F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2022

Vettel: Kryzys klimatyczny kwestionuje dalszy sens startów w F1

Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów

Szafnauer: Rozmowy kontraktowe z Alonso ruszą na Silverstone

12.05.2022

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

11.05.2022

Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako

Perez: Rozmawiam już z Red Bullem o nowej umowie

R. Schumacher: Charaktery Micka i Steinera nie pasują do siebie

Miami otwarte na modyfikacje toru przed edycją w sezonie 2023

Capito: Williams jest gotowy na rozmowy z Audi

09.05.2022

Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami

Perez: Mogłem wygrać w Miami, gdyby nie problem z silnikiem

Vettel: Kolizja z Mickiem była głupia dla nas obu

Binotto: Liczymy, że Red Bull wydał już większość budżetu na poprawki

Capito: Tegoroczna posada Latifiego jest niezagrożona

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce

Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski

08.05.2022

Sainz: Trzecie miejsce to przyzwoity rezultat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ocon krytykuje FIA za brak reakcji po kraksie Sainza

Francuz oraz inni kierowcy uważają, że w T13 powinny były zostać ustawione bariery Tecpro.
Nataniel Piórkowski, 8 maja 2022, wyświetlenia: 2520<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Estebana Ocona brak barier Tecpro przy trzynastym zakręcie toru w Miami jest nie do zaakceptowania.

W trakcie trzeciego treningu zawodnik Alpine stracił kontrolę nad kierownicą i uderzył bokiem bolidu o betonową ścianę. W chwili kontaktu czujniki zainstalowane w Alpine A522 zarejestrowały przeciążenie o sile 51G.

Zgodnie z protokołem FIA Francuz został przetransportowany do centrum medycznego na badania kontrolne. Szczęśliwie nie wykazały one żadnych obrażeń. Ze względu na rozległe uszkodzenia samochodu 25-latek nie był jednak w stanie wziąć udziału w sesji kwalifikacyjnej.

Do kraksy Ocona doszło w tym samym miejscu, gdzie w piątek swój bolid rozbił Carlos Sainz. Ocon przyznał, że w trakcie piątkowej odprawy kierowców Hiszpan zakwestionował brak barier Tecpro w okolicach dojazdu do szykany.

„Naprawdę ciężko zaakceptować fakt, że uderzenie wygenerowało przeciążenie 51G. Nie powinno być ono tak duże. Kiedy Carlos poskarżył się dyrektorowi wyścigu, wszyscy go wysłuchaliśmy, ale nic nie zrobiono”.

„Wczoraj wieczorem odbyła się na ten temat dyskusja. Carlos stwierdził, że uderzenie było zbyt mocne. Dzisiaj sam odczułem to na własnej skórze. Szczerze mówiąc było to najmocniejsze uderzenie w mojej całej dotychczasowej karierze”.

„W piątek zabolało to Carlosa, dzisiaj mnie. FIA powinna mocniej naciskać na zapewnienie nam bezpieczeństwa. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że możemy się ścigać”.

Ocon zdradził, że większą część uderzenia przyjęły jego kolana. Dodał także, iż gdyby zamiast betonu przy trzynastym zakręcie ustawiono bariery Tecpro, bolid #33 mógłby zostać naprawiony przed kwalifikacjami.

„Kiedy doświadczony kierowca pokroju Carlosa, reprezentant Ferrari, mówi w piątek coś takiego, myślę, że powinno się to przynajmniej wziąć pod uwagę i zrobić wszystko co tylko można, aby wprowadzić jakieś zmiany”.

Reprezentant teamu z Enstone nie chciał wdawać się w szczegóły opisując wyjaśnienia dyrektora wyścigu – Nielsa Witticha w kwestii instalacji barier Tecpro. Wyraził jednak nadzieję, że te kwestie będą teraz uważnie analizowane.

W rozmowie z telewizją Sky Sainz podzielił zdanie Ocona. „Przepraszam, że wypowiadam się w krytycznym tonie, ale powiedziałem wczoraj przedstawicielom FIA, że wypadek do którego doszło podczas jazdy na drugim biegu, nie powinien mieć tak dużych konsekwencji. Dzisiaj ciągle odczuwałem lekki ból w szyi”.

„Powiedziałem im, że mamy tam twardą betonową ścianę i zaproponowałem, aby zamontowali Tecpro. Teraz doszło do kolejnej kraksy – tym razem jej skutki odczuł Esteban. To jedna z tych rzeczy, których nigdy nie zrozumiem”.

Valtteri Bottas z Alfy Romeo uważa, że „nie m żadnego powodu”, aby na wyjedzie z wirażu numer trzynaście nie można było ustawić bezpieczniejszych barier. Fin oczekuje, że temat ten powróci podczas kolejnej odprawy kierowców przy okazji Grand Prix Hiszpanii.

Zaskoczenie siłą uderzeń, których doświadczyli Sainz i Ocon, wyrazili Sergio Perez i Pierre Gasly. Z kolei Lance Stroll określił sytuacje mianem „absurdu” i „żartu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2022  Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako
11.01.2022  Ocon: Wiele się nauczyłem od Alonso w sezonie 2021
07.01.2022  Ocon: Zwycięstwo na Węgrzech zdjęło presję z Alpine
11.12.2021  Ocon z reprymendą, Alpine z grzywną 10 tysięcy euro
09.12.2021  Ocon: Alpine może stać się zagrożeniem dla czołówki w sezonie 2022
Tagi:
Ocon E.
Sainz C.
Bottas V.
Wittich N.
FIA
Miami

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca