F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Marek Roczniak, 25 marca 2000, wyświetlenia: 3616<< | lista | T- | T+ | >>
Mika Hakkinen zdobył drugie pole position w tym sezonie, podczas sesji kwalifikacyjnej, która momentami przypominała farsę z powodu opadających co pewien czas tablic reklamowych Marlboro na prostą startową, co z kolei zmuszało organizatorów do przerywania sesji aż trzy razy. Ostatnie opadnięcie było najbardziej dramatyczne, jako że nastąpiło wprost na pędzącego z pełną prędkością Jeana Alesiego, ale na szczęście obeszło się bez wypadku. Z pierwszej linii wystartuje także drugi McLaren, prowadzony przez Davida Coultharda.

Kierowcy Ferrari znów muszą zadowolić się tylko drugą linią startową, aczkolwiek Michael Schumacher zbliżył się do Hakkinena o jedną dziesiątą sekundy w stosunku do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej.

Sporą niespodziankę sprawił Giancarlo Fisichella z zespołu Benetton Supertec, kwalifikując się na piątą pozycję, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że zespół ten został ostatnio wykupiony przez Renault – francuskiego giganta samochodowego, który wycofał się z dostarczania silników dla zespołów Williams i Benetton po ostatnim wyścigu sezonu 1997, nie jest to aż tak wielka niespodzianka. Do końca 2001 roku zespół będzie jeszcze występował pod nazwą Benetton, a dopiero w 2002 roku stanie się fabrycznym zespołem Renault. Na stanowisko szefa zespołu powrócił również Flavio Briatore, który był szefem tego zespołu w czasie, kiedy Michael Schumacher zdobywał swoje dwa tytuły mistrzowskie. W przeciwieństwie do Fisichelli drugi kierowca z tego zespołu, Alexander Wurz zdołał zakwalifikować się dopiero na trzynastej pozycji.

Eddie Irvine wywalczył szóstą pozycję startową, poprawiając tym samym o jedno miejsce rezultat z poprzedniej sesji kwalifikacyjnej. Szkoda tylko, że Johnny Herbert nie jest w stanie wyciągnąć tyle samo z drugiego bolidu Jaguar i wyścig rozpocznie dopiero z 17 pozycji.

Obaj kierowcy z zespołu Jordan mieli niezbyt udaną sesję kwalifikacyjną (siódma pozycja Heinza-Haralda Frentzena i 12 Jarna Trullego), do czego przyczyniły się feralne tablice reklamowe, a w przypadku Trullego dodatkowo poślizg na samym początku sesji, po którym Włoch musiał zostawić swój podstawowy bolid na torze i od tej pory korzystać z zapasowego, w którym na dokładkę zepsuła się skrzynia biegów.

Ricardo Zonta drugi raz w swojej karierze zdołał zakwalifikować się wyżej (ósma pozycja) od swego partnera z zespołu BAR – Jacquesa Villeneuve'a, który podczas tej sesji wywalczył 10 pozycję startową. Brazylijczyk w zeszłym roku podczas sobotniej sesji treningowej miał wypadek i nie mógł wziąć udziału w Grand Prix Brazylii (oraz trzech kolejnych wyścigach), więc jest to jego pierwszy pełny udział w "domowym" wyścigu.

Jenson Button z zespołu Williams uzyskał dziewiąty czas w swojej zaledwie drugiej sesji kwalifikacyjnej i tu również podobnie jak w przypadku zespołu BAR mniej doświadczony kierowca uzyskał lepszy rezultat, gdyż Ralf Schumacher wystartuje z jedenastej pozycji.

Na koniec chciałbym wspomnieć jeszcze o samym torze, który jest jednym z najbardziej wyboistych torów w kalendarzu Formuły Jeden. W tym roku został położony nowy asfalt, ale wyboje na prostej startowej stały się jeszcze bardziej dokuczliwe. Do tego stopnia, że w obu bolidach zespołu Sauber powodowały uszkodzenia tylnego statecznika i dlatego też zespół ten postanowił wycofać się z udziału w wyścigu, ze względu na bezpieczeństwo swoich kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca