F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2023

Lista startowa na sezon 2024

Blick: Williams rozważa angaż Felipe Drugovicha

Benoit: Hulkenberg prowadził rozmowy kontraktowe z Sauberem

Oscar Piastri przedłuża kontrakt z McLarenem

18.09.2023

AMuS: AlphaTauri ogłosi nową umowę z Tsunodą na Suzuce

Horner: Dyrektywa techniczna nie wymusiła żadnych zmian w RB19

Hamilton: Na miejscu Russella nie zjechałbym chyba na drugi pit stop

Ocon: Awaria skrzyni biegów pozbawiła nas dobrego wyniku

Lawson: Muszę popracować nad startami

17.09.2023

Perez z karą czasową za incydent z udziałem Albona

Verstappen niewzruszony końcem rekordowej serii zwycięstw

Leclerc rozczarowany funkcją pomocnika Sainza w GP Singapuru

Wolff nie zamierza krytykować Russella za nadmierne ryzyko

Russell przeprasza zespół za błąd z ostatniego okrążenia

Norris: Uderzyłem o tę samą bandę, co Russell

Sainz: Nasza taktyka obronna była perfekcyjna

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Carlos Sainz wygrywa po niesamowitej walce w Singapurze

Guanyu Zhou wystartuje do GP Singapuru z alei serwisowej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Russell: Falowanie bolidu stanowi 99% naszych problemów

Brytyjczyk zaznacza, że zespół wciąż nie znalazł złotego środka na rozwiązanie problemów.
Michał Bielicki, 28 marca 2022, wyświetlenia: 2829<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Georga Russella obecne problemy, z którymi boryka się Mercedes, w 99% można zrzucić na efekt falowania bolidu (ang.: porpoising) przy większych prędkościach.

GP Arabii Saudyjskiej było drugim weekendem z rzędu pokazującym, że zespół Srebrnych Strzał faktycznie, tak jak zgłaszali to po przedsezonowych testach, znacznie odstaje od czoła stawki. Russell zakwalifikował się na szóstej pozycji i skończył zawody jako piąty, a Lewis Hamilton w kwalifikacjach nie wyszedł z Q1 i startując z szesnastego pola wyścig zakończył na dziesiątej pozycji.

Jak zauważa 24-latek, jest wiele parametrów wpływających na falowanie auta, z którym Mercedes nie może sobie poradzić od testów. „Jest tak wiele czynników, które na to wpływają: od mechanicznej sztywności auta, przez sztywność podłogi, jej konstrukcji, do ciśnienia opon. Także tryb silnika, ponieważ im szybciej jedziemy, tym robi się gorzej, co jest problemem podczas kwalifikacji, bo wtedy podkręcamy silniki do maksymalnej mocy, jedziemy szybciej na prostej, dzięki czemu mamy większy docisk, a przez to i więcej falowania auta”.

„Również podczas wyścigu, kiedy jedziemy bez używania DRSu to generujemy więcej docisku niż z otwartym skrzydłem, co jest kolejnym czynnikiem, który musimy brać pod uwagę. Wciąż się uczymy i dlatego jesteśmy daleko od optymalnej sytuacji. Ale dlatego też sądzę, ze jeśli rozwiążemy problem z falowaniem bolidu, wyleczy to moim zdaniem 99% naszych problemów”.

Russell przyznaje jednak, iż nie wie, ile to może zająć czasu. „Spróbujemy zacząć rozwijać samochód wokół rozwiązywania bolączek, ale musimy poradzić się z fundamentalnym problemem, jakim jest falowanie. Inne zespoły najlepiej radzą sobie mając niski prześwit, a my nie możemy się nawet zbliżyć do poziomu rywali. Czasowo, naprawdę nie wiem ile to zajmie. Mamy dane, kontynuujemy naukę. W tym momencie robimy małe kroczki, więc musimy wykonać jakiś skok w przód, ale wciąż nie możemy znaleźć tego złotego środka rozwiązującego nasze problemy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.09.2023  Hamilton: Na miejscu Russella nie zjechałbym chyba na drugi pit stop
17.09.2023  Wolff nie zamierza krytykować Russella za nadmierne ryzyko
17.09.2023  Russell przeprasza zespół za błąd z ostatniego okrążenia
17.09.2023  Norris: Uderzyłem o tę samą bandę, co Russell
16.09.2023  Russell: Spróbujemy zmusić Ferrari do błędu
Tagi:
Russell G.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca