F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Aston Martin popiera podniesienie limitu budżetowego

Mike Krack zapewnia jednak, że jego ekipa nie powinna mieć problemów z poziomem wydatków.
Nataniel Piórkowski, 31 maja 2022, wyświetlenia: 830<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Aston Martin popiera postulat zwiększenia limitu budżetowego na sezon 2022.

Zgodnie z regulacjami finansowymi, zespoły mogą wydać tym roku nie więcej niż 140 milionów dolarów na podstawowe cele związane ze startami i rozwojem bolidów. Pojawiają się jednak coraz częstsze głosy, że w związku z rosnącą inflacją zespoły nie będą w stanie zmieścić się w wyznaczonym limicie.

Aby podnieść poziom ograniczenia finansowego, potrzebne jest jednomyślne stanowisko teamów. Mniejsze ekipy odmawiają jednak poparcia propozycji, wzywając kolegów z czołówki do odważniejszych cięć wydatków.

W przypadku złamania limitu budżetowego, FIA zastrzega sobie prawo do nałożenia kar finansowych, sportowych lub w ostateczności dyskwalifikacji. Szefowie zespołów podkreślają jednak, że nie wiedzą, jakich konsekwencji mają spodziewać się w przypadku nieznacznego przekroczenia limitu o nie więcej niż 5 procent.

Szef teamu Astona Martina zaznacza: „Mamy przepisy techniczne, sportowe i finansowe. Staramy się przestrzegać wszystkich regulaminów. Myślę, że jest jeszcze czas na to, aby dokonać odpowiednich wyborów. Jeśli teraz wydasz zbyt dużo, później będziesz musiał zacisnąć pasa”.

„W naszym zespole prowadzimy bardzo dokładny przegląd kosztów. Wydaje mi się również, że jesteśmy dość efektywni pod względem wydatków. Nie znajdujemy się raczej w sytuacji, w której mogłoby nam grozić to, że nie nie będziemy w stanie brać udziału w wyścigach”.

Zapytany jednak wprost o to, czy AMR poprze postulat zwiększenia limitu budżetowego, Krack odrzekł: „Zrobimy to. W interesie sportu nie jest nakładanie kar z powodu finansów. Nasze poparcie wynika z faktu, iż wzrost kosztów jest realnym zjawiskiem. Inflacja nie jest wymyślona”.

„Tak długo, jak podejście do zarządzania kwestiami inflacji będzie rozsądnie ugruntowane w przepisach – a to właśnie znajduje się w propozycjach – projekt taki może liczyć na nasze poparcie”.

Opisując strategię wydatków zespołu, Krack powiedział: „Prowadzimy stały monitoring kosztów. Dzięki temu możemy z tygodnia na tydzień śledzić, gdzie znajdujemy się z naszymi wydatkami i jakich kosztów musimy się spodziewać. Zanim zdecydujemy się na przykład na produkcję pakietu na Monzę, będziemy wiedzieć, jaki będzie tego koszt i jaki zapas środków pozostanie wciąż do naszej dyspozycji”.

„Oczywiście mamy pewien margines na nieoczekiwane wypadki i tego typu rzeczy. Jeśli jednak każdy weekend będzie układał się dla nas jak ten w Australii [gdzie bolidy rozbijali Vettel i Stroll], to nie będziemy w stanie przygotować skrzydła na Monzę!”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
Tagi:
Aston Martin
Krack M.
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca