F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

De Meo: Renault jest otwarte na współpracę z Andrettim

Włoch nie ukrywa, że jego koncern chciałby dostarczać silniki ekipom klienckim.
Nataniel Piórkowski, 27 kwietnia 2022, wyświetlenia: 957<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor generalny Renault – Luca de Meo, potwierdził, że jego firma wspiera plany Michaela Andrettiego związane ze stworzeniem nowego zespołu Formuły 1.

Pomimo tego, że FIA nie otwarła procedury przyjmowania zgłoszeń od podmiotów zainteresowanych dołączeniem do serii Grand Prix, Renault wyraziło chęć uczestnictwa w projekcie Andrettiego jako dostawca jednostek napędowych.

„To nie ja jestem osobą, która tym zarządza. Jest nim Laurent Rossi” – powiedział de Meo, odnosząc się do szefa Alpine. „Myślę jednak, że trwają rozmowy. To coś interesującego. Mówimy o świetnym projekcie i kompetentnych osobach, które dysponują odpowiednimi środkami. To mogłoby być coś dobrego dla Formuły 1”.

Renault jest obecnie jedynym producentem, który nie współpracuje z żadnym klientem. „Oczywiście w tym kontekście poszukujemy możliwości połączenia sił z innym zespołem. Kiedyś sprzedawaliśmy nasze silniki Red Bullowi i McLarenowi, ale teraz już tak nie jest” – zauważył dyrektor Renault w rozmowie z portalem f1only.fr.

De Meo zaznaczył jednak, że nie chciałby, aby Andretti stał się teamem B dla Renault. „Niekoniecznie jestem fanem takiego pomysłu. Myślę, że Formuła 1 zasługuje na dziesięć zespołów, które wykonują swoją pracę od A do Z. To trochę tak, jakby w lidze hiszpańskiej grała Barcelona A, Barcelona B, Barcelona C, Real Madryt 1, Real Madryt 2. Nie byłoby tam wtedy miejsca dla Atletico. Nie podzielam tego typu wizji”.

„Wyobrażam sobie, że jeśli ktoś decyduje się na taki system, to robi to dlatego, że mu to odpowiada” – podkreślił.

Włoch dał do zrozumienia, że popiera zmiany w przepisach silnikowych na sezon 2026, dzięki którym do Formuły 1 mają dołączyć dwie marki z grupy Volkswagena: Audi i Porsche. „Są dobre, oczywiście że tak. Są dobre dla sportu i dla kibiców”.

„Jestem facetem z branży motoryzacyjnej, więc widok wielkich producentów, którzy wierzą w sens zmian, może tylko mnie uszczęśliwiać. Oczywiście o ile będziemy operować w zrównoważonych i rozsądnych granicach budżetowych. Jeśli doprowadziłoby to do eksplozji wydatków, nie będziemy sobie w stanie z tym poradzić. To z kolei odbije się negatywnie na całym biznesie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
De Meo L.
Andretti Michael
Andretti

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca