F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Perez wygrywa deszczowy wyścig w Monako

Po długim oczekiwaniu zawody dostarczyły sporych emocji.
Łukasz Godula, 29 maja 2022, wyświetlenia: 3219<< | lista | T- | T+ | >>
W kalendarzu Formuły 1 posiadamy wiele wyjątkowych torów. Jednak wyjątkowość toru w Monako jest zdecydowania unikalna. Trasa, która wydaja się za ciasna na współczesne maszyny F1 daje niezwykłą mieszankę ryzyka, szczęścia i loteryjności. W normalnych warunkach taki tor skazany byłby na nudną procesję, ale nie stolica hazardu, tym bardziej, że tuż przed startem nad ulicami Księstwa spadł deszcz.

W oczekiwaniu na start
Niestety ulewa była zbyt mocna, by bezpiecznie rozpocząć zawody. Dyrekcja postanowiła o rozpoczęciu okrążenia rozgrzewkowego za samochodem bezpieczeństwa z 16 minutowym opóźnieniem. Dwa kółka za Mercedesem jednoznacznie pokazały, że w takich warunkach nie da się ścigać. Cała stawka zjechała więc do alei serwisowej i musiała przeczekać tam niemal godzinę, by wrócić na tor.

Sędziowie zdecydowali się wznowić zawody za samochodem bezpieczeństwa i po dwóch kółkach wywieszono zieloną flagę – Grand Prix Monako rozpoczęło się na dobre. Jednak jeszcze zanim to się stało, bariery odwiedzili Latiffi i Stroll, przez co musieli zjechać na wymianę uszkodzonych skrzydeł. Pierwsze okrążenia wyścigu były niezwykle spokojne i nie przyniosły żadnych incydentów.

Kto pierwszy założy slicki?
Pierwsi śmiałkowie pośrednich opon znaleźli się dość wcześnie, ale nie dawały one wyraźnej przewagi nad pełnymi deszczówkami. Dopiero po kilku kółkach, gdy tor wyraźnie przesychał, opony oznaczone zielonym paskiem zaczynały górować. Pokazał to Gasly wyprzedzając najpierw Zhou, a później Ricciardo. Jednak Sainz zdradził, iż plan zawodników jest nieco inny – chcieli od razu z deszczowych opon przejść na slicki.

Nie wszyscy podzielali optymizm Hiszpana. Hamilton zjechał na szesnastym kółku po przejściówki, a jedno okrążenie później taki sam manewr zastosował Perez. Wystarczyły dwa kółka, by Meksykanin niesamowicie się rozpędził, a Ferrari spóźniło się z reakcją. Leclerc zjechał po przejściowe opony, ale wyjechał za Perezem. Na tym samym kółku zjechał Verstappen i na torze wyjechał na czwartej pozycji. W tym czasie Hamilton ostro atakował Ocona, który jeszcze nie zjechał po nowe ogumienie.

Gdy niektórzy na torze ciągle jechali na deszczowych oponach, kilku śmiałków zdecydowało się na twarde ogumienie, wśród nich był Ricciardo, Zhou, Albon, Schumacher i Latifi. W ich ślady poszło również Ferrari, które wiedziało, że musi ratować sytuację. Scuderia zdecydowała się na podwójny pitstop na 22. kółku. Spowodowało to, iż Leclerc znalazł się na torze za Sainzem i doprowadziło go to do furii. Tymczasem reszta czołówki zjechała po slicki na kolejnym okrążeniu. Norris tymczasem stracił lokatę na rzecz Russella. W czołówce prowadził Perez przed Sainzem, Verstappenem i Leclerkiem.

Schumacher traci tył samochodu
Na 27. okrążeniu doszło do pierwszego incydentu w czasie wyścigu. Niestety do dość poważnego. Mick Schumacher rozbił się w sekcji basenu i oderwał tył samochodu swojego Haasa. Na szczęście samemu zawodnikowi nic się nie stało. Wypadek jednak spowodował ogłoszenie neutralizacji, najpierw wirtualnej, a późnej pełnej. Porządkowi szybko uporali się z wrakiem, aczkolwiek by mieć pewność uprzątnięcia trasy i naprawienia barier, sędziowie zdecydowali się na czerwoną flagę.

Kilkanaście minut i ponownie wróciliśmy do rywalizacji, jednakże start odbył się za samochodem bezpieczeństwa. Ferrari i Lando Norris postanowili pozostać na twardych oponach, podczas gdy rywale dookoła nich założyli pośrednie opony. Nie spisywały się one zbyt dobrze, ale charakterystyka toru w Monako nie pozwalała na manewry wyprzedzania, przez co stawka podążała w procesji do mety, która miała się odbyć po regulaminowym czasie, a nie dystansie.

Procesja do mety
Na torze niewiele się działo po przywróceniu rywalizacji, a najciekawsze było ekstremalne oszczędzanie opon Alonso. Hiszpan gdy już tracił pół minuty do Norrisa postanowił pojechać najszybsze kółko w wyścigu. Jednak Anglik zjechał wtedy po świeży komplet pośrednich opon.

Tymczasem pośrednie ogumienie u tych, którzy założyli je podczas czerwonej flagi nie sprawdzało się zbyt dobrze. Perez tracił tempo, Sainz mocno go naciskał. Wyprzedzanie w Monako jednak okazało się trudne jak zawsze i kolejność w czołówce się nie zmieniła. Tak samo za plecami liderów, pomimo walki Norrisa z Russelem na ostatnim kółku. Dało to zwycięstwo Perezowi, który pojechał naprawdę mocny wyścig i nie popełnił żadnego błędu. Zawiedziony na pewno będzie Leclerc, który nie załapał się nawet na podium. Walka w mistrzostwach jednak pozostaje otwarta.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca