F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadziła dyrektywę mającą ograniczyć dobijanie bolidów

Federacja zyska prawo do nakazu zmian ustawień pod groźbą dyskwalifikacji.
Mateusz Szymkiewicz, 17 czerwca 2022, wyświetlenia: 3404<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA przed Grand Prix Kanady wprowadziła dyrektywę, której treść ma wpłynąć na ograniczenie efektu dobijania samochodów na prostych odcinkach torów.

W sezonie 2022 przywrócono efekt przypowierzchniowy i część zespołów boryka się z morświnowaniem. Problem ten objawia się przez podskakiwanie bolidów przy wysokich prędkościach, co jest następstwem naprzemiennego odzyskiwania i utraty docisku generowanego przez podłogę.

Szczególnie duże problemy ze zwalczaniem dobijania mają ekipy Mercedesa oraz Ferrari. W ostatnich tygodniach reprezentanci niemieckiej ekipy nawoływali do wprowadzenia zmian, obawiając się o swój stan zdrowia oraz bezpieczeństwo na torze. Zdaniem George'a Russella, morświnowanie na pewnym etapie „doprowadzi do poważnego wypadku”.

W Azerbejdżanie podjęcie stosownych kroków zapowiedziała FIA, która przed Grand Prix Kanady opublikowała dyrektywę zwalczającą dobijanie samochodów w perspektywie krótko oraz długoterminowej.

„Po ósmej rundzie tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1, w trakcie której pojawiło się silne zjawisko oscylacji aerodynamicznych nowej generacji samochodów, dostrzeżono wpływ na kondycję fizyczną kierowców. FIA jako organ zarządzający sportem uznał, że w trosce o bezpieczeństwo konieczna jest interwencja poprzez zażądanie od zespołów niezbędnych ograniczeń do wyeliminowania tego problemu” – brzmi stanowisko Federacji.

„W sporcie, w którym zawodnicy przekraczają prędkość 300 kilometrów na godzinę, uważamy, że koncentracja powinna być maksymalna i nadmierne zmęczenie lub odczuwalny ból mogą mieć poważne konsekwencje. FIA ma również obawy z bezpośrednim wpływem na zdrowie kierowców, którzy po ostatnim wyścigu zgłaszali ból pleców. Dyrektywa techniczna ma udzielić zespołom wskazówek dotyczących środków, które zamierzamy wykorzystać do wyeliminowania problemu”.

Zrozumiałe, że w Montrealu dojdzie do monitorowania sił oddziałujących na bolidy oraz kierowców przy pomocy dwóch różnych sensorów, a także zostanie wprowadzona kontrola stopnia zużycia podłogi. FIA zobliguje również zespoły do przekazywania własnych informacji, które bezpośrednio dotyczą morświnowania. W ten sposób powstanie matematyczny wskaźnik dla maksymalnych wartości dobijania.

Według informacji Auto Motor und Sport, docelowe przepisy pozwolą FIA wpływać na ustawienia samochodów, jeżeli odczyty z czujników będą przekraczały dopuszczalne normy oscylacji. Zmiany będą musiały zostać wprowadzone już przed trzecim treningiem, a w przypadku niezastosowania się do wytycznych Federacji bolidy mogą zostać uznane za niebezpieczne i będzie im groziło wykluczenie z dalszej części weekendu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca