
22.10.2022  Giovinazzi: Mam nadzieję, że wypadek nie przekreślił szans na powrót
22.10.2022  Autosport: Sargeant coraz bliżej posady w Williamsie na sezon 2023
19.09.2022  Alpine rozpocznie we wtorek trzydniowe testy na Hungaroringu
15.09.2022  Antonio Giovinazzi także zaproszony na testy z Alpine
Tagi:
Giovinazzi A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca