F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szafnauer kwestionuje słowa Hornera o limicie budżetowym

Dyrektor Alpine uważa, że każdy zespół ma możliwości dostosowania się do ograniczeń.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2022, wyświetlenia: 1323<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Otmar Szafnauer poddaje w wątpliwość komentarz Christiana Hornera o tym, jakoby niektóre zespoły mogły zostać zmuszone do rezygnacji ze startu w ostatnich wyścigach sezonu z uwagi na ryzyko przekroczenia limitów budżetowych.

W środę branżowe portale opublikowały słowa szefa Red Bulla. Brytyjczyk zwracał uwagę na rosnącą inflację, wpływającą na wydatki teamów. Wiadomo, że niektóre zespoły domagają się zwiększenia limitu budżetowego, który w tym sezonie wynosi 140 milionów dolarów.

Horner stwierdził nawet, że w przypadku utrzymania ograniczenia na niezmiennym poziomie, nawet siedem stajni może mieć problem z wystartowaniem w finałowych eliminacjach kampanii.

Zapytany o komentarz Hornera, szef teamu Alpine – Otmar Szafnauer, stwierdził: „Ze względu na limit budżetowy? W sumie byłoby to dla nas całkiem korzystne, bo dzięki temu awansowalibyśmy w klasyfikacji generalnej. Byłbym z tego bardzo zadowolony”.

Pytany o stanowisko Alpine w debacie na temat możliwego zwiększenia limitów, Amerykanin odparł: „Nie, nie popieramy tego pomysłu. Skonstruowaliśmy nasz budżet na dość wczesnym etapie. Wzięliśmy wtedy pod uwagę ryzyko inflacyjne. Inflacja to nie tylko nasz problem”.

„Gdy spojrzymy na to, co działo się kilka miesięcy temu, to już w grudniu dostrzegaliśmy inflację. Indeks cen detalicznych mówił o poziomie siedmiu procent. Większość zespołów ustala swoje budżety właśnie pomiędzy listopadem a grudniem”.

„Dla nas nie była to żadna niespodzianka. Wzięliśmy to pod uwagę. Nadal znajdujemy się poniżej limitu, chociaż nie uwzględnialiśmy w naszych planach aż tak wysokich kosztów frachtu, z jakimi mamy teraz do czynienia. Mimo wszystko nie przekroczyliśmy górnej granicy wydatków”.

„Jeśli my możemy sobie poradzić z tym problemem, to jestem pewien, że inni także mogą to zrobić. Nie jestem więc za zwiększaniem limitu” – podkreślił.

Zdaniem Szafnauera zespoły mają możliwości, aby zmieścić się w regulaminowym limicie. „W tym roku znaczna część wydatków kierowana jest na budżet rozwojowy. Nie jest to nic dziwnego w świetle wprowadzenia nowych przepisów. Każdy zespół pompuje mnóstwo pieniędzy w wyścig rozwojowy”.

„Gdy koszty frachtu rosną o dwa i pół miliona lub trzy i pół miliona a twój budżet na rozwój wynosi 20 milionów, to czy możesz ograniczyć go do 17 milionów i zmieścić się w limicie? Oczywiście, że możesz. Ogranicza to jednak twoje możliwości prowadzenia rozwoju. Tak więc o wiele łatwiej jest lobbować w FIA za podniesieniem limitu, utrzymując budżet rozwojowy na niezmiennym poziomie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Szafnauer: Alpine ponosi konsekwencje decyzji sprzed kilku miesięcy
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
11.09.2023  De Meo: Alpine nie jest na sprzedaż
16.08.2023  Szafnauer: Zarząd Renault nie wie, jak osiąga się sukces w F1
Tagi:
Szafnauer O.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca