F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: FIA musi szybciej podejmować decyzje

Hiszpan jest poirytowany faktem, iż Perez tak późno otrzymał nakaz jego przepuszczenia.
Maciej Wróbel, 28 marca 2022, wyświetlenia: 1370<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Carlosa Sainza, FIA wywołała „niepotrzebne zamieszanie”, zwlekając z decyzją w sprawie przepuszczenia go przez Sergio Pereza po tym, jak ten wyprzedził Hiszpana podczas neutralizacji.

Podczas pierwszej neutralizacji we wczorajszym wyścigu w Arabii Saudyjskiej, wywołanej wypadkiem Nicholasa Latifiego w ostatnim zakręcie, opuszczający pit lane Carlos Sainz został wyprzedzony przez Sergio Pereza. Do manewru doszło jednak poza linią samochodu bezpieczeństwa, co Ferrari natychmiast zgłosiło dyrekcji wyścigu.

Choć sytuacja zdawała się być jasna, a powtórki wyraźnie wykazały, iż manewr odbył się w nieprzepisowy sposób, to Perez otrzymał nakaz przepuszczenia kierowcy Ferrari dopiero po restarcie wyścigu. Sytuacja ta pozbawiła również Hiszpana możliwości ewentualnego ataku na Maxa Verstappena tuż po wznowieniu rywalizacji.

Po wyścigu Sainz nie ukrywał niezadowolenia z tej sytuacji. „Koniec końców wywołaliśmy zamieszanie, które według mnie jest niepotrzebne, biorąc pod uwagę to, że pokonaliśmy sześć okrążeń za samochodem bezpieczeństwa, co daje jakieś trzy miliony okazji dla Checo do przepuszczenia mnie i stoczenia dobrej walki po restarcie” – powiedział 27-latek.

„Gdybym został wyprzedzony na przykład przez George'a Russella, to co wtedy? Czy Checo musiałby przepuszczać mnie i Russella, co byłoby kompletnie niesprawiedliwe także dla niego? A może Checo w ogóle nie oddawałby wtedy pozycji, ponieważ pomiędzy nami byłby Russell, co byłoby zupełnie niesprawiedliwe dla mnie”.

„Po prostu w tego typu rzeczach, jako sport, musimy dokonywać usprawnień, ponieważ uważam, że należy upraszczać pewne rzeczy i robić to szybciej, by wszyscy mogli łatwiej je zrozumieć, nawet dla kierowców, którzy będą mogli się ścigać ze zdecydowanie jaśniejszymi umysłami”.

Ze słowami swojego podopiecznego zgadza się Mattia Binotto, który także uważa, iż FIA zbytnio zwlekała z podjęciem decyzji, co ostatecznie poskutkowało niesprawiedliwym dla Sainza rozwiązaniem. „Myślę, że zajęło im to zbyt wiele czasu” – powiedział szef Scuderii.

„Ostatecznie wyszło na to, że podjęli decyzję tuż przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa i było już zbyt późno na to, by zamienić się pozycjami przed restartem. Nie winię nikogo, ale wydaje mi się, że w tego typu sytuacjach musimy działać nieco szybciej, ponieważ sprawa była prosta i oczywista”.

„Uważam, że można to było zrobić inaczej i myślę, że istotne było, aby zrobić to inaczej. Byłoby to znacznie bardziej sprawiedliwe i godne, by zamienić się pozycjami przed restartem, ponieważ to była lepsza pozycja do walki po restarcie”.

Sainz dodał też, że kwestia ta musi zostać omówiona z FIA, by uniknąć powtórki tego typu sytuacji w przyszłości. „Naszym priorytetem jest teraz rozmowa z FIA, ponieważ tak naprawdę Checo stracił szansę na walkę ze mną po restarcie, a ja straciłem możliwość walki z Maksem, przez to, że nie zamieniliśmy się pozycjami podczas neutralizacji”.

„Mieliśmy na to mnóstwo okrążeń. FIA nam na to nie pozwoliła, a ja myślę, że dla dobra wyścigów i dla dobra F1, tego typu sprawy muszą być rozwiązywane szybciej i efektywniej” – zakończył wicelider klasyfikacji generalnej.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
12.04.2024  Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025
Tagi:
Sainz C.
Binotto M.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca