F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Rosberg: Książę Albert uczestniczy w negocjacjach z Formułą 1

Szafnauer: Będziemy oczekiwać odszkodowania za Piastriego

06.08.2022

Wolff: Audi mogłoby wnieść więcej jakości do F1 niż Andretti

05.08.2022

Alonso: Nie ma potrzeby omawiania z Oconem manewrów z Węgier

Motorsport: McLaren poinformował Ricciardo o rozwiązaniu umowy

RacingNews365: Umowa Alpine z Piastrim na sezon 2023 jest nieważna

Marko: Decyzja Vettela o odejściu z F1 jest absolutnie właściwa

Monchaux: Zhou jest jedną z większych sensacji sezonu 2022

De Vries: Pochlebiają mi plotki łączące mnie z Williamsem

Marko: Ferrari w tym sezonie robi wszystko źle

RTL: Haas wstrzymał rozmowy kontraktowe z Schumacherem

04.08.2022

Gasly: Odbyłem długą dyskusję z FIA na temat limitów toru

Verstappen: Red Bull nie może sobie pozwolić na potknięcia

De la Rosa: Aston potrzebuje kierowcy kalibru Alonso

Domenicali: Jestem gotowy zaoferować Vettelowi rolę w strukturach F1

Hamilton: Podwójne podium to ogromny sukces

03.08.2022

Porsche naciska na zatrudnienie Schumachera w AlphaTauri?

Lista startowa na sezon 2023

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Rywale celowo narzekają na morświnowanie

"Każdy zespół może się z tym łatwo uporać. Jest tylko jeden problem - ucierpią na tym osiągi".
Nataniel Piórkowski, 12 czerwca 2022, wyświetlenia: 5781<< | lista | T- | T+ | >>

Szef Red Bull Racing – Christian Horner, uważa, że konkurencyjne zespoły celowo namawiają kierowców do podkreślania negatywnych skutków efektu morświnowania.

Podczas GP Azerbejdżanu zawodnicy Mercedesa po raz kolejny zgłaszali negatywne skutki podbijania bolidu na prostych odcinkach toru. Zarówno w komunikacji radiowej jak i wypowiedziach dla prasy Lewis Hamilton i George Russell zwracali uwagę na towarzyszący im w Baku silny ból pleców.

Drugi z wymienionych zawodników zasugerował, że problemy z morświnowaniem są tak poważne, iż w przepisach powinno dojść do zmian, które pozwolą wyeliminować zjawisko z Formuły 1. Dla kontrastu Red Bull jest jednym z tych teamów, których bolidy zachowują największą stabilność w szybkich partiach.

Pytany o to, co zrobiłby w sytuacji, w której jego kierowcy zmagaliby się z silnym morświnowaniem, Horner odparł: „Powiedziałbym im, aby narzekali przez radio tak bardzo, jak tylko mogą i robili z tego tak wielki problem, jak tylko się da. To część gry”.

Dopytywany o to, czy rywale uciekają się do tego typu zagrywek, Brytyjczyk odrzekł: „Oczywiście, że tak. W porządku, morświnowanie to niedogodność, ale są przecież dostępne rozwiązania pozwalające ograniczyć to zjawisko. Jest tylko jeden problem – ma to negatywny wpływ na osiągi bolidu. Łatwiej narzekać i powoływać się na kwestie bezpieczeństwa. Każdy zespół może robić, co chce”.

„Gdyby rzeczywiście był to występujący w całej stawce problem związany z bezpieczeństwem, to należałoby się temu przyjrzeć. Wiemy jednak, że doskwiera on tylko niektórym kierowcom lub zespołom. Jest to więc kwestia, z którą potencjalnie powinni być w stanie poradzić sobie sami”.


Wprowadzenie przez FIA zmian w przepisach w oparciu o argument bezpieczeństwa, mogłoby doprowadzić do podniesienia i ustandaryzowania poziomu prześwitu lub w dalszej perspektywie do modyfikacji koncepcji aerodynamicznej bolidów.

Odpowiadając na pytanie o to, czy zaakceptuje jakiekolwiek zmiany w regulaminie technicznym, w przypadku narastających obaw o bezpieczeństwo, Horner skwitował: „Gdyby tylko chcieli, zawsze mogliby użyć większej deski”.

„Najłatwiej byłoby oczywiście podnieść prześwit. Każdy zespół może pójść w tym kierunku. Masz wolną rękę w określeniu konfiguracji i nigdy nie powinieneś wypuszczać na tor bolidu, który nie jest bezpieczny. Mam jednak wrażenie, że jest to kwestia dla facetów z działów technicznych. Wiemy, że są konstrukcje, które mają z tym problemy, ale są też takie, którym rzadko zdarza się podskakiwać”.

„Wydaje mi się, że czymś niesprawiedliwym byłoby karanie tych, którzy wykonali przyzwoitą robotę w kontrze do tych, którzy być może nieznacznie rozminęli się ze swoimi celami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.08.2022  Verstappen: Red Bull nie może sobie pozwolić na potknięcia
03.08.2022  Horner: Partnerstwo z Porsche nie może zachwiać DNA Red Bulla
02.08.2022  Horner: Rozmawialiśmy z Vettelem o powrocie do Red Bulla na 2021 rok
24.07.2022  Horner broni Leclerca przed ostrą krytyką
23.07.2022  Horner: Jutro czeka nas walka dwóch na jednego
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca