F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Falowanie bolidu stanowi 99% naszych problemów

Brytyjczyk zaznacza, że zespół wciąż nie znalazł złotego środka na rozwiązanie problemów.
Michał Bielicki, 28 marca 2022, wyświetlenia: 2839<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Georga Russella obecne problemy, z którymi boryka się Mercedes, w 99% można zrzucić na efekt falowania bolidu (ang.: porpoising) przy większych prędkościach.

GP Arabii Saudyjskiej było drugim weekendem z rzędu pokazującym, że zespół Srebrnych Strzał faktycznie, tak jak zgłaszali to po przedsezonowych testach, znacznie odstaje od czoła stawki. Russell zakwalifikował się na szóstej pozycji i skończył zawody jako piąty, a Lewis Hamilton w kwalifikacjach nie wyszedł z Q1 i startując z szesnastego pola wyścig zakończył na dziesiątej pozycji.

Jak zauważa 24-latek, jest wiele parametrów wpływających na falowanie auta, z którym Mercedes nie może sobie poradzić od testów. „Jest tak wiele czynników, które na to wpływają: od mechanicznej sztywności auta, przez sztywność podłogi, jej konstrukcji, do ciśnienia opon. Także tryb silnika, ponieważ im szybciej jedziemy, tym robi się gorzej, co jest problemem podczas kwalifikacji, bo wtedy podkręcamy silniki do maksymalnej mocy, jedziemy szybciej na prostej, dzięki czemu mamy większy docisk, a przez to i więcej falowania auta”.

„Również podczas wyścigu, kiedy jedziemy bez używania DRSu to generujemy więcej docisku niż z otwartym skrzydłem, co jest kolejnym czynnikiem, który musimy brać pod uwagę. Wciąż się uczymy i dlatego jesteśmy daleko od optymalnej sytuacji. Ale dlatego też sądzę, ze jeśli rozwiążemy problem z falowaniem bolidu, wyleczy to moim zdaniem 99% naszych problemów”.

Russell przyznaje jednak, iż nie wie, ile to może zająć czasu. „Spróbujemy zacząć rozwijać samochód wokół rozwiązywania bolączek, ale musimy poradzić się z fundamentalnym problemem, jakim jest falowanie. Inne zespoły najlepiej radzą sobie mając niski prześwit, a my nie możemy się nawet zbliżyć do poziomu rywali. Czasowo, naprawdę nie wiem ile to zajmie. Mamy dane, kontynuujemy naukę. W tym momencie robimy małe kroczki, więc musimy wykonać jakiś skok w przód, ale wciąż nie możemy znaleźć tego złotego środka rozwiązującego nasze problemy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
01.03.2024  Russell: Mercedes zrobił duży krok naprzód
Tagi:
Russell G.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca