F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.10.2022

Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów

Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego

Zhou: Latifi musi częściej patrzeć w lusterka

Leclerc zaskoczony tempem Pereza z końcówki wyścigu

02.10.2022

Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru

Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu

Verstappen tłumaczy słaby start do wyścigu o GP Singapuru

Horner broni Pereza prze oskarżeniami o naruszenie zasad SC

Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe

Perez zdezorientowany dochodzeniem sędziów

Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Sergio Perez zwycięzcą deszczowego thrillera w Singapurze

RN365: De Vries podpisał kontrakt z AlphaTauri

Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)

Alonso: Deszczowy wyścig może dać nam szansę na podium

Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami

Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej

Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Capito: Problemy w kwalifikacjach przysłaniają nasz potencjał

Szef Williamsa pochwalił również dotychczasową postawę Alexandra Albona.
Maciej Wróbel, 18 maja 2022, wyświetlenia: 823<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jak twierdzi szef Williamsa, Jost Capito, jego zespół musi się uporać z problemami w kwalifikacjach, by móc pokazać prawdziwy potencjał drzemiący w FW44.

Podczas ostatniego weekendu w Miami Alexander Albon zameldował się w czołowej dziesiątce podczas treningów. Problemy z utrzymaniem optymalnej temperatury opon w czasówce spowodowały jednak, że Taj zdobył dopiero osiemnaste pole. W wyścigu zdołał jednak wywalczyć dziesiątą pozycję, a po karze dla Fernando Alonso przesunął się na miejsce dziewiąte.

To nie był jednak pierwszy raz w tym roku, gdy kierowca Williamsa może mówić o pechu w kwalifikacjach. W Australii po problemach z temperaturą opon i dużym ruchem na torze wywalczył on szesnaste pole. Następnie został wykluczony z wyników kwalifikacji po tym, jak z jego bolidu nie udało się pobrać wystarczająco dużej próbki paliwa.

Problem z hamulcami storpedował natomiast kwalifikacje Albona na Imoli. Zarówno jednak w Emilii-Romanii, jak i w Australii, kierowca Williamsa finiszował względnie wysoko – w Melbourne sięgnął po pierwszy punkt w sezonie za 10. miejsce, z kolei na Imoli dojechał tuż za czołową dziesiątką, na 11. pozycji.

„Trudno jest zdobyć punkty, gdy kwalifikujesz się jako osiemnasty czy dziewiętnasty” – powiedział szef Williamsa, Jost Capito, w rozmowie z Autosportem. „Potrzeba więc nieco szczęścia i tego, aby coś stało się na pozycjach przed tobą. Mimo wszystko, nasze tempo wyścigowe i osiągi samochodu w niedzielę są naprawdę dobre”.

„Alex zaliczył niesamowity wyścig w Miami, jest fantastycznym kierowcą wyścigowym i jest w stanie to pokazać. Pokazuje to również potencjał samochodu, że możemy jechać w wyścigu tempem środka stawki, musimy tylko poprawić kwalifikacje i zdobywać w nich lepsze rezultaty”.

„W wyścigach takich jak ten w Miami wiesz, że wszystko może się zdarzyć i należy po prostu wystrzegać się kłopotów. Sądzę, że bardzo trudne dla kierowców jest to, by nie naciskać zbyt mocno, ale jednocześnie nie być zbyt wyluzowanym i zarazem być w odpowiednim miejscu i czasie. Alex jest w tym genialny”.

Capito przyznał, że jego zespół musi wykonać lepszą pracę w kwestii zarządzania oponami, co nie do końca stajni z Grove udało się podczas weekendu na Florydzie. „Chodzi też o przygotowanie opon. Temperatura toru była o pięć stopni wyższa niż wcześniej. Oceniliśmy zatem, że musimy traktować opony w nieco inny sposób, by je rozgrzać”.

„Przód i tył nie były zbalansowane i to było w zasadzie to. Jeśli więc masz tylko dwie szanse i nie wykorzystasz dobrze tej pierwszej, jest bardzo trudno zrobić to dobrze podczas drugiej próby, ponieważ wówczas pojawia się duża presja”.

Pomimo nienajlepszych rezultatów, Capito jest zadowolony z nastrojów, jakie panują w jego zespole. „Każdy z nas był bardzo rozczarowany po kwalifikacjach. Jeśli jesteś w pierwszej dziesiątce na treningach, a potem lądujesz dziesięć pozycji niżej w kwalifikacjach, to jest to rozczarowujące dla całego zespołu”.

„Potrzebujesz jednak zespołu, aby był zmotywowany i pełen woli walki, ponieważ gra się toczy do samego końca. To właśnie moim zdaniem pokazuje zespół. Nigdy się nie poddajemy i to właśnie to ciągnie nas do przodu”.

Niemiec dodał też, że pomimo kilku kosztownych incydentów, Williams nie narzeka na brak części zamiennych. „Jesteśmy w całkiem dobrym położeniu. Wracamy z Miami, gdzie trudno jest niczego nie uszkodzić, a tymczasem nie było zniszczeń i mamy punkty, co przewyższa nasze oczekiwania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2022  Stuck: Kariera Micka w Formule 1 może dobiegać końca
12.09.2022  Lammers: Williams wcale nie musi podpisywać umowy z De Vriesem
26.08.2022  Wolff: Audi i Porsche sprawią, że walka w F1 będzie jeszcze cięższa
24.08.2022  Capito nie wyklucza zatrzymania Latifiego w Williamsie
31.07.2022  Capito: Albon nie jest zainteresowany przejściem do Astona
Tagi:
Capito J.
Williams
Albon A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca