F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tsunoda nie wierzy w konsekwencję ze strony FIA

Japończyk odniósł się do ostatnich kontrowersji związanych z wyjazdem z pit lane.
Maciej Wróbel, 9 czerwca 2022, wyświetlenia: 1733<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Yuki Tsunoda otwarcie przyznał, że „nie wierzy” w konsekwencję FIA w wydawaniu decyzji, odnosząc się do egzekwowania przepisów dotyczących kontaktów z liniami na wjeździe i wyjeździe z pit lane.

Po ostatnim wyścigu o Grand Prix Monako Ferrari zdecydowało się wnieść protest ze względu na dyskusyjne wyjazdy z pit lane obu kierowców Red Bulla – zarówno Perez, jak i Verstappen podczas powrotu do rywalizacji najechali na linię oddzielającą wyjazd z pit lane od linii wyścigowej. FIA zdecydowała się odrzucić protest tłumacząc to tym, że koła samochodów Red Bulla tylko częściowo znalazły się na lewo od żółtej linii.

Yuki Tsunoda, który w ubiegłorocznym Grand Prix Austrii za podobne przewinienie został ukarany dwukrotnie, zwraca uwagę na brak konsekwencji sędziów w tym aspekcie. Japończyk jest tym faktem zaniepokojony głównie ze względu na to, że sam w tym sezonie ma na swoim koncie już cztery reprymendy, a ostatnią otrzymał w Monako, za blokowanie Kevina Magnussena podczas treningów. Piąta reprymenda będzie skutkowała karnym przesunięciem na polach startowych.

„Nie ufam FIA” – stwierdził kierowca AlphaTauri. „Za każdym razem są rażąco niekonsekwentni. Już teraz mam cztery reprymendy, a ostatnią, w Monako, do dziś nie wiem za co dostałem. Mam na myśli to, że nie jest dobrze, gdy jedni kierowcy dostają kary, a inni robią gorsze rzeczy i nawet nie rozpatruje się ich przewinień. W innych wyścigach FIA za to nagle staje się surowa i tak dalej”.

„Jeśli więc ktoś najedzie na białą linię w niektórych wyścigach byłyby kary. Jeśli o mnie chodzi, zamierzam trzymać się tego, co mówią przepisy, albo jeździć w sposób tak bezpieczny, jak tylko jest to możliwe, żeby nie wpaść w żadne kłopoty. Nie uważam więc, że «Max i Checo najechali na linię w Monako, więc i my możemy». Za każdym razem jest to zupełnie inna sytuacja”.

W tym sezonie obowiązki dyrektora wyścigu na przemian pełnią Niels Wittich i Eduardo Freitas, co, zdaniem Tsunody, przełożyło się na odmienne podejścia do egzekwowania przepisów. „To zupełnie różne style” – powiedział 22-latek. „Nie będę odnosił się do nich tylko negatywnie, ponieważ to dobrze, że próbują być konsekwentni i sprawiedliwi dla wszystkich tak, jak tylko się da. Przepisy odnośnie choćby limitów toru są teraz o wiele bardziej jasne”.

„Jednak jest wiele innych rzeczy, jak na przykład incydenty wyścigowe czy zarządzanie ruchem i tym podobne sprawy – uważam że jeśli miałbym porównywać, to Michael Masi miał w tym zakresie większe doświadczenie. Potrzeba więcej czasu, by do tego przywyknąć lub zebrać doświadczenie konieczne do gromadzenia danych potrzebnych do skonstruowania naprawdę dobrych przepisów. Do tej pory będę musiał próbować przetrwać i unikać kar” – dodał Tsunoda.

Także Kevin Magnussen z Haasa uważa, że nowi dyrektorzy wyścigowi z ramienia FIA potrzebują więcej czasu by zaadaptować się do swoich ról. „To jasne, że mamy obecnie rotację i pojawili się w FIA nowi ludzie. Na pewno się poprawią, ale na tę chwilę zapewne próbują odnaleźć się w nowej pracy. Musimy dać im trochę czasu na zapoznanie się ze wszystkim” – powiedział Duńczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: Czternaste pole nie jest złe
10.04.2024  Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
25.03.2024  Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii
24.03.2024  Tsunoda: Chcę zwiększyć swoją wartość w oczach innych ekip
Tagi:
Tsunoda Y.
Magnussen K.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca