F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari chce zbadać powody błędnej strategii w Monako

Szef Ferrari przyznał, że ekipa musi zrozumieć dlaczego podjęła złe decyzje.
Łukasz Godula, 31 maja 2022, wyświetlenia: 1385<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Ferrari przyznało, że zamierza przeprowadzić dokładne dochodzenie w swojej fabryce w Maranello, by w pełni zrozumieć błędy w strategii popełnione podczas Grand Prix Monako.

Włoska ekipa okupowała pierwsze dwie pozycje na ulicach Monte Carlo do momentu, gdy seria błędów kosztowała ich zwycięstwo, a spadek w tabeli najmocniej zabolał Charlesa Leclerca. Podczas gdy Red Bull zdecydował się na agresywne zagranie i wcześnie wezwał Sergio Pereza po przejściowe opony na przesychającym torze, Ferrari zbyt długo zwlekało i źle dobrało moment zmiany dla Leclerca.

Monakijczyk zjechał na zmianę zbyt późno, co pozwoliło Perezowi podciąć go, a można było poczekać jeszcze dłużej, by nowe opony od razu były gładkimi Pirelli. To nie był koniec problemów Leclerca, gdyż źle wezwano go również na zmianę na slicki – na tym samym kółku co Carlosa Sainza, co kosztowało go kolejne straty czasowe i zepchnęło na czwarte miejsce, za Maxa Verstappena.

Leclerc powiedział po wyścigu, że Ferrari popełniło zbyt wiele błędów, na co nie mogą sobie pozwolić jeśli chcą walczyć o mistrzostwo. Szef zespołu, Mattia Binotto przyznał, że Ferrari popełniło poważne błędy, jednak teraz kluczowe dla zespołu jest zrozumienie wszystkich czynników, które wpłynęły na błędne decyzje.

„Musimy przyznać, że prowadząc wyścig i tracą te pozycje zrobiliśmy coś źle” – przyznał. „Tak więc zdecydowanie popełniliśmy błędy w ocenie sytuacji i naszych decyzjach. Teraz musimy sobie odpowiedzieć, co nas doprowadziło do tych błędów? Myślę, że pierwszym błędem było niedocenienie tempa pośrednich opon i przewagi, jaką mieliśmy nad innymi samochodami w kwestii pozycji na torze”.

Włoch dodał: „Myślę, że to był błąd, ponieważ mogliśmy go wezwać wcześniej, przynajmniej o jedno okrążenie. A skoro już tego nie zrobiliśmy to mogliśmy zostać dłużej na torze i przejść od razu na slicki. Teraz gdy na to patrzymy to wszystko wydaje się proste. Ale chcemy wiedzieć co doprowadziło nas do takich decyzji? Myślę, że zajmie nam jeszcze nieco czasu poznanie odpowiedzi na to pytanie”.

Binotto przyznaje, że w wyniku zespołu miały udział również inne samochody. Sainz, który był na dobrej strategii został przyblokowany na okrążeniu wyjazdowym przez Nicholasa Latifiego i to pozwoliło Perezowi wyjść na prowadzenie. Co więcej, podczas okrążenia zjazdowego Perez nie został przytrzymany przez Lando Norrisa, ponieważ kierowca McLarena zjechał na swoją zmianę opon.

Zapytany, czy Ferrari miało pecha, Binotto odpowiedział: „Nie, nie uważam byśmy mieli pecha. Tu nie chodzi o szczęście czy jego brak. Uważam, że popełniliśmy błędy w naszych decyzjach. Gdy prowadzisz w Monako to powinieneś utrzymać tę pozycję, a jeśli nie pierwsze, to chociaż drugie miejsce. Finisz na czwartej pozycji pokazuje, że zrobiliśmy coś źle. Tu nie chodzi o szczęście czy pech”.

Leclerc nie krył swojego niezadowolenie z decyzji Ferrari, ale Binotto przyznał, że dalsze rozmowy są potrzebne, by zrozumieć co poszło nie tak.

„Myślę, że ważna jest świadomość co się stało” – powiedział. „Oczywiście to złożona sytuacja. Odbędziemy sporo spotkań w najbliższych dniach, by zrozumieć sprawę. Na chwilę obecną potrzebujemy więcej detali i rozmów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Binotto M.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca