F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

W Brackley kontynuowane są prace mające na celu włączenie się do walki o zwycięstwa.
Maciej Wróbel, 12 maja 2022, wyświetlenia: 1389<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa, Mike Elliott, przyznał, że jego zespół nie rozumie, dlaczego osiągi W13 znacząco pogorszyły się na przestrzeni weekendu wyścigowego w Miami, mimo udanych piątkowych treningów.

Stajnia z Brackley zanotowała udany początek weekendu w Miami, plasując się obydwoma bolidami w czołówce obu piątkowych treningów, przy czym w drugim z nich George Russell uzyskał najlepszy czas. W sobotę i niedzielę Mercedes nie był już jednak w stanie nawiązać walki o czołowe lokaty, a Russell i Hamilton ostatecznie minęli linię mety odpowiednio na 5. i 6. pozycji.

Młodszy z kierowców Mercedesa ponownie wskazał zjawisko kołysania bolidu jako główną bolączkę jego ekipy w Miami. Pełniący funkcję dyrektora technicznego Mercedesa Mike Elliott stwierdził natomiast, że jego zespół nie jest w stanie określić konkretnej przyczyny spadku osiągów na przestrzeni weekendu na Florydzie. „To naprawdę dobre pytanie i jest to pytanie, na które próbujemy obecnie znaleźć odpowiedź” – powiedział Elliott.

„Uważam, że podczas piątkowego występu byliśmy jak dotąd prawdopodobnie najbardziej konkurencyjni w tym sezonie. Pomiędzy piątkiem a sobotą poczyniliśmy pewne zmiany, które były dość niewielkie, ale zmieniły się także warunki i musimy przejrzeć wszystkie dane, zrozumieć z nich co się da i wykorzystać to w kilku kolejnych wyścigach”.

Elliott podkreślił, że wysiłki w ograniczeniu zjawiska kołysania postępują równolegle z zaplanowanym programem rozwoju pod kątem wydajności. Częścią tego drugiego było przywiezione do Miami nowe przednie skrzydło, które ma spełniać założenia przed nim postawione.

„Ważne jest, aby odróżnić od siebie dwie rzeczy” – kontynuuje Elliott. „Jedną jest ścieżka normalnych ulepszeń, a druga to rozwiązywanie problemów, które mamy z podskakiwaniem i innymi czynnikami, które negatywnie wpływają na osiągi. Skrzydła, które przywieźliśmy do Miami zdecydowanie zapewniły nam osiągi, jakich oczekiwaliśmy i były krokiem naprzód”.

„Eksperymenty, jakie przeprowadzamy na torze, by zrozumieć kołysanie, dały nam mnóstwo danych. Zebraliśmy ich bardzo dużo w piątek, kiedy to mieliśmy mocne tempo. Jak zwykle zebraliśmy też dane podczas wyścigu, a nasi inżynierowie teraz je badają i próbują zrozumieć. Za każdym razem, gdy odpalamy samochód, dowiadujemy się czegoś nowego i to jest celem tej gry. Gry polegającej na zrozumieniu samochodu szybciej od naszych rywali”.

Dyrektor techniczny Mercedesa ujawnia też, że w Brackley wykonywane jest mnóstwo pracy mającej pomóc w rozwoju bolidu oznaczonego symbolem W13. „W tej chwili nieco tracimy, ale wkładamy mnóstwo pracy w zrozumienie tego, jak możemy poprawić samochód, jak wykonać kolejny, mały krok naprzód, jak pozbyć się podskakiwania i jak wrócić do konkurencyjności na poziomie czołowego zespołu, czyli takiego, jakim my chcemy być”.

Odnosząc się do niedzielnego Grand Prix Miami, Mike Elliott zdradził, że samochód Lewisa Hamiltona nie został w żaden sposób uszkodzony po kontakcie z Fernando Alonso na pierwszym okrążeniu. „Był to kontakt koło-w-koło i jak zwykle wielu naszych inżynierów spoglądało w dane, które generuje nasz samochód”.

„Aerodynamicy obserwowali czujniki ciśnienia na podłodze i skrzydłach, sprawdzali wahacze, a nasz główny inżynier przyglądał się pozostałym elementom zawieszenia i upewniał się, że wykonują one swoją pracę jak należy. Możemy bardzo szybko określić, czy wystąpił problem z samochodem. Nie było żadnego [po kontakcie Hamiltona z Alonso]” – zakończył Elliott.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
Tagi:
Mercedes
Elliott M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca