F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Chwilowy brak koncentracji powodem wypadku w Q3

Kierowca Alpine liczy na to, że wyścig odbędzie się na suchym torze.
Maciej Wróbel, 28 maja 2022, wyświetlenia: 1055<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso przyznał, że jego wypadek z końcowych sekund sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Monako spowodowany był „chwilową utratą koncentracji”.

Dwukrotny mistrz świata po pierwszej rundzie przejazdów w Q3 zajmował wysokie, piąte miejsce, lecz ze względu na wypadek, do którego doszło w piątym zakręcie, nie zdołał dokończyć swojego ostatniego pomiarowego kółka. Incydent z udziałem Alonso miał miejsce niemal w tym samym momencie, co wypadek Sergio Pereza i Carlosa Sainza, który to poskutkował wywieszeniem czerwonej flagi i przedwczesnym zakończeniem sesji.

Ostatecznie Alonso zakończył czasówkę z siódmym rezultatem, a jego zespołowy partner, Esteban Ocon, zajął dziesiąte miejsce. Hiszpan przyznaje, że jest zachęcony tempem, jakie w Monako prezentuje jego zespół, Alpine. „Było dobrze” – powiedział 40-latek w rozmowie z Autosportem. „Dysponowałem dwoma kompletami opon w Q3, ponieważ Q1 było łatwiejsze niż się spodziewaliśmy”.

„Naprawdę sądziłem, że uda mi się zdobyć piąte pole, ponieważ po pierwszej turze byłem piąty. Być może było to możliwe, także dzięki ewolucji toru, ale w drugim podejściu nie dokończyłem okrążenia. Straciłem koncentrację, zahamowałem zbyt późno i zblokowałem koła. Być może mógłbym użyć drogi ewakuacyjnej, ale wydawało mi się, że uda mi się zmieścić w zakręcie. Tak się jednak nie stało”.

„Przede wszystkim od razu przeprosiłem zespół, ponieważ każdy błąd w tym roku kosztuje, a mamy limit budżetowy. Ciężko to zaakceptować, tak więc nie jestem zbyt dumny ze swoich kwalifikacji. Miejmy nadzieję, że jutro wykonam lepszą robotę”.

Niewielkim pocieszeniem dla zawodnika z Oviedo może być takie, że i tak by nie zdołał dokończyć tego okrążenia ze względu na czerwoną flagę. „Rozbiłem się i powiedziałem przez radio, że jestem w piątym zakręcie. Inżynier odpowiedział, że «jest wypadek w ósmym zakręcie, mamy czerwoną flagę». Odpowiedziałem: «spokojnie, i tak już jestem na ścianie»”.

Alonso przyznał, że na wyjściu z feralnego zakrętu miał problemy z podbijaniem bolidu już w piątkowych treningach. Wprowadzone w nocy ulepszenia A522 miały jednak zdać egzamin. „Wczoraj trochę się męczyliśmy, szczególnie z przednią osią i podskakiwaniem” – powiedział Hiszpan. „Dzisiaj byliśmy jednak bardziej pewni samochodu, byliśmy w stanie cisnąć i z każdą sesją było coraz lepiej. Myślę, że wprowadziliśmy sporo zmian”.

„Punkt wyjścia nie był najlepszy. Sądzę że zespół był bystry i dobrze się spisał, wprowadzając odpowiednie zmiany w bolidzie, tak więc słowa uznania dla nich”.

Prognozy pogody na niedzielę przewidują deszcz w Monako, lecz Alonso zdradził, że wolałby, aby wyścig odbył się na suchym torze. „Liczę, że uda się nam zaliczyć jutro dobry wyścig. Oczywiście, jeśli spadnie deszcz, to będzie zamieszanie. Nigdy nic nie wiadomo, ale mógłby to być chaos, walka o przetrwanie. Wolałbym, żeby było sucho, nawet jeśli dla was będzie to nudne!”

„Dla nas byłoby o wiele łatwiej zrealizować plan na wyścig. Jeśli zacznie padać, to czeka nas hazard. Zobaczymy, czy będziemy mieć szczęście” – zakończył hiszpański weteran.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
Tagi:
Alonso F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca