F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Problemem Mercedesa jest koncepcja samochodu

Szef Red Bulla mocno sprzeciwia się zmianie regulacji w trakcie sezonu.
Łukasz Godula, 21 czerwca 2022, wyświetlenia: 1812<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Red Bulla, Christian Horner powiedział, że to koncepcja samochodu Mercedesa, a nie nowe przepisy są odpowiedzialne za problem z podbijaniem, którego doświadcza ich rywal.

Po weekendzie intensywny politycznych walk w Kanadzie w kwestii interwencji FIA, która próbuje zredukować podbijanie, kilka zespołów jest bardzo niezadowolonych z zaistniałej sytuacji.

Sprawa osiągnęła swoje apogeum podczas spotkania szefów zespołów, gdy boss Ferrari, Mattia Binotto i Horner spięli się z Wolffem co do zbytniego dramatyzowania problemów swojego zespołu, by wymusić pomoc FIA. Wolff agresywnie odpowiedział rywalom, oskarżając ich o przedkładanie politycznych zysków przed bezpieczeństwo kierowców.

Horner nie zmienił jednak zdania i uważa, że problemy Mercedesa nie mają nic wspólnego z nowymi regulacjami na 2022 rok, które wprowadziły samochody o sztywnym zawieszeniu i posiadającymi efekt przyziemienia. Szef Red Bulla uważa, że problem leży w złych decyzjach Mercedesa co do koncepcji samochodu, który dobrze się spisuje jedynie gdy jedzie bardzo blisko powierzchni ziemi.

Zapytany czy debata na temat podbijania była bardziej polityczna niż dotyczyła bezpieczeństwa, Horner odpowiedział: „Problem w Mercedesie był mocniejszy, a przynajmniej przed Kanadą był drastyczniejszy niż w innych samochodach. To leży w gestii zespołu. Mają nad tym kontrolę, skoro nie dotyka to innych”.

„Wiem, że mówiono, iż inni kierowcy też narzekają. Nasi nigdy na ten temat nie narzekali. Powiedzieli, że na niektórych torach można po prostu poprawić równość nawierzchni. Jednak nie mieliśmy problemu z podbijaniem. Dzieje się tak, ponieważ oni ustawiają swój samochód bardzo sztywno. Myślę, że kłopotem jest koncept maszyny, a nie regulacje”.

Horner powiedział, że nie jest pod wrażeniem tego, jak FIA zaangażowała się w sprawę wydając dyrektywę na dzień przed Grand Prix Kanady, gdy zespoły były w drodze na wyścig. Podziela również obawy innych zespołów o to, jak Mercedes szybko przystosował się do nowej sytuacji. Wzbudza to podejrzenie, czy ekipa z Brackley nie wiedziała wcześniej co jest grane.

„Mamy proces wprowadzania takich rzeczy” – powiedział. „Musi to być przedyskutowane na forum technicznym, a zbyt mocno skupiamy się na rozwiązaniu problemu jednej ekipy”.

FIA ma się spotkać w tym tygodniu z dyrektorami technicznymi, by wypracować rozwiązanie kwestii podbijania, gdyż planowane są usprawnienia regulacji technicznych na 2023 rok. Jednak Horner nie uważa, by potrzebne były jakiekolwiek drastyczne ruchy. Twierdzi, że w przyszłym sezonie wszyscy się z tym uporają.

„Mamy tutaj najlepszych inżynierów na świecie i sprawy się rozwiążą” – przyznał. „Nie wydaje mi się, byśmy w przyszłym roku rozmawiali o podbijaniu, nawet jeśli przepisy się nie zmienią. Te auta są ciągle dość nowe, gdy zespoły zaczną je rozwijać, to prawdopodobnie rozwiąże się wiele problemów. Nie można po prostu nagle zmieniać regulacji w czasie sezonu. Jeśli samochód jest niebezpieczny to nie powinno się go wystawiać, każdy ma wybór. A jeśli FIA uważa samochód za niebezpieczny to ma do dyspozycji czarną flagę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
Tagi:
Przepisy
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca