|
|
|
|
|


|
Capito: Problemy w kwalifikacjach przysłaniają nasz potencjał |
Szef Williamsa pochwalił również dotychczasową postawę Alexandra Albona. |
|
•Maciej Wróbel, 18 maja 2022, wyświetlenia: 849 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Jak twierdzi szef Williamsa, Jost Capito, jego zespół musi się uporać z problemami w kwalifikacjach, by móc pokazać prawdziwy potencjał drzemiący w FW44.
Podczas ostatniego weekendu w Miami Alexander Albon zameldował się w czołowej dziesiątce podczas treningów. Problemy z utrzymaniem optymalnej temperatury opon w czasówce spowodowały jednak, że Taj zdobył dopiero osiemnaste pole. W wyścigu zdołał jednak wywalczyć dziesiątą pozycję, a po karze dla Fernando Alonso przesunął się na miejsce dziewiąte.
To nie był jednak pierwszy raz w tym roku, gdy kierowca Williamsa może mówić o pechu w kwalifikacjach. W Australii po problemach z temperaturą opon i dużym ruchem na torze wywalczył on szesnaste pole. Następnie został wykluczony z wyników kwalifikacji po tym, jak z jego bolidu nie udało się pobrać wystarczająco dużej próbki paliwa.
Problem z hamulcami storpedował natomiast kwalifikacje Albona na Imoli. Zarówno jednak w Emilii-Romanii, jak i w Australii, kierowca Williamsa finiszował względnie wysoko – w Melbourne sięgnął po pierwszy punkt w sezonie za 10. miejsce, z kolei na Imoli dojechał tuż za czołową dziesiątką, na 11. pozycji.
„Trudno jest zdobyć punkty, gdy kwalifikujesz się jako osiemnasty czy dziewiętnasty” – powiedział szef Williamsa, Jost Capito, w rozmowie z Autosportem. „Potrzeba więc nieco szczęścia i tego, aby coś stało się na pozycjach przed tobą. Mimo wszystko, nasze tempo wyścigowe i osiągi samochodu w niedzielę są naprawdę dobre”.
„Alex zaliczył niesamowity wyścig w Miami, jest fantastycznym kierowcą wyścigowym i jest w stanie to pokazać. Pokazuje to również potencjał samochodu, że możemy jechać w wyścigu tempem środka stawki, musimy tylko poprawić kwalifikacje i zdobywać w nich lepsze rezultaty”.
„W wyścigach takich jak ten w Miami wiesz, że wszystko może się zdarzyć i należy po prostu wystrzegać się kłopotów. Sądzę, że bardzo trudne dla kierowców jest to, by nie naciskać zbyt mocno, ale jednocześnie nie być zbyt wyluzowanym i zarazem być w odpowiednim miejscu i czasie. Alex jest w tym genialny”.
Capito przyznał, że jego zespół musi wykonać lepszą pracę w kwestii zarządzania oponami, co nie do końca stajni z Grove udało się podczas weekendu na Florydzie. „Chodzi też o przygotowanie opon. Temperatura toru była o pięć stopni wyższa niż wcześniej. Oceniliśmy zatem, że musimy traktować opony w nieco inny sposób, by je rozgrzać”.
„Przód i tył nie były zbalansowane i to było w zasadzie to. Jeśli więc masz tylko dwie szanse i nie wykorzystasz dobrze tej pierwszej, jest bardzo trudno zrobić to dobrze podczas drugiej próby, ponieważ wówczas pojawia się duża presja”.
Pomimo nienajlepszych rezultatów, Capito jest zadowolony z nastrojów, jakie panują w jego zespole. „Każdy z nas był bardzo rozczarowany po kwalifikacjach. Jeśli jesteś w pierwszej dziesiątce na treningach, a potem lądujesz dziesięć pozycji niżej w kwalifikacjach, to jest to rozczarowujące dla całego zespołu”.
„Potrzebujesz jednak zespołu, aby był zmotywowany i pełen woli walki, ponieważ gra się toczy do samego końca. To właśnie moim zdaniem pokazuje zespół. Nigdy się nie poddajemy i to właśnie to ciągnie nas do przodu”.
Niemiec dodał też, że pomimo kilku kosztownych incydentów, Williams nie narzeka na brak części zamiennych. „Jesteśmy w całkiem dobrym położeniu. Wracamy z Miami, gdzie trudno jest niczego nie uszkodzić, a tymczasem nie było zniszczeń i mamy punkty, co przewyższa nasze oczekiwania”.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|