F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Rywale celowo narzekają na morświnowanie

"Każdy zespół może się z tym łatwo uporać. Jest tylko jeden problem - ucierpią na tym osiągi".
Nataniel Piórkowski, 12 czerwca 2022, wyświetlenia: 5886<< | lista | T- | T+ | >>

Szef Red Bull Racing – Christian Horner, uważa, że konkurencyjne zespoły celowo namawiają kierowców do podkreślania negatywnych skutków efektu morświnowania.

Podczas GP Azerbejdżanu zawodnicy Mercedesa po raz kolejny zgłaszali negatywne skutki podbijania bolidu na prostych odcinkach toru. Zarówno w komunikacji radiowej jak i wypowiedziach dla prasy Lewis Hamilton i George Russell zwracali uwagę na towarzyszący im w Baku silny ból pleców.

Drugi z wymienionych zawodników zasugerował, że problemy z morświnowaniem są tak poważne, iż w przepisach powinno dojść do zmian, które pozwolą wyeliminować zjawisko z Formuły 1. Dla kontrastu Red Bull jest jednym z tych teamów, których bolidy zachowują największą stabilność w szybkich partiach.

Pytany o to, co zrobiłby w sytuacji, w której jego kierowcy zmagaliby się z silnym morświnowaniem, Horner odparł: „Powiedziałbym im, aby narzekali przez radio tak bardzo, jak tylko mogą i robili z tego tak wielki problem, jak tylko się da. To część gry”.

Dopytywany o to, czy rywale uciekają się do tego typu zagrywek, Brytyjczyk odrzekł: „Oczywiście, że tak. W porządku, morświnowanie to niedogodność, ale są przecież dostępne rozwiązania pozwalające ograniczyć to zjawisko. Jest tylko jeden problem – ma to negatywny wpływ na osiągi bolidu. Łatwiej narzekać i powoływać się na kwestie bezpieczeństwa. Każdy zespół może robić, co chce”.

„Gdyby rzeczywiście był to występujący w całej stawce problem związany z bezpieczeństwem, to należałoby się temu przyjrzeć. Wiemy jednak, że doskwiera on tylko niektórym kierowcom lub zespołom. Jest to więc kwestia, z którą potencjalnie powinni być w stanie poradzić sobie sami”.


Wprowadzenie przez FIA zmian w przepisach w oparciu o argument bezpieczeństwa, mogłoby doprowadzić do podniesienia i ustandaryzowania poziomu prześwitu lub w dalszej perspektywie do modyfikacji koncepcji aerodynamicznej bolidów.

Odpowiadając na pytanie o to, czy zaakceptuje jakiekolwiek zmiany w regulaminie technicznym, w przypadku narastających obaw o bezpieczeństwo, Horner skwitował: „Gdyby tylko chcieli, zawsze mogliby użyć większej deski”.

„Najłatwiej byłoby oczywiście podnieść prześwit. Każdy zespół może pójść w tym kierunku. Masz wolną rękę w określeniu konfiguracji i nigdy nie powinieneś wypuszczać na tor bolidu, który nie jest bezpieczny. Mam jednak wrażenie, że jest to kwestia dla facetów z działów technicznych. Wiemy, że są konstrukcje, które mają z tym problemy, ale są też takie, którym rzadko zdarza się podskakiwać”.

„Wydaje mi się, że czymś niesprawiedliwym byłoby karanie tych, którzy wykonali przyzwoitą robotę w kontrze do tych, którzy być może nieznacznie rozminęli się ze swoimi celami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca