F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Leclerc: Wolny pit stop sporo nas kosztował

Monakijczyk uważa, że piąta pozycja była maksimum co mógł osiągnąć.
Łukasz Godula, 20 czerwca 2022, wyświetlenia: 1199<< | lista | T- | T+ | >>
Charles Leclerc przyznał, że wolny pit stop mocno zaszkodził jego walce o piąte miejsce w Grand Prix Kanady.

Kierowca Ferrari przebijał się przez stawkę po starcie z dziewiętnastego miejsca z powodu kary nałożonej za wymianę elementów jednostki napędowej. Początkowo poczynił spory progres, zanim utknął za Estebanem Oconem.

Leclerc mocno wydłużył swój pierwszy przejazd na twardych oponach, co oznaczało słabsze tempo w końcówce stintu za Oconem. Dodatkowo wolny postój, kosztujący trzy sekundy więcej zepchnął go za pociąg czterech samochodów prowadzony przez Lance'a Strolla.

Problem przy zmianie opon oznaczał utknięcie Leclerca przez kilka okrążeń za wolniejszymi rywalami. Później kierowca Ferrari zyskał na neutralizacji spowodowanej kraksą Yuki Tsunody, gdyż pozwoliło mu to na dogonienie samochodów Alpine i wyprzedzenie ich. Koniec końców Leclerc musiał się zadowolić piątą lokatą. W rezultacie Leclerc był poirytowany brakiem dalszych postępów z powodu utknięcia za rywalami i wolny postój.

„W pierwszej połowie wyścigów nie było problemu z trakcją. Po prostu wszyscy jechali z DRSem, więc nic nie mogłem zrobić” – przyznał Leclerc. „Później miałem spore problemy z trakcją, jednak działo się tak dlatego, że Esteban miał świeże opony i mógł lepiej wyjść z dziesiątego zakrętu. Miał znacznie lepszą przyczepność ode mnie, więc miałem problem, by za nim jechać, to było frustrujące”.

„Później mieliśmy problem z postojem, co utrudniło nam życie, ponieważ znowu utknąłem za czterema samochodami w pociągu DRS i musiałem być nieco bardziej agresywny. Biorąc to wszystko pod uwagę, piąta lokata była naszym maksimum”.

Leclerc uważa, że bez tych kłopotów mógłby zagrozić Mercedesom. Lewis Hamilton finiszował na podium tuż przed swoim rywalem, Georgem Russellem.

„Było zdecydowanie inaczej bez tych kłopotów” – stwierdził. „Jedynie w środkowej fazie wyścigu nie mogliśmy nic zrobić lepiej, po prostu w takiej sytuacji się znaleźliśmy. Oczywiście późniejszy pit stop sporo nas dziś kosztował”.

Kierowca Ferrari traci po GP Kanady 49 punktów do Maxa Verstappena, podczas gdy Sergio Perez przedziela tę parę, mając trzy punkty więcej od Leclerca po tym jak musiał się wycofać z wyścigu. Jednakże Monakijczyk pozostaje pewny, że może powalczyć z Red Bullem w nadchodzących wyścigach.

„To mnie motywuje ponieważ wiem, że samochód jest szybki” – powiedział Leclerc na temat straty w mistrzostwach. „Nie martwię się, jestem mocno zmotywowany, by w końcu mieć czysty weekend i pokazać, że jesteśmy mocni. Miejmy nadzieję, że uda się to na Silverstone. Widzieliśmy, że Red Bull też miał dziś kilka problemów. Niezawodność będzie kluczowa. To co musimy robić to zdobywać punkty gdy przytrafi nam się trudny weekend, a to dzisiaj zrobiliśmy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.07.2022  Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza
04.07.2022  Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone
03.07.2022  Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji
03.07.2022  Leclerc wzywa Ferrari do zastosowania zagrywek strategicznych
02.07.2022  Sainz: Moje ostatnie okrążenie nie było niczym specjalnym
Tagi:
Leclerc C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca