F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2023

GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu

Verstappen: Starałem się kontrolować kontakt z barierą

Alonso: Długi przejazd Maksa na slickach odebrał nam szansę

Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

RN365: Alfa Romeo zaangażuje się w Haasa od sezonu 2024

Vesti wygrywa w Monako i zostaje nowym liderem

Marko: Perez nie może popełniać takich błędów w takim bolidzie

Wolff: Nie rozmawiamy z innymi póki trwają negocjacje z Lewisem

Marko: Nie mam osobistych problemów z Mickiem Schumacherem

Gabriele Mini wygrywa główny wyścig F3 w Monako

Stroll: Wszystko poszło źle [Akt.]

27.05.2023

Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa

Alonso podjął "niekomfortowe" ryzyko walcząc o pole position

Verstappen: W ostatnim sektorze kilka razy dotknąłem ściany

Perez: Nie mogę uwierzyć w to co zrobiłem

GP Monako: Wyniki kwalifikacji

Verstappen zdobywcą pole position do wyścigu w Monte Carlo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ocon krytykuje FIA za brak reakcji po kraksie Sainza

Francuz oraz inni kierowcy uważają, że w T13 powinny były zostać ustawione bariery Tecpro.
Nataniel Piórkowski, 8 maja 2022, wyświetlenia: 2624<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Estebana Ocona brak barier Tecpro przy trzynastym zakręcie toru w Miami jest nie do zaakceptowania.

W trakcie trzeciego treningu zawodnik Alpine stracił kontrolę nad kierownicą i uderzył bokiem bolidu o betonową ścianę. W chwili kontaktu czujniki zainstalowane w Alpine A522 zarejestrowały przeciążenie o sile 51G.

Zgodnie z protokołem FIA Francuz został przetransportowany do centrum medycznego na badania kontrolne. Szczęśliwie nie wykazały one żadnych obrażeń. Ze względu na rozległe uszkodzenia samochodu 25-latek nie był jednak w stanie wziąć udziału w sesji kwalifikacyjnej.

Do kraksy Ocona doszło w tym samym miejscu, gdzie w piątek swój bolid rozbił Carlos Sainz. Ocon przyznał, że w trakcie piątkowej odprawy kierowców Hiszpan zakwestionował brak barier Tecpro w okolicach dojazdu do szykany.

„Naprawdę ciężko zaakceptować fakt, że uderzenie wygenerowało przeciążenie 51G. Nie powinno być ono tak duże. Kiedy Carlos poskarżył się dyrektorowi wyścigu, wszyscy go wysłuchaliśmy, ale nic nie zrobiono”.

„Wczoraj wieczorem odbyła się na ten temat dyskusja. Carlos stwierdził, że uderzenie było zbyt mocne. Dzisiaj sam odczułem to na własnej skórze. Szczerze mówiąc było to najmocniejsze uderzenie w mojej całej dotychczasowej karierze”.

„W piątek zabolało to Carlosa, dzisiaj mnie. FIA powinna mocniej naciskać na zapewnienie nam bezpieczeństwa. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że możemy się ścigać”.

Ocon zdradził, że większą część uderzenia przyjęły jego kolana. Dodał także, iż gdyby zamiast betonu przy trzynastym zakręcie ustawiono bariery Tecpro, bolid #33 mógłby zostać naprawiony przed kwalifikacjami.

„Kiedy doświadczony kierowca pokroju Carlosa, reprezentant Ferrari, mówi w piątek coś takiego, myślę, że powinno się to przynajmniej wziąć pod uwagę i zrobić wszystko co tylko można, aby wprowadzić jakieś zmiany”.

Reprezentant teamu z Enstone nie chciał wdawać się w szczegóły opisując wyjaśnienia dyrektora wyścigu – Nielsa Witticha w kwestii instalacji barier Tecpro. Wyraził jednak nadzieję, że te kwestie będą teraz uważnie analizowane.

W rozmowie z telewizją Sky Sainz podzielił zdanie Ocona. „Przepraszam, że wypowiadam się w krytycznym tonie, ale powiedziałem wczoraj przedstawicielom FIA, że wypadek do którego doszło podczas jazdy na drugim biegu, nie powinien mieć tak dużych konsekwencji. Dzisiaj ciągle odczuwałem lekki ból w szyi”.

„Powiedziałem im, że mamy tam twardą betonową ścianę i zaproponowałem, aby zamontowali Tecpro. Teraz doszło do kolejnej kraksy – tym razem jej skutki odczuł Esteban. To jedna z tych rzeczy, których nigdy nie zrozumiem”.

Valtteri Bottas z Alfy Romeo uważa, że „nie m żadnego powodu”, aby na wyjedzie z wirażu numer trzynaście nie można było ustawić bezpieczniejszych barier. Fin oczekuje, że temat ten powróci podczas kolejnej odprawy kierowców przy okazji Grand Prix Hiszpanii.

Zaskoczenie siłą uderzeń, których doświadczyli Sainz i Ocon, wyrazili Sergio Perez i Pierre Gasly. Z kolei Lance Stroll określił sytuacje mianem „absurdu” i „żartu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.05.2023  Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako
26.05.2023  Ocon nie zamierza odnosić się do krytyki Laurenta Rossiego
10.05.2023  Alonso: Nastawienie Ocona nie pomagało zespołowi
05.05.2023  FIA przeprosiła Ocona za incydent z Baku
30.04.2023  FIA dokona przeglądu procedur po incydencie z udziałem Ocona
Tagi:
Ocon E.
Sainz C.
Bottas V.
Wittich N.
FIA
Miami

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca