F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.09.2023

Alonso: Obecny format kwalifikacji jest przestarzały

Ricciardo odbędzie w przyszłym tygodniu test w symulatorze

Albon: Obecna forma AlphaTauri jest dla Williamsa niepokojąca

Aston Martin rozpoczął przygotowania do partnerstwa z Hondą

29.09.2023

Norris wierzy w pokonanie Astona Martina

Nyck de Vries powraca do startów w Formule E

Vowles: Chcemy, aby Logan ścigał się dla nas w przyszłym roku

Horner: Brak pewności w szybkich zakrętach szkodzi Perezowi

28.09.2023

Vasseur: Ferrari nie może odłożyć walki z Mercedesem na rok 2024

Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem

Lawson: Brak posady na przyszły sezon mnie nie rozprasza

Magnussen: Do Austin działamy w trybie surwiwalowym

27.09.2023

Adidas nie zaprzecza doniesieniom łączącym go z AlphaTauri

Robson: Kosztowne kraksy Sargeanta przyćmiewają jego rozwój

Hamilton: Potrzebujemy pół roku rozwoju, by dogonić Red Bulla

Albon: Pięciosekundowe kary niczego nie uczą kierowców

Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans

Sainz: Jazda za Mercedesami na Suzuce była zabawna

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Capito: Problemy w kwalifikacjach przysłaniają nasz potencjał

Szef Williamsa pochwalił również dotychczasową postawę Alexandra Albona.
Maciej Wróbel, 18 maja 2022, wyświetlenia: 849<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jak twierdzi szef Williamsa, Jost Capito, jego zespół musi się uporać z problemami w kwalifikacjach, by móc pokazać prawdziwy potencjał drzemiący w FW44.

Podczas ostatniego weekendu w Miami Alexander Albon zameldował się w czołowej dziesiątce podczas treningów. Problemy z utrzymaniem optymalnej temperatury opon w czasówce spowodowały jednak, że Taj zdobył dopiero osiemnaste pole. W wyścigu zdołał jednak wywalczyć dziesiątą pozycję, a po karze dla Fernando Alonso przesunął się na miejsce dziewiąte.

To nie był jednak pierwszy raz w tym roku, gdy kierowca Williamsa może mówić o pechu w kwalifikacjach. W Australii po problemach z temperaturą opon i dużym ruchem na torze wywalczył on szesnaste pole. Następnie został wykluczony z wyników kwalifikacji po tym, jak z jego bolidu nie udało się pobrać wystarczająco dużej próbki paliwa.

Problem z hamulcami storpedował natomiast kwalifikacje Albona na Imoli. Zarówno jednak w Emilii-Romanii, jak i w Australii, kierowca Williamsa finiszował względnie wysoko – w Melbourne sięgnął po pierwszy punkt w sezonie za 10. miejsce, z kolei na Imoli dojechał tuż za czołową dziesiątką, na 11. pozycji.

„Trudno jest zdobyć punkty, gdy kwalifikujesz się jako osiemnasty czy dziewiętnasty” – powiedział szef Williamsa, Jost Capito, w rozmowie z Autosportem. „Potrzeba więc nieco szczęścia i tego, aby coś stało się na pozycjach przed tobą. Mimo wszystko, nasze tempo wyścigowe i osiągi samochodu w niedzielę są naprawdę dobre”.

„Alex zaliczył niesamowity wyścig w Miami, jest fantastycznym kierowcą wyścigowym i jest w stanie to pokazać. Pokazuje to również potencjał samochodu, że możemy jechać w wyścigu tempem środka stawki, musimy tylko poprawić kwalifikacje i zdobywać w nich lepsze rezultaty”.

„W wyścigach takich jak ten w Miami wiesz, że wszystko może się zdarzyć i należy po prostu wystrzegać się kłopotów. Sądzę, że bardzo trudne dla kierowców jest to, by nie naciskać zbyt mocno, ale jednocześnie nie być zbyt wyluzowanym i zarazem być w odpowiednim miejscu i czasie. Alex jest w tym genialny”.

Capito przyznał, że jego zespół musi wykonać lepszą pracę w kwestii zarządzania oponami, co nie do końca stajni z Grove udało się podczas weekendu na Florydzie. „Chodzi też o przygotowanie opon. Temperatura toru była o pięć stopni wyższa niż wcześniej. Oceniliśmy zatem, że musimy traktować opony w nieco inny sposób, by je rozgrzać”.

„Przód i tył nie były zbalansowane i to było w zasadzie to. Jeśli więc masz tylko dwie szanse i nie wykorzystasz dobrze tej pierwszej, jest bardzo trudno zrobić to dobrze podczas drugiej próby, ponieważ wówczas pojawia się duża presja”.

Pomimo nienajlepszych rezultatów, Capito jest zadowolony z nastrojów, jakie panują w jego zespole. „Każdy z nas był bardzo rozczarowany po kwalifikacjach. Jeśli jesteś w pierwszej dziesiątce na treningach, a potem lądujesz dziesięć pozycji niżej w kwalifikacjach, to jest to rozczarowujące dla całego zespołu”.

„Potrzebujesz jednak zespołu, aby był zmotywowany i pełen woli walki, ponieważ gra się toczy do samego końca. To właśnie moim zdaniem pokazuje zespół. Nigdy się nie poddajemy i to właśnie to ciągnie nas do przodu”.

Niemiec dodał też, że pomimo kilku kosztownych incydentów, Williams nie narzeka na brak części zamiennych. „Jesteśmy w całkiem dobrym położeniu. Wracamy z Miami, gdzie trudno jest niczego nie uszkodzić, a tymczasem nie było zniszczeń i mamy punkty, co przewyższa nasze oczekiwania”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.12.2022  Capito: Gdyby nie limity budżetowe, Williams już by nie istniał
12.12.2022  Jost Capito opuszcza zespół Williams
10.11.2022  Capito nie wyklucza zatrudnienia Micka Schumachera w Williamsie
28.10.2022  Williams ma plan B na wypadek niepowodzenia Sargeanta
26.10.2022  Capito: Nie mamy na oku nikogo konkretnego w miejsce Sargeanta
Tagi:
Capito J.
Williams
Albon A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca