F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Duża masa powodem rozrywania się bolidów

Kierowca Alpine odniósł się do kolejnej kraksy z udziałem Micka Schumachera.
Maciej Wróbel, 2 czerwca 2022, wyświetlenia: 1690<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Fernando Alonso, do rozrywania się bolidów na dwie części podczas wypadków przyczynia się najwyższa w historii minimalna waga pojazdu.

Podczas Grand Prix Monako Mick Schumacher po raz drugi w tym sezonie zanotował wypadek, w wyniku którego jego bolid rozerwał się na dwie części. Wcześniej podobny w skutkach wypadek Niemiec zaliczył podczas kwalifikacji w Dżuddzie, lecz wówczas doszło do niego przy znacznie wyższej prędkości.

Fernando Alonso uważa, że tak duże zniszczenia są efektem zwiększenia wagi minimalnej bolidu do niemal 800 kg, aż 46 kg więcej, niż w ubiegłym sezonie. „Wypadek, który widzieliśmy, był bardzo poważny” – powiedział Hiszpan. „Wyglądało to prawie jak w Dżuddzie, gdzie samochód Micka też rozpadł się na pół. Skrzynia biegów oddzieliła się od reszty, podobnie jak w Monako”

„Szczęśliwie nic mu się nie stało, ale mam nadzieję, że Formuła 1 i FIA wyciągną z tego właściwe wnioski. Wydaje mi się, że samochód nie rozpadł się dlatego, że coś z nim było nie tak. Problemem nie są same bolidy, lecz ich waga. Ważą bardzo dużo, ponad 800 kg, więc inercja podczas uderzenia jest znacznie większa niż kiedyś. Być może to doświadczenie czegoś nas nauczy” – dodał Alonso.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
11.04.2024  Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem
11.04.2024  Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
Tagi:
Alonso F.
Schumacher Mick

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca