F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2022

Vettel: Kryzys klimatyczny kwestionuje dalszy sens startów w F1

Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów

Szafnauer: Rozmowy kontraktowe z Alonso ruszą na Silverstone

12.05.2022

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

11.05.2022

Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako

Perez: Rozmawiam już z Red Bullem o nowej umowie

R. Schumacher: Charaktery Micka i Steinera nie pasują do siebie

Miami otwarte na modyfikacje toru przed edycją w sezonie 2023

Capito: Williams jest gotowy na rozmowy z Audi

09.05.2022

Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami

Perez: Mogłem wygrać w Miami, gdyby nie problem z silnikiem

Vettel: Kolizja z Mickiem była głupia dla nas obu

Binotto: Liczymy, że Red Bull wydał już większość budżetu na poprawki

Capito: Tegoroczna posada Latifiego jest niezagrożona

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce

Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski

08.05.2022

Sainz: Trzecie miejsce to przyzwoity rezultat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

W Brackley kontynuowane są prace mające na celu włączenie się do walki o zwycięstwa.
Maciej Wróbel, 12 maja 2022, wyświetlenia: 1201<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa, Mike Elliott, przyznał, że jego zespół nie rozumie, dlaczego osiągi W13 znacząco pogorszyły się na przestrzeni weekendu wyścigowego w Miami, mimo udanych piątkowych treningów.

Stajnia z Brackley zanotowała udany początek weekendu w Miami, plasując się obydwoma bolidami w czołówce obu piątkowych treningów, przy czym w drugim z nich George Russell uzyskał najlepszy czas. W sobotę i niedzielę Mercedes nie był już jednak w stanie nawiązać walki o czołowe lokaty, a Russell i Hamilton ostatecznie minęli linię mety odpowiednio na 5. i 6. pozycji.

Młodszy z kierowców Mercedesa ponownie wskazał zjawisko kołysania bolidu jako główną bolączkę jego ekipy w Miami. Pełniący funkcję dyrektora technicznego Mercedesa Mike Elliott stwierdził natomiast, że jego zespół nie jest w stanie określić konkretnej przyczyny spadku osiągów na przestrzeni weekendu na Florydzie. „To naprawdę dobre pytanie i jest to pytanie, na które próbujemy obecnie znaleźć odpowiedź” – powiedział Elliott.

„Uważam, że podczas piątkowego występu byliśmy jak dotąd prawdopodobnie najbardziej konkurencyjni w tym sezonie. Pomiędzy piątkiem a sobotą poczyniliśmy pewne zmiany, które były dość niewielkie, ale zmieniły się także warunki i musimy przejrzeć wszystkie dane, zrozumieć z nich co się da i wykorzystać to w kilku kolejnych wyścigach”.

Elliott podkreślił, że wysiłki w ograniczeniu zjawiska kołysania postępują równolegle z zaplanowanym programem rozwoju pod kątem wydajności. Częścią tego drugiego było przywiezione do Miami nowe przednie skrzydło, które ma spełniać założenia przed nim postawione.

„Ważne jest, aby odróżnić od siebie dwie rzeczy” – kontynuuje Elliott. „Jedną jest ścieżka normalnych ulepszeń, a druga to rozwiązywanie problemów, które mamy z podskakiwaniem i innymi czynnikami, które negatywnie wpływają na osiągi. Skrzydła, które przywieźliśmy do Miami zdecydowanie zapewniły nam osiągi, jakich oczekiwaliśmy i były krokiem naprzód”.

„Eksperymenty, jakie przeprowadzamy na torze, by zrozumieć kołysanie, dały nam mnóstwo danych. Zebraliśmy ich bardzo dużo w piątek, kiedy to mieliśmy mocne tempo. Jak zwykle zebraliśmy też dane podczas wyścigu, a nasi inżynierowie teraz je badają i próbują zrozumieć. Za każdym razem, gdy odpalamy samochód, dowiadujemy się czegoś nowego i to jest celem tej gry. Gry polegającej na zrozumieniu samochodu szybciej od naszych rywali”.

Dyrektor techniczny Mercedesa ujawnia też, że w Brackley wykonywane jest mnóstwo pracy mającej pomóc w rozwoju bolidu oznaczonego symbolem W13. „W tej chwili nieco tracimy, ale wkładamy mnóstwo pracy w zrozumienie tego, jak możemy poprawić samochód, jak wykonać kolejny, mały krok naprzód, jak pozbyć się podskakiwania i jak wrócić do konkurencyjności na poziomie czołowego zespołu, czyli takiego, jakim my chcemy być”.

Odnosząc się do niedzielnego Grand Prix Miami, Mike Elliott zdradził, że samochód Lewisa Hamiltona nie został w żaden sposób uszkodzony po kontakcie z Fernando Alonso na pierwszym okrążeniu. „Był to kontakt koło-w-koło i jak zwykle wielu naszych inżynierów spoglądało w dane, które generuje nasz samochód”.

„Aerodynamicy obserwowali czujniki ciśnienia na podłodze i skrzydłach, sprawdzali wahacze, a nasz główny inżynier przyglądał się pozostałym elementom zawieszenia i upewniał się, że wykonują one swoją pracę jak należy. Możemy bardzo szybko określić, czy wystąpił problem z samochodem. Nie było żadnego [po kontakcie Hamiltona z Alonso]” – zakończył Elliott.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2022  Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów
08.05.2022  Russell zdezorientowany brakiem awansu do Q3
07.05.2022  Russell: Nie do końca rozumiem, skąd wzięły się nasze postępy
07.05.2022  Hamilton: Udało nam się poprawić tempo bolidu
04.05.2022  J. Verstappen: Wolff stara się oczyścić relacje z naszą rodziną
Tagi:
Mercedes
Elliott M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca