F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Russell nie żałuje ryzyka z oponami w kwaliifkacjach

Anglik jako jedyny założył slicki w końcówce Q3.
Łukasz Godula, 19 czerwca 2022, wyświetlenia: 734<< | lista | T- | T+ | >>
George Russell nie żałuje decyzji o ryzykownej zmianie opon na slicki pod koniec kwalifikacji do Grand Prix Kanady. Kierowca Mercedesa był jedynym, który zdecydował się na zmianę przejściowych opon, zakładając ogumienie na suchą nawierzchnię w finałowej części czasówki.

Kilku kierowców donosiło przez radio o pojawiającej się suchej linii po tym jak deszcz przestał padać w Q1. Pozwoliło to na zmianę opon na przejściowe, jednak nikt inny nie odważył się pójść krok dalej. Jednakże nadzieje Russella na sprawienie niespodzianki szybko wyparowały gdy obrócił się w drugim zakręcie, uderzył w ścianę i uszkodził tylne skrzydło swojego samochodu.

Dało to Russellowi ostatecznie ósmą lokatę, 2,2 sekundy za zdobywcą pole position, Maxem Verstappenem. Jego partner zespołowy, Lewis Hamilton zgarnął czwarte miejsce. Russell przyznał po kwalifikacjach, że nie miał tempa, by powalczyć o trzecią czy czwartą lokatę, a przesychająca linia, która pojawiła się na torze dała mu pewność co do zmiany na slicki.

„Mieliśmy dziś dobry samochód. Widziałem suchą linię, ale wystarczy jeden zakręt, który może cię zaskoczyć. Dla mnie to były pierwsze dwa wiraże” – powiedział Russell. „Podobnie było w zeszłym roku w Soczi, gdy byłem jednym z trzech kierowców, którzy zmienili opony na slicki i zakwalifikowałem się na trzecim miejscu w Williamsem. Tak więc było to spore ryzyko, ale mogło dać wielkie zyski. Dziś się nie udało, ale wyścig mamy dopiero w niedzielę”.

Russell już podczas okrążenia wyjazdowego wiedział, że ciężko będzie poprawić czas na gładkich oponach. „Na okrążeniu rozgrzewkowym pomyślałem, że ostatnie kółko może być tym mocnym, jednak czasami nie jest to takie proste” – powiedział Russell. „Tak jak wspomniałem, cieszę się, że zaryzykowaliśmy, bo mogło się opłacić. Ostatecznie jestem ósmy, to nie koniec świata”.

Russell przyznał, że powinien zjechać z powrotem po przejściowe opony, co dało by mu prawdopodobnie szansę na walkę o czwarte miejsce, jednak nie żałuje ryzyka. „Nie, wcale nie żałuję” – powiedział Russell. „Bardziej był żałował, gdybym się zakwalifikował trzeci lub czwarty i bym nie spróbował. Tak już działa ten sport”.

Russell wyjaśniał, że połowa toru była całkowicie sucha, a na pozostałej części była cienka sucha linia. „Jedynie pierwszy i drugi zakręt był mokry” – przyznał Brytyjczyk. „tak jak powiedział, czasem wystarczy jeden zakręt. Ostatecznie jesteśmy tu, by walczyć o więcej i mamy tempo, by powalczyć w wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.07.2022  Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou
01.07.2022  Hamilton: Dokonaliśmy niewielkich postępów
22.06.2022  Russell: Mercedes wpada w pułapki z ustawieniami
12.06.2022  Russell: Cieszyłem się, że wyścig dobiega końca
11.06.2022  Russell: Morświnowanie doprowadzi w końcu do poważnego wypadku
Tagi:
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca