F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo bierze na siebie winę za kolizję z Sainzem

Kierowca McLarena nie jest jednak pewien, czy mógł uniknąć kontaktu z Hiszpanem.
Maciej Wróbel, 24 kwietnia 2022, wyświetlenia: 1591<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że to on ponosi odpowiedzialność za kolizję z Carlosem Sainzem, do której doszło na pierwszym okrążeniu wyścigu o Grand Prix Emilii-Romanii.

Do kontaktu pomiędzy kierowcami McLarena i Ferrari doszło już na pierwszym kółku, na wyjściu z szykany Tamburello. Ricciardo zaliczył kontakt z tyłem samochodu Sainza, który następnie obrócił się, a następnie utknął w żwirowej pułapce, po raz drugi z rzędu odpadając z wyścigu. Australijczyk kontynuował jazdę, jednak nie odegrał większej roli w wyścigu i finiszował na 18. miejscu, będąc ostatnim sklasyfikowanym zawodnikiem.

Podczas rozmowy z mediami po wyścigu Ricciardo przyznał, że do kolizji z Sainzem przyczynił się przejazd po wewnętrznej i próba zostawienia sobie większej ilości miejsca w jego wykonaniu. „Na początku wydawało mi się, że to ja zostałem wepchnięty w Carlosa, ale ostatecznie to ja wjechałem w niego a dopiero potem otrzymałem trochę «pomocy»” – powiedział kierowca McLarena.

„W pierwszym zakręcie wjechałem na krawężnik i próbowałem zrobić sobie nieco więcej przestrzeni. Ale pamiętam, że jak tylko z niego się ześlizgnąłem, to w pewnym momencie Carlos odbił w lewo, po czym oczywiście zgarnąłem tył jego bolidu. Jak tylko go uderzyłem, zobaczyłem, że się obraca i pomyślałem sobie «No, niefajnie». Tak więc zrujnowało to zarówno mój wyścig, jak i jego”.

„Oczywiście to ja jestem za to odpowiedzialny. Nie sądzę, by było w tym wszystkim coś, co powodowało, że nie miałem miejsca i byłem atakowany ze wszystkich stron. Oczywiście warunki też nie były najłatwiejsze”.

W rozmowie ze Sky Carlos Sainz przedstawił swoją wersję wydarzeń. „Z jakiegoś powodu Daniel wjechał na krawężnik, zostawiłem mu sporo miejsca, ale myślę, że musiał stracić kontrolę nad przodem samochodu, przez co wjechał we mnie. Pechowa sytuacja, przez którą znowu znalazłem się w żwirze” – ocenił Hiszpan.

„To zdecydowanie trudny moment i oczywiście chciałem tutaj, przed naszą publicznością, pojechać dobry wyścig. Przed nami były jeszcze 63 okrążenia, więc nie jest dobrze, jeśli zostajesz wyeliminowany w drugim zakręcie”.

„W życiu sportowca nie brakuje jednak tego typu trudnych chwil, więc teraz będę musiał jakoś przez to przebrnąć. Póki ciężko pracuję, pozostaję pewien, że przyjdą i dobre chwile” – dodał madrytczyk.

Ricciardo powiedział, że obejrzy powtórki z tego zajścia by ocenić, czy mógł uniknąć kontaktu z rywalem. 32-latek dodał również, że zamierza przeprosić Sainza. „Obejrzę nagranie z kamery pokładowej i zobaczę, czy jest coś, co mogłem zrobić, albo czy było rzeczywiście aż tak ślisko, że może było już po wszystkim” – powiedział Australijczyk, który resztę swojego wyścigu określił jako „w większości sesję testową”.

„W swojej głowie powtarzasz sobie «Mogłem być bardziej ostrożny, pojechać nieco wolniej». Lecz jeśli jesteś taką osobą, wtedy ktoś inny zrobi to tobie, albo wjedzie ci od wewnętrznej. Bycie zbyt konserwatywnym może postawić cię czasem w większym niebezpieczeństwie, jak na przykład w «kanapce», więc nie jest to dobre”.

„Obejrzę jednak nagranie, zobaczę się z Carlosem i go przeproszę. Niczego to nie zmieni, ale przynajmniej tyle mogę zrobić” – zakończył Ricciardo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń
21.04.2024  Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin
19.04.2024  Ricciardo: Czternaste pole nie jest złe
18.04.2024  Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę
Tagi:
Ricciardo D.
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca