|
|
|
|
|
|
Alonso odpiera krytykę Albona |
Kierowca Alpine rozumie frustrację Taja i sugeruje potrzebę zmiany formatu kwalifikacji. |
|
•Nataniel Piórkowski, 12 czerwca 2022, wyświetlenia: 1459 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Fernando Alonso odpiera krytykę ze strony Alexa Albona, który oskarżał dwukrotnego mistrza świata o celowe spowalnianie stawki podczas kwalifikacji do GP Azerbejdżanu.
Po kraksie Lance'a Strolla, Q1 zostało wznowione na 2m40s przed końcem regulaminowego czasu. Z tego względu na końcu alei serwisowej utworzyła się duża kolejka kierowców, którzy po wyjeździe na tor zaczęli walczyć ze sobą o jak najlepszą pozycję przed startem pomiarowego okrążenia.
Alonso, który wtedy dysponował bezpieczną lokatą umożliwiającą awans do Q2, zwolnił jednak nagle i skierował swój bolid na pobocze piętnastego zakrętu, rujnując próby rywali z tyłu.
Albon, który jechał za Hiszpanem stwierdził przez radio: „Muszą go ukarać. To żart. Robił to przez całe okrążenie. Celowo jechał powoli. To było tak oczywiste. To w jaki sposób znalazł się poza torem. To absurd. Zahamował tak wcześnie i po prostu zjechał na pobocze”.
Zapytany o to zdarzenie, kierowca Alpine odparł: „Myślę, że wszyscy widzieliśmy, jak wymagający był ten zakręt podczas kwalifikacji. Zahamowałem zbyt późno, nie mogłem się w nim zmieścić, więc wybrałem strefę wyjazdową. McLaren zrobił to samo w Q2. Sebastian Vettel zaryzykował i w efekcie uszkodził przednie skrzydło. To zawsze trudna decyzja. W dodatku musisz ją podjąć w ułamku sekundy”.
Alonso podkreślił, że rozumie frustrację Albona, ponieważ wcześniej zdarzało się mu być w jego sytuacji. Dodał także, iż ma wątpliwości, czy obecny format czasówki dobrze spełnia swe zadanie.
„Wiem, że mogło go to sfrustrować. Wszyscy staliśmy w kolejce, mając dwie i pół minuty do końca Q1. Szczerze mówiąc rozumiem Albona, bo wielokrotnie znajdowałem się w jego sytuacji”.
„Wydaje mi się, że Esteban stracił szansę na awans do Q3 z powodu żółtych flag spowodowanych przez McLarena. Mam wrażenie, że musimy znaleźć lepsze rozwiązanie tego problemu. Uważam, że wszyscy powinniśmy być w stanie przejechać pomiarowe okrążenia”.
„Nawet stary format z superpole, w którym wszyscy mieliśmy po jednym kółku na torze, był dobry nie tylko dla telewizji, ale także dla nas. Obecnie dochodzi do zbyt wielu interakcji z innymi bolidami, pojawia się holowanie, żółte flagi. Nie są to najlepsze warunki”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|