|
|
|
|
|
|
Verstappen przeciwny limitom wynagrodzeń kierowców |
Holender zwraca uwagę na rosnącą popularność F1 oraz sytuację juniorów i ich sponsorów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 10 czerwca 2022, wyświetlenia: 1014 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Max Verstappen krytykuje pomysł wprowadzenia limitów wynagrodzeń kierowców Formuły 1 – szczególnie w czasach rosnącej popularności sportu.
W ubiegłym roku w Formule 1 zaczęły obowiązywać limity budżetowe zespołów. Nie są w nie jednak włączane pensje kierowców oraz innych kluczowych pracowników.
Verstappen, który obecnie jest jednym z najlepiej zarabiających zawodników serii Grand Prix, zwraca uwagę na fakt, iż kierowcy otrzymują sowite wynagrodzenie także w związku z ryzykiem, jakie cały czas towarzyszy im na torze.
„To kompletnie poroniony pomysł. Myślę, że właśnie teraz Formuła 1 staje się coraz bardziej popularna i wszyscy wyciągają z niej więcej pieniędzy – także zespoły. Prawdę mówiąc wszyscy na tym korzystamy. Dlaczego mielibyśmy więc ograniczać zarobki kierowców, którzy tak naprawdę zapewniają całe widowisko i narażają swoje życie? Taka jest przecież prawda. Z mojej perspektywy to coś zupełnie nie w porządku”.
Verstappen dodał, że wprowadzenie limitów wynagrodzeń może w efekcie zaszkodzić juniorom. Urzędujący mistrz świata wyjaśnia, iż młodzi kierowcy są często zobligowani do zwrotu pieniędzy inwestorom, wpierającym ich kariery w niższych seriach.
„Wystarczy tylko spojrzeć na serie juniorskie. Ilu z tych kierowców ma sponsora bądź inwestora, który koniec końców zamierza mieć swój procent w ich zarobkach w Formule 1 lub gdziekolwiek indziej? Jeśli wprowadzimy limity, nigdy nie odzyskają swych pieniędzy. Taki ruch wpłynie na sytuację w kategoriach juniorskich. Nie tego przecież chcemy”.
Podobnego zdania jest Lando Norris z McLarena. „Dostanie się do F1 jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Gdy jesteś kierowcą i masz sponsora, to na pewnym etapie będzie on chciał odzyskać swój wkład. Nie masz innego wyboru – musisz wypełnić swoje zobowiązanie”.
„Jeśli twoje wynagrodzenie będzie objęte limitem, zwrot inwestycji stanie się trudniejszy niż obecnie. Firmy czy osoby indywidualne nie będą już skłonne do tak dużych inwestycji w młodych kierowców, którzy mają szansę awansować do F1. Moim zdaniem to bardzo ważny punkt w tej debacie”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|