F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Schumacher: Byłem gotów wystartować w wyścigu

Zespół Haasa nie zdecydował się jednak na skorzystanie z zapasowego podwozia.
Maciej Wróbel, 27 marca 2022, wyświetlenia: 940<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mick Schumacher stwierdził, że byłby w stanie wystartować w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej, gdyby tylko Haas zdecydował się na skorzystanie z zapasowego podwozia.

Młody Niemiec ma za sobą potężny wypadek, do którego doszło w drugim segmencie sobotnich kwalifikacji do wyścigu w Dżuddzie. Kierowca Haasa wkrótce został zabrany do szpitala na badania kontrolne, które szczęśliwie nie wykazały żadnego uszczerbku na zdrowiu.

Stajnia z Kannapolis zdecydowała się jednak nie wystawiać samochodu Schumachera w wyścigu, jako iż zdaniem Gunthera Steinera „nie było sensu” budować nowego samochodu i startować z pit lane, ponieważ zespół już teraz ma niewiele części zamiennych na Grand Prix Australii, które ma się odbyć za dwa tygodnie.

W niedzielne popołudnie Schumacher w rozmowie z mediami przyznał jednak, że byłby absolutnie gotów do startu w wyścigu. „Tak, z pewnością byłbym gotów na wyścig” – powiedział 23-latek. „Chodzi jednak generalnie o zarządzanie komponentami, częściami samochodu. Musimy więc zadbać o tę kwestię i będziemy z pewnością gotowi do wyścigu w Melbourne”.

„Wiem, że to dopiero drugi wyścig, ale części zamienne są o tej porze roku zazwyczaj dość trudno dostępne. Domyśliłem się więc, że może być trudno, ale mimo wszystko liczyłem na to, że będę mógł dzisiaj wystartować”.

Schumacher po wypadku długo nie ruszał się z kokpitu, jednak, jak sam przyznał, po prostu przygotowywał się na przybycie porządkowych na miejsce zdarzenia. „Byłem w stu procentach przytomny. To była głównie frustracja, byłem wkurzony samym faktem, że do tego doszło i po prostu refleksja nad tym, przez co teraz przechodzę i co mogłem zrobić lepiej”.

„Myślę, że chciałem po prostu upewnić się, zanim się poruszę, że wszystko jest w porządku. Oczywiście, gdy przybyli wszyscy marszale i lekarze, to również dali do zrozumienia, że jest OK. To było mocne uderzenie. Z tego co słyszałem, jechałem około 270 km/h, gdy uderzyłem w tę ścianę. Wydaje mi się, że w samochodzie drogowym nie wyglądałoby to tak dobrze”.

„Na całe szczęście te bolidy są obecnie tak bezpieczne, że mogłem stamtąd odejść tak jak stałem, bez żadnych problemów. Powiedzmy, że gdy tylko straciłem tył bolidu, to wiedziałem, że to nadchodzi. Mogłem się na to przygotować”.

Schumacher stracił kontrolę nad swoim bolidem po najechaniu na krawężniki znajdujące się na wyjściu z zakrętu numer 9., gdzie o włos od podobnego incydentu znalazł się Esteban Ocon z Alpine. Zdaniem Niemca, do takiego stanu rzeczy przyczynił się niżej zawieszony tył samochodu na rok 2022.

„Z tego co pamiętam, w zeszłym roku nie było to wielkim problemem ze względu na inną budowę samochodów. Tył bolidu był zazwyczaj całkiem wysoko zawieszony” – stwierdził kierowca Haasa. „Teraz bolidy jadą dość nisko, specjalnie po tym torze. Gdy więc uderzasz w ten – dość wysoki – krawężnik, tylne opony mogą stracić kontakt z asfaltem”.

„Może to więc stać się pewnego rodzaju problemem. Widzieliśmy to też po kilku innych kierowcach w Q3, którzy także mieli bliskie spotkanie z tymi krawężnikami. Myślę, że to zdecydowanie jest coś, czemu należy się przyjrzeć i, jeśli trzeba, poprawić, jeśli tu wrócimy” – zakończył Schumacher.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
28.02.2024  Mercedes planuje testy z Antonellim w drugiej połowie 2024 roku
14.02.2024  Ralf Schumacher: Mick byłby dobrym następcą Hamiltona
23.11.2023  Schumacher pozostanie trzecim kierowcą Mercedesa w sezonie 2024
22.09.2023  Alpine potwierdza rozmowy z Schumacherem ws. posady w WEC
Tagi:
Schumacher Mick

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca