F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ocon krytykuje FIA za brak reakcji po kraksie Sainza

Francuz oraz inni kierowcy uważają, że w T13 powinny były zostać ustawione bariery Tecpro.
Nataniel Piórkowski, 8 maja 2022, wyświetlenia: 2647<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Estebana Ocona brak barier Tecpro przy trzynastym zakręcie toru w Miami jest nie do zaakceptowania.

W trakcie trzeciego treningu zawodnik Alpine stracił kontrolę nad kierownicą i uderzył bokiem bolidu o betonową ścianę. W chwili kontaktu czujniki zainstalowane w Alpine A522 zarejestrowały przeciążenie o sile 51G.

Zgodnie z protokołem FIA Francuz został przetransportowany do centrum medycznego na badania kontrolne. Szczęśliwie nie wykazały one żadnych obrażeń. Ze względu na rozległe uszkodzenia samochodu 25-latek nie był jednak w stanie wziąć udziału w sesji kwalifikacyjnej.

Do kraksy Ocona doszło w tym samym miejscu, gdzie w piątek swój bolid rozbił Carlos Sainz. Ocon przyznał, że w trakcie piątkowej odprawy kierowców Hiszpan zakwestionował brak barier Tecpro w okolicach dojazdu do szykany.

„Naprawdę ciężko zaakceptować fakt, że uderzenie wygenerowało przeciążenie 51G. Nie powinno być ono tak duże. Kiedy Carlos poskarżył się dyrektorowi wyścigu, wszyscy go wysłuchaliśmy, ale nic nie zrobiono”.

„Wczoraj wieczorem odbyła się na ten temat dyskusja. Carlos stwierdził, że uderzenie było zbyt mocne. Dzisiaj sam odczułem to na własnej skórze. Szczerze mówiąc było to najmocniejsze uderzenie w mojej całej dotychczasowej karierze”.

„W piątek zabolało to Carlosa, dzisiaj mnie. FIA powinna mocniej naciskać na zapewnienie nam bezpieczeństwa. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że możemy się ścigać”.

Ocon zdradził, że większą część uderzenia przyjęły jego kolana. Dodał także, iż gdyby zamiast betonu przy trzynastym zakręcie ustawiono bariery Tecpro, bolid #33 mógłby zostać naprawiony przed kwalifikacjami.

„Kiedy doświadczony kierowca pokroju Carlosa, reprezentant Ferrari, mówi w piątek coś takiego, myślę, że powinno się to przynajmniej wziąć pod uwagę i zrobić wszystko co tylko można, aby wprowadzić jakieś zmiany”.

Reprezentant teamu z Enstone nie chciał wdawać się w szczegóły opisując wyjaśnienia dyrektora wyścigu – Nielsa Witticha w kwestii instalacji barier Tecpro. Wyraził jednak nadzieję, że te kwestie będą teraz uważnie analizowane.

W rozmowie z telewizją Sky Sainz podzielił zdanie Ocona. „Przepraszam, że wypowiadam się w krytycznym tonie, ale powiedziałem wczoraj przedstawicielom FIA, że wypadek do którego doszło podczas jazdy na drugim biegu, nie powinien mieć tak dużych konsekwencji. Dzisiaj ciągle odczuwałem lekki ból w szyi”.

„Powiedziałem im, że mamy tam twardą betonową ścianę i zaproponowałem, aby zamontowali Tecpro. Teraz doszło do kolejnej kraksy – tym razem jej skutki odczuł Esteban. To jedna z tych rzeczy, których nigdy nie zrozumiem”.

Valtteri Bottas z Alfy Romeo uważa, że „nie m żadnego powodu”, aby na wyjedzie z wirażu numer trzynaście nie można było ustawić bezpieczniejszych barier. Fin oczekuje, że temat ten powróci podczas kolejnej odprawy kierowców przy okazji Grand Prix Hiszpanii.

Zaskoczenie siłą uderzeń, których doświadczyli Sainz i Ocon, wyrazili Sergio Perez i Pierre Gasly. Z kolei Lance Stroll określił sytuacje mianem „absurdu” i „żartu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
08.04.2024  Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024
05.04.2024  Ocon: Nasze poprawki nie przyniosą rewolucji
14.03.2024  Ocon zdradził kiedy Alpine odkryło problemy z bolidem A524
Tagi:
Ocon E.
Sainz C.
Bottas V.
Wittich N.
FIA
Miami

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca