|
|
|
|
|


|
Domenicali: Chciałbym lżejszych samochodów Formuły 1 |
Komisja F1 postawiła sobie za cel redukcję masy od sezonu 2026. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 6 maja 2022, wyświetlenia: 1394 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Stefano Domenicali przyznał, że jako szef Formuły 1 będzie dążył do wprowadzenia lżejszych bolidów.
Od początku obowiązywania przepisów o hybrydowych silnikach, minimalna masa samochodów wzrosła o 107 kilogramów z 691 do 798. Podczas ostatniego spotkania Komisji F1 ustalono, że przy projektowaniu kolejnego zestawu przepisów celem będzie „zmniejszenie rozmiarów bolidów oraz redukcja ich masy”.
„Przywykliśmy do myślenia, że bolidy F1 powinny być lekkie. Stosunek mocy do masy zawsze determinował osiągi” – powiedział Stefano Domenicali, dyrektor generalny Formuły 1. „To było jasne, że wprowadzając technologię hybrydową oraz kolejne systemy bezpieczeństwa, zbyt wysoka masa stanie się problemem. Chciałbym doprowadzić do tego, że samochody staną się lżejsze. Nie zrobimy tego jednak za dotknięciem różdżki”.
Włoch dodał, że jego kolejnym celem jest znalezienie kompromisu przy wprowadzaniu nowych wyścigów w Stanach Zjednoczonych i Chinach, bez usuwania eliminacji w Europie. „Działamy innowacyjnie i wprowadzamy nowych promotorów, którzy naciskają na europejskie tory. Mówienie o historii już nie wystarczy”.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|