F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy naciskają na zmiany w przeznaczeniu sprintów

Zawodnicy nie chcą, aby wyniki sprintów determinowały kolejność na starcie do Grand Prix.
Maciej Wróbel, 23 kwietnia 2022, wyświetlenia: 1257<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kierowcy Formuły 1 optują za kolejnymi modyfikacjami w formacie weekendu z wyścigami sprinterskimi. Zmiany te wiązałyby się ze zwiększeniem autonomii sprintów, by ich wyniki nie miały wpływu na ustawienie stawki do niedzielnych wyścigów.

Podczas weekendu wyścigowego w Emilii-Romanii będziemy świadkami pierwszego w sezonie 2022 wyścigu sprinterskiego, a kolejne zaplanowane są na weekendy w Austrii i Brazylii. Przed bieżącą kampanią poczyniono pewne zmiany w formacie sprintów.

Sprinty w 2022 nie są już określane bowiem mianem 'kwalifikacji sprinterskich', tytuł zdobywcy pole position przyznawany jest zwycięzcy piątkowej czasówki, a punkty w sprincie będzie teraz zdobywała czołowa ósemka.

Pomimo kolejnych zmian, nie ustaje krytyka nowego formatu, gdyż od wyników sprintu wciąż zależy ustawienie na starcie do niedzielnego Grand Prix, przez co zawodnicy nie są skłonni do podejmowania ryzyka podczas sobotniej rywalizacji. Autosport donosi, iż F1 rozważa przekształcenie sprintu w niezależną od wyścigu Grand Prix imprezę od sezonu 2023.

Wówczas piątkowe kwalifikacje determinowałyby układ na starcie zarówno do sprintu, jak i do niedzielnego Grand Prix. Wyniki sprintu nie miałyby jednak już dłużej wpływu na ustawienie na starcie do wyścigu Grand Prix. Propozycję tę popiera aktualny lider klasyfikacji generalnej, Charles Leclerc. „To mogłoby być coś” – stwierdził kierowca Ferrari.

„To może pomóc nam w podejmowaniu większego ryzyka podczas sprintów bez ponoszenia większych strat przed niedzielą w razie popełnienia błędu. Dzięki temu może uda się zwiększyć ekscytację w sobotę. To może być naprawdę dobry pomysł”.

Pomysł uczynienia ze sprintów wyścigów niezależnych od niedzielnych Grand Prix pojawił się już przed ubiegłorocznym Grand Prix Włoch. Wówczas tego typu rozwiązanie zasugerował Ross Brawn.

Innym kierowcą popierającym oddzielenie sprintów od Grand Prix jest Kevin Magnussen, który w tę sobotę przystąpi do swojego pierwszego sprintu w F1 w karierze. „Pomysł z kwalifikacjami jest naprawdę dobry” – powiedział Duńczyk.

„Jeśli piątkowe kwalifikacje wyznaczałyby pozycje na niedzielę oraz sprinty, mogłoby być naprawdę fajnie. Jeśli dodajesz kolejne widowisko do weekendu, to powinno się to w pełni wykorzystać w wyścigach sprinterskich”.

Zdaniem kierowcy Haasa obecny format sprawia, że kierowcy z dużą niepewnością podchodzą do sprintów, bowiem muszą oni wybierać pomiędzy walką o pozycję na torze, a zachowaniem jej, bowiem podjęcie zbytniego ryzyka może oznaczać utratę wielu pozycji na starcie do niedzielnego wyścigu.

Za utrzymaniem obecnego formatu opowiada się natomiast reprezentujący Astona Martina Lance Stroll. Kanadyjczyk powołuje się przy tym na korzyści płynące z obecnej równowagi pomiędzy ryzykiem a nagrodą. „Podoba mi sę tak jak jest. Są punkty, jest też ryzyko i jest nagroda. O to w tym wszystkim chodziło – by uczynić to interesującym dla fanów” – powiedział Stroll.

„Dobrze jest widzieć kierowców startujących z dalszych pozycji, którzy walczą o wyższe pole na niedzielę. Jeśli ruszasz z przodu, może ci się to aż tak bardzo nie podobać, ale tak to wygląda. Nie chciałbym tego zmieniać. Jeśli ma to być sprint, to równie dobrze może być to sprint, który oddziałuje na niedzielę” – dodał 23-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
Leclerc C.
Magnussen K.
Sprint
Stroll Lan.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca