F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: Kierowcy wciąż mogą mieć problem z bliską jazdą za rywalem

Austriak sądzi też, iż realny efekt limitów budżetowych będzie widoczny dopiero w 2023 roku.
Nataniel Piórkowski, 14 lutego 2022, wyświetlenia: 761<< | lista | T- | T+ | >>

Szef AlphaTauri – Franz Tost, ma pewne wątpliwości w kwestii tego, czy nowa generacja bolidów rzeczywiście zapewni kierowcom większe szanse prowadzenia zaciętych pojedynków na torze.

Formuła 1 wprowadziła w tym roku nowy zbiór przepisów technicznych, który w założeniu ma poprawić widowisko na torze poprzez redukcję emisji tak zwanego brudnego powietrza. Tost przyznaje jednak, że w szybkich wirażach kierowcy wciąż mogą mieć problemy, aby trzymać się w bliskiej odległości za rywalem.

„Myślę, że w wolnych i średnio-szybkich zakrętach, bolidy będą w stanie trzymać się blisko siebie. Mam jednak pewne wątpliwości związane z szybkimi wirażami ze względu na szerokość tych konstrukcji i duże opony. Zawsze będzie za nimi trochę brudnego powietrza. Z tego powodu nie jestem przekonany, czy bliska jazda za rywalem rzeczywiście będzie aż tak łatwa. Poczekajmy do pierwszych testów”.

W tym sezonie zespoły będą musiały zmierzyć się nie tylko z nowymi przepisami, ale także zmniejszonym limitem budżetowym, wynoszącym nie 145 a 140 milionów dolarów.

Tost uważa, że większe zespoły mogły wykorzystać pierwszą połowę ubiegłego roku, aby zmaksymalizować wysiłki projektowe. Z tego względu na realny wpływ limitów trzeba będzie poczekać do sezonu 2023.

„Sądzę, że limit będzie miał pewien efekt, ponieważ w tym sezonie został on obcięty o pięć milionów. Powinno to zaowocować pewną różnicą, ale duże zespoły były w stanie korzystać z szerszego personelu aż do lata ubiegłego roku, co oczywiście dało im przewagę”.

„Mogli przeprowadzać dużo więcej badań i prac rozwojowych, szczególnie przy wykorzystaniu narzędzi symulacyjnych. Dzięki temu mieli szansę testować kilka różnych filozofii projektowych, poszukując optymalnego rozwiązania”.

„Może być tak, że czołowe teamy nadal będą mieć przewagę, ale różnica pomiędzy nimi a resztą stawki powinna być mniejsza. Generalnie wszystkie bolidy powinny być dużo bliżej siebie”.

„Myślę, że pełny efekt wprowadzenia limitu budżetowego zobaczymy dopiero w 2023 roku, po kolejnej jego redukcji [do 135 milionów dolarów]. Na tamtym etapie żaden z zespołów nie będzie miał już przewagi i każdy będzie musiał martwić się o swoje wydatki”.

„W ubiegłym roku w ogóle nie przejmowaliśmy się limitem, bo operowaliśmy na poziomie znacznie niższym od przepisowego. Wygląda jednak na to, że kompletnie nowe bolidy są znacznie droższe od tych z poprzednich lat. Może się okazać, że wszystkie teamy będą mieć problem z utrzymaniem się w granicach limitu, ale to tylko pomoże wyrównać osiągi. Myślę, że jest to coś bardzo pozytywnego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Tost łączony z funkcją konsultanta obu ekip Red Bulla
05.01.2024  Tsunoda: Gdyby nie Tost, nie byłoby mnie już w Formule 1
27.11.2023  Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię
28.10.2023  Tost: Hadjar wkrótce trafi do Formuły 1
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
Tagi:
Tost F.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca