F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell nie żałuje ryzyka z oponami w kwaliifkacjach

Anglik jako jedyny założył slicki w końcówce Q3.
Łukasz Godula, 19 czerwca 2022, wyświetlenia: 833<< | lista | T- | T+ | >>
George Russell nie żałuje decyzji o ryzykownej zmianie opon na slicki pod koniec kwalifikacji do Grand Prix Kanady. Kierowca Mercedesa był jedynym, który zdecydował się na zmianę przejściowych opon, zakładając ogumienie na suchą nawierzchnię w finałowej części czasówki.

Kilku kierowców donosiło przez radio o pojawiającej się suchej linii po tym jak deszcz przestał padać w Q1. Pozwoliło to na zmianę opon na przejściowe, jednak nikt inny nie odważył się pójść krok dalej. Jednakże nadzieje Russella na sprawienie niespodzianki szybko wyparowały gdy obrócił się w drugim zakręcie, uderzył w ścianę i uszkodził tylne skrzydło swojego samochodu.

Dało to Russellowi ostatecznie ósmą lokatę, 2,2 sekundy za zdobywcą pole position, Maxem Verstappenem. Jego partner zespołowy, Lewis Hamilton zgarnął czwarte miejsce. Russell przyznał po kwalifikacjach, że nie miał tempa, by powalczyć o trzecią czy czwartą lokatę, a przesychająca linia, która pojawiła się na torze dała mu pewność co do zmiany na slicki.

„Mieliśmy dziś dobry samochód. Widziałem suchą linię, ale wystarczy jeden zakręt, który może cię zaskoczyć. Dla mnie to były pierwsze dwa wiraże” – powiedział Russell. „Podobnie było w zeszłym roku w Soczi, gdy byłem jednym z trzech kierowców, którzy zmienili opony na slicki i zakwalifikowałem się na trzecim miejscu w Williamsem. Tak więc było to spore ryzyko, ale mogło dać wielkie zyski. Dziś się nie udało, ale wyścig mamy dopiero w niedzielę”.

Russell już podczas okrążenia wyjazdowego wiedział, że ciężko będzie poprawić czas na gładkich oponach. „Na okrążeniu rozgrzewkowym pomyślałem, że ostatnie kółko może być tym mocnym, jednak czasami nie jest to takie proste” – powiedział Russell. „Tak jak wspomniałem, cieszę się, że zaryzykowaliśmy, bo mogło się opłacić. Ostatecznie jestem ósmy, to nie koniec świata”.

Russell przyznał, że powinien zjechać z powrotem po przejściowe opony, co dało by mu prawdopodobnie szansę na walkę o czwarte miejsce, jednak nie żałuje ryzyka. „Nie, wcale nie żałuję” – powiedział Russell. „Bardziej był żałował, gdybym się zakwalifikował trzeci lub czwarty i bym nie spróbował. Tak już działa ten sport”.

Russell wyjaśniał, że połowa toru była całkowicie sucha, a na pozostałej części była cienka sucha linia. „Jedynie pierwszy i drugi zakręt był mokry” – przyznał Brytyjczyk. „tak jak powiedział, czasem wystarczy jeden zakręt. Ostatecznie jesteśmy tu, by walczyć o więcej i mamy tempo, by powalczyć w wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca