F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Pod koniec Q3 nie myślałem nawet o slickach

Zdobywca PP opisuje wyzwania z jakimi mierzył się na przesychającym torze.
Nataniel Piórkowski, 19 czerwca 2022, wyświetlenia: 799<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen podkreśla, iż ani przez chwilę nie myślał o tym, aby pod koniec Q3 wyjechać na tor na slickach.

Holender zdobył pole position do wyścigu o GP Kanady, uzyskując najlepsze czasy w każdym z trzech segmentów kwalifikacji. W pierwszej części wszyscy kierowcy korzystali z miękkich opon. Później, wraz z poprawą warunków na torze, rosła popularność przejściowego ogumienia.

Pod sam koniec czasówki George Russell z Mercedesa zdecydował się jednak na ryzykowne posunięcie, próbując poprawić swój osobisty rekord na miękkiej mieszance. Brytyjczyk stracił jednak panowanie nad bolidem tuż po rozpoczęciu pomiarowego okrążenia.

Verstappen komentował: „W kilku miejscach wciąż było zbyt mokro. Pierwszy, drugi zakręt, wyjście z czwartego, dojazd do szykany 5/6 – nawet przez chwilę nie brałem pod uwagę realizacji takiego planu”.

„Oczywiście do punktu przejścia [pomiędzy oponami na mokry tor a slickami] brakowało nam tylko 2,5 sekundy, ale w kwalifikacjach nie możesz pozwolić sobie na takie ryzyko. Nie myślałem nawet o tym. Z drugiej strony były już jednak suchsze fragmenty, które utrudniały zarządzanie przejściówkami na dystansie całego okrążenia”.

Dopytywany o to, w jaki sposób kontrolował pracę ogumienia w sytuacji gdy na początku okrążenia tor zdawał się być bardziej mokry niż w końcowych sekcjach, urzędujący mistrz świata odparł: „Musiałem się tym zajmować głównie w trakcie Q3, bo w niektórych miejscach nawierzchnia była już całkiem sucha. Miałem wrażenie, że na pierwszym okrążeniu ogumienie znajdowało się w najlepszej kondycji”.

„Tor cały czas przesychał, więc dlatego drugie okrążenie było szybsze. Przyczepności nie stała na najwyższym poziomie, więc starałem się oszczędzać przednie opony w początkowej fazie okrążenia, aby później móc skorzystać z ich potencjału i zapewnić, że bolid będzie się mnie słuchał w zakrętach”.

W trakcie trzeciego treningu Verstappen zebrał pierwsze doświadczenia z jazdy po mokrym torze w Montrealu. Reprezentant Red Bulla wyjaśnia, że w sobotę kluczowym wyzwaniem było dla niego zmuszenie do optymalnej pracy deszczowych opon.

„Gdy po raz pierwszy jeździsz gdzieś w deszczu, zawsze próbuje różnych rzeczy, szukając najlepszej przyczepności. Starasz się głównie o jak najlepsza pracę opon. To ważniejsze niż poszukiwanie idealnej linii jazdy. Gdy tylko tor zaczyna przesychać, ogumienie pracuje coraz lepiej. Jazda w tych warunkach dawała mi sporo frajdy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.07.2022  Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena
02.07.2022  Horner: Verstappen miał tempo na pole position
02.07.2022  Hamilton: Fani wciąż czują ból po tym, co stało się przed rokiem
02.07.2022  Marko: Verstappen jest faworytem deszczowych kwalifikacji
19.06.2022  Verstappen wdzięczny za prędkość Red Bulla na prostych
Tagi:
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca