F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2022

Vettel: Kryzys klimatyczny kwestionuje dalszy sens startów w F1

Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów

Szafnauer: Rozmowy kontraktowe z Alonso ruszą na Silverstone

12.05.2022

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

11.05.2022

Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako

Perez: Rozmawiam już z Red Bullem o nowej umowie

R. Schumacher: Charaktery Micka i Steinera nie pasują do siebie

Miami otwarte na modyfikacje toru przed edycją w sezonie 2023

Capito: Williams jest gotowy na rozmowy z Audi

09.05.2022

Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami

Perez: Mogłem wygrać w Miami, gdyby nie problem z silnikiem

Vettel: Kolizja z Mickiem była głupia dla nas obu

Binotto: Liczymy, że Red Bull wydał już większość budżetu na poprawki

Capito: Tegoroczna posada Latifiego jest niezagrożona

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce

Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski

08.05.2022

Sainz: Trzecie miejsce to przyzwoity rezultat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

Kierowca McLarena liczy na to, że tor w Barcelonie będzie bardziej pasował jego bolidowi.
Maciej Wróbel, 12 maja 2022, wyświetlenia: 681<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że jego wyścig w Miami został utrudniony przez decyzję McLarena o ograniczeniu ilości napoju w jego samochodzie w celu zmniejszenia wagi.

Od początku tegorocznej kampanii większość zespołów ma problemy ze zbliżeniem się do minimalnej wagi bolidu, która w tym sezonie wynosi 798 kg. Na nietypowe rozwiązanie zdecydowały się stajnie Williamsa i McLarena, które mocno ograniczyły ilość lakieru na swoich samochodach. Podczas upalnego weekendu w Miami zespół z Woking poszedł o krok dalej, zmniejszając przydział napojów swoim kierowcom.

Daniel Ricciardo ma za sobą kolejny nieudany weekend. Australijczyk przez cały wyścig zmagał się z brakiem tempa i minął linię mety na 11. pozycji, jednak kara za ścięcie zakrętu i zyskanie przewagi w walce z Kevinem Magnussenem zepchnęła go na 13. miejsce. Kierowca McLarena nie ukrywa, że warunki na Florydzie przypominały mu wyścigi w Malezji i Singapurze. „Tak, zdecydowanie upał jest jednym z istotnych czynników” – powiedział 32-latek w rozmowie z Autosportem.

„Jest ciężko, ponieważ każdy walczy o nawet najmniejszą redukcję wagi. Nie mamy tego luksusu wlewania trzech litrów do podajnika. Jest więc go trochę za mało, a płynów nigdy za wiele. To grozi odwodnieniem, a ten upał naprawdę dawał w kość. Każdy dziś odczuł to gorąco, kierowcy, mechanicy, wszyscy”.

Ricciardo przyznał także, iż mijając linię mety był przekonany, że finiszował w czołowej dziesiątce. „Kiedy minąłem linię mety, naprawdę myślałem, że dojechałem dziesiąty. Ciężko wiedzieć coś takiego, gdy dzieje się tak wiele pojedynków i tyle samochodów wypada z toru. Robiłem trochę wyliczeń w głowie i biorąc pod uwagę samochody, które wypadły, albo te, które wyprzedziłem, to zdawało mi się, że powinienem być gdzieś w punktach”.

„Tak jednak się nie stało. Nie sądzę też, żeby był sens gdybania. Nie byliśmy po prostu wystarczająco szybcy. Po prostu trzymaliśmy się w jednym miejscu. A gdy każdy jedzie w pociągu, to nam brakuje trochę prędkości na prostych”.

Zawodnik z Perth dodał, że zmiana opon podczas neutralizacji nieco mu pomogła, jednak koniec końców różnica tempa była zbyt niewielka, by móc myśleć o skuteczniejszym przebijaniu się przez stawkę. „Dzięki safety carowi trochę się podekscytowałem. Przed nami było kilka samochodów na zużytych twardych oponach. Ja nie mogłem swoich twardych zmusić już do pracy. Nie wydaje mi się, by były to dobre opony dla mnie”.

„Pomyślałem, że mamy coś jeszcze do pokazania. Trzymałem się blisko nich, ale nie byłem w stanie zrobić zbyt wiele. Po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy”.

Kierowca McLarena przyznał też, że nie wiedział, za co otrzymał karę czasową, dodając przy tym, iż „nie wpłynęło to zbytnio na jego wyścig”. Ricciardo ma również nadzieję, że kolejny tor w kalendarzu – Catalunya – będzie bardziej sprzyjał McLarenowi. „Ciężko cokolwiek powiedzieć, ale naprawdę liczę na to, że będzie lepiej niż w ten weekend. Barcelona była dla mnie lepszym torem w zeszłym roku, więc mam nadzieję, że to coś znaczy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2022  Brown: Nie wybiegam w przyszłość myśląc o składzie kierowców
27.04.2022  Saward: Alonso jest bliski kontraktu z Alpine do 2024 roku
24.04.2022  Ricciardo bierze na siebie winę za kolizję z Sainzem
10.04.2022  Ricciardo podbudowany tempem McLarena w GP Australii
08.04.2022  Ricciardo ma nadzieję, że rywale nie ukrywają prawdziwego tempa
Tagi:
Ricciardo D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca