F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Kołysanie bolidu przyprawia o ból pleców i klatki

Brytyjczyk uważa, że na dłuższą metę zjawisko to będzie szkodliwe dla kierowców.
Mateusz Szymkiewicz, 25 kwietnia 2022, wyświetlenia: 2595<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell przyznał, że po zakończeniu wyścigu na Imoli zmagał się z bólem pleców oraz klatki piersiowej, co ma związek z efektem kołysania bolidu.

Od tego roku część zespołów zmaga się z dobijaniem samochodów, co wynika z generowania wysokiego poziomu docisku przez podłogę. Największe problemy z tym zjawiskiem zdaje się mieć Mercedes, który nie potrafi ustabilizować osiągów W13.

„Kiedy samochód oraz opony są w optymalnym oknie, nie licząc kołysania, cały pakiet sprawia wrażenie dobrego w prowadzeniu” – powiedział George Russell, który ukończył Grand Prix Emilii-Romanii na czwartym miejscu. „Dobijanie jest jednak na tyle intensywne, że zapiera dech w piersiach. To najbardziej ekstremalne zjawisko, jakiego doświadczyłem. Naprawdę mam nadzieję, że znajdziemy rozwiązanie”.

„Na dłuższą metę to nie będzie dobre dla kierowców. To pierwszy weekend, podczas którego zmagałem się z bólem pleców. Z kolei klatka piersiowa daje o sobie znać z powodu siły dobijania. Musimy się z tym liczyć chcąc uzyskać jak najlepszy czas okrążenia”.

Szef Mercedesa – Toto Wolff, stwierdził, że bez uporania się ze zjawiskiem kołysania, wprowadzanie poprawek do W13 będzie bezcelowe. „To fundamentalny problem, który dotyka nas bardziej niż innych. Ze względu na dobijanie samochodu nie jesteśmy tam gdzie powinniśmy być. Idziemy na duże kompromisy w ustawieniach oraz zarządzaniu oponami. Zażegnując efekt kołysania będziemy w stanie odblokować osiągi. W innym wypadku będziemy musieli skorzystać z bardziej konwencjonalnych metod rozwoju. Potrzebujemy jeszcze trochę czasu na ostateczne decyzje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
01.03.2024  Russell: Mercedes zrobił duży krok naprzód
Tagi:
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca