F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadziła dyrektywę mającą ograniczyć dobijanie bolidów

Federacja zyska prawo do nakazu zmian ustawień pod groźbą dyskwalifikacji.
Mateusz Szymkiewicz, 17 czerwca 2022, wyświetlenia: 3338<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA przed Grand Prix Kanady wprowadziła dyrektywę, której treść ma wpłynąć na ograniczenie efektu dobijania samochodów na prostych odcinkach torów.

W sezonie 2022 przywrócono efekt przypowierzchniowy i część zespołów boryka się z morświnowaniem. Problem ten objawia się przez podskakiwanie bolidów przy wysokich prędkościach, co jest następstwem naprzemiennego odzyskiwania i utraty docisku generowanego przez podłogę.

Szczególnie duże problemy ze zwalczaniem dobijania mają ekipy Mercedesa oraz Ferrari. W ostatnich tygodniach reprezentanci niemieckiej ekipy nawoływali do wprowadzenia zmian, obawiając się o swój stan zdrowia oraz bezpieczeństwo na torze. Zdaniem George'a Russella, morświnowanie na pewnym etapie „doprowadzi do poważnego wypadku”.

W Azerbejdżanie podjęcie stosownych kroków zapowiedziała FIA, która przed Grand Prix Kanady opublikowała dyrektywę zwalczającą dobijanie samochodów w perspektywie krótko oraz długoterminowej.

„Po ósmej rundzie tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1, w trakcie której pojawiło się silne zjawisko oscylacji aerodynamicznych nowej generacji samochodów, dostrzeżono wpływ na kondycję fizyczną kierowców. FIA jako organ zarządzający sportem uznał, że w trosce o bezpieczeństwo konieczna jest interwencja poprzez zażądanie od zespołów niezbędnych ograniczeń do wyeliminowania tego problemu” – brzmi stanowisko Federacji.

„W sporcie, w którym zawodnicy przekraczają prędkość 300 kilometrów na godzinę, uważamy, że koncentracja powinna być maksymalna i nadmierne zmęczenie lub odczuwalny ból mogą mieć poważne konsekwencje. FIA ma również obawy z bezpośrednim wpływem na zdrowie kierowców, którzy po ostatnim wyścigu zgłaszali ból pleców. Dyrektywa techniczna ma udzielić zespołom wskazówek dotyczących środków, które zamierzamy wykorzystać do wyeliminowania problemu”.

Zrozumiałe, że w Montrealu dojdzie do monitorowania sił oddziałujących na bolidy oraz kierowców przy pomocy dwóch różnych sensorów, a także zostanie wprowadzona kontrola stopnia zużycia podłogi. FIA zobliguje również zespoły do przekazywania własnych informacji, które bezpośrednio dotyczą morświnowania. W ten sposób powstanie matematyczny wskaźnik dla maksymalnych wartości dobijania.

Według informacji Auto Motor und Sport, docelowe przepisy pozwolą FIA wpływać na ustawienia samochodów, jeżeli odczyty z czujników będą przekraczały dopuszczalne normy oscylacji. Zmiany będą musiały zostać wprowadzone już przed trzecim treningiem, a w przypadku niezastosowania się do wytycznych Federacji bolidy mogą zostać uznane za niebezpieczne i będzie im groziło wykluczenie z dalszej części weekendu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.07.2022  Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou
30.06.2022  Horner: FIA zawsze może skorzystać z czarnych flag
30.06.2022  W sezonie 2023 F1 przeprowadzi dwa eksperymenty z czasówką
30.06.2022  FIA łagodzi restrykcje dotyczące naprawy jednostek napędowych
23.06.2022  AMuS: Zatwierdzenie nowych silników przesunięte na koniec lipca
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca