|
|
|
|
|
|
Leclerc uniknął kary za zbyt wolny zjazd do alei serwisowej |
W tej samej sprawie konsekwencji nie poniósł także Zhou. Reprymendę otrzymał Tsunoda. |
|
•Nataniel Piórkowski, 9 kwietnia 2022, wyświetlenia: 978 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Charles Leclerc rozpocznie wyścig o Grand Prix Australii z pierwszego pola startowego – potwierdzili sędziowie po zamknięciu dochodzenia w sprawie kierowcy Ferrari.
Zespół sędziów sportowych wezwał Monakijczyka do złożenia wyjaśnień w sprawie okrążenia zjazdowego z pierwszego bloku czasówki, na którym miał on utrzymywać zbyt wolne tempo.
W oświadczeniu wydanym po zamknięciu sprawy, czytamy: „Leclerc rozpoczął okrążenie, które miało być kółkiem schładzającym a nie zjazdowym – przez to nie podlegałoby ono ograniczeniu czasowemu”.
„W połowie okrążenia podjęta została decyzja o zjeździe Leclerca do alei serwisowej. Na torze panował wtedy duży ruch i Leclerc dołożył wszelkich starań, aby nie przeszkadzać kierowcom, którzy znajdowali się na pomiarowych próbach. Wysiłki te istotnie wpłynęły na tempo jego okrążania i przekroczenie regulaminowego czasu”.
„Zespół sędziowski przyjmuje wyjaśnienie działań podjętych przez kierowcę, uznaje iż postępował on rozsądnie w danych okolicznościach i z tego względu rezygnuje z podejmowania dalszych działań”.
W tej samej sprawie z podejrzeń został oczyszczony Guanyu Zhou z Alfy Romeo. Z kolei na zawodnika AlphaTauri, Yukiego Tsunodę, nałożona została reprymenda – już trzecia w tym sezonie.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|