F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.07.2022

Aramco rozważa przejęcie zespołu Astona Martina?

Steiner: Nie ogłosimy składu na sezon 2023 przed letnią przerwą

Antonini: Część ludzi z Ferrari odmówiło celebracji zwycięstwa Sainza

Leberer: Zhou będzie gotowy do startu w Austrii

McLaren włączył się do walki o Oscara Piastriego?

05.07.2022

Bez Francji i Belgii w prowizorycznym kalendarzu na rok 2023

Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm

Ricciardo: Coś było nie tak z samochodem

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

04.07.2022

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena

03.07.2022

Albon opuścił szpital po wypadku w wyścigu na torze Silverstone

Leclerc: Chcę poznać pełny obraz sytuacji

Perez: Stoczyliśmy dzisiaj piękne pojedynki

Hamilton: Miejsce na podium to olbrzymi bonus

Sainz: Nie mogłem prosić o nic więcej

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z kraksy Zhou

Sainz zwycięzcą szalonego wyścigu na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Problemem Mercedesa jest koncepcja samochodu

Szef Red Bulla mocno sprzeciwia się zmianie regulacji w trakcie sezonu.
Łukasz Godula, 21 czerwca 2022, wyświetlenia: 1771<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Red Bulla, Christian Horner powiedział, że to koncepcja samochodu Mercedesa, a nie nowe przepisy są odpowiedzialne za problem z podbijaniem, którego doświadcza ich rywal.

Po weekendzie intensywny politycznych walk w Kanadzie w kwestii interwencji FIA, która próbuje zredukować podbijanie, kilka zespołów jest bardzo niezadowolonych z zaistniałej sytuacji.

Sprawa osiągnęła swoje apogeum podczas spotkania szefów zespołów, gdy boss Ferrari, Mattia Binotto i Horner spięli się z Wolffem co do zbytniego dramatyzowania problemów swojego zespołu, by wymusić pomoc FIA. Wolff agresywnie odpowiedział rywalom, oskarżając ich o przedkładanie politycznych zysków przed bezpieczeństwo kierowców.

Horner nie zmienił jednak zdania i uważa, że problemy Mercedesa nie mają nic wspólnego z nowymi regulacjami na 2022 rok, które wprowadziły samochody o sztywnym zawieszeniu i posiadającymi efekt przyziemienia. Szef Red Bulla uważa, że problem leży w złych decyzjach Mercedesa co do koncepcji samochodu, który dobrze się spisuje jedynie gdy jedzie bardzo blisko powierzchni ziemi.

Zapytany czy debata na temat podbijania była bardziej polityczna niż dotyczyła bezpieczeństwa, Horner odpowiedział: „Problem w Mercedesie był mocniejszy, a przynajmniej przed Kanadą był drastyczniejszy niż w innych samochodach. To leży w gestii zespołu. Mają nad tym kontrolę, skoro nie dotyka to innych”.

„Wiem, że mówiono, iż inni kierowcy też narzekają. Nasi nigdy na ten temat nie narzekali. Powiedzieli, że na niektórych torach można po prostu poprawić równość nawierzchni. Jednak nie mieliśmy problemu z podbijaniem. Dzieje się tak, ponieważ oni ustawiają swój samochód bardzo sztywno. Myślę, że kłopotem jest koncept maszyny, a nie regulacje”.

Horner powiedział, że nie jest pod wrażeniem tego, jak FIA zaangażowała się w sprawę wydając dyrektywę na dzień przed Grand Prix Kanady, gdy zespoły były w drodze na wyścig. Podziela również obawy innych zespołów o to, jak Mercedes szybko przystosował się do nowej sytuacji. Wzbudza to podejrzenie, czy ekipa z Brackley nie wiedziała wcześniej co jest grane.

„Mamy proces wprowadzania takich rzeczy” – powiedział. „Musi to być przedyskutowane na forum technicznym, a zbyt mocno skupiamy się na rozwiązaniu problemu jednej ekipy”.

FIA ma się spotkać w tym tygodniu z dyrektorami technicznymi, by wypracować rozwiązanie kwestii podbijania, gdyż planowane są usprawnienia regulacji technicznych na 2023 rok. Jednak Horner nie uważa, by potrzebne były jakiekolwiek drastyczne ruchy. Twierdzi, że w przyszłym sezonie wszyscy się z tym uporają.

„Mamy tutaj najlepszych inżynierów na świecie i sprawy się rozwiążą” – przyznał. „Nie wydaje mi się, byśmy w przyszłym roku rozmawiali o podbijaniu, nawet jeśli przepisy się nie zmienią. Te auta są ciągle dość nowe, gdy zespoły zaczną je rozwijać, to prawdopodobnie rozwiąże się wiele problemów. Nie można po prostu nagle zmieniać regulacji w czasie sezonu. Jeśli samochód jest niebezpieczny to nie powinno się go wystawiać, każdy ma wybór. A jeśli FIA uważa samochód za niebezpieczny to ma do dyspozycji czarną flagę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.07.2022  Horner: Odłamki z AlphaTauri zrujnowały wyścig Verstappena
03.07.2022  Horner: F1 powinna chronić historyczne Grand Prix
03.07.2022  Horner: Nie prowadzimy rozmów na temat współpracy z Hondą
02.07.2022  Horner: Verstappen miał tempo na pole position
02.07.2022  Liam Lawson zastąpił Vipsa w roli kierowcy rezerwowego Red Bulla
Tagi:
Przepisy
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca