F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.06.2022

Grosjean: Trudności Schumachera są czymś typowym dla Haasa

Berger: Alonso mógłby być pięciokrotnym mistrzem świata

Williams planuje poprawki aerodynamiki na Silverstone

28.06.2022

Red Bull zakończył współpracę z Jurim Vipsem

Herbert: Kariera Strolla w F1 wkrótce może dobiec końca

Albon: Nie ma jasnych rozwiązań tegorocznych problemów Williamsa

27.06.2022

Ecclestone: Wolff może mieć już dosyć Hamiltona

F1 wypłaci zespołom dodatkowe środki na walkę z inflacją

Blume: Porsche jest zadowolone z projektu przepisów

Formuła 1 potwierdza nową generację jednostek od sezonu 2026

26.06.2022

Krack: Jestem gotowy zaproponować Vettelowi długoterminową umowę

24.06.2022

Lista startowa na sezon 2023

Mercedes potwierdza pakiet poprawek do W13 na Silverstone

Pierre Gasly pozostanie kierowcą AlphaTauri w 2023 roku

Madryt zainteresowany przejęciem organizacji Grand Prix Hiszpanii

Ecclestone: Michael pokazałby Steinerowi gdzie jest jego miejsce

23.06.2022

AMuS: Zatwierdzenie nowych silników przesunięte na koniec lipca

Ocon: Będę zadowolony z dalszych startów Alonso w Alpine

Sainz czuje się już pewnie za kierownicą Ferrari

22.06.2022

Rosberg: Alonso czasem brakowało umiejętności społecznych

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

AMuS: Zatwierdzenie nowych silników przesunięte na koniec lipca

Zainteresowana powrotem do F1 ma być Honda, która rozważa przejęcie AlphaTauri.
Mateusz Szymkiewicz, 23 czerwca 2022, wyświetlenia: 1913<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że zatwierdzenie formuły silnikowej zostało przesunięte z 29 czerwca na koniec lipca.

Od kilku miesięcy trwają wzmożone prace nad kształtem przepisów, które będą dotyczyły jednostek napędowych na 2026 rok. Zrozumiałe, iż wejściem do Formuły 1 zainteresowane są marki Porsche oraz Audi, jednakże oficjalne potwierdzenie zostanie wystosowane dopiero w momencie, w którym FIA zatwierdzi regulaminy.

Pierwotnie nowa formuła silnikowa miała zostać sfinalizowana 29 czerwca podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych. Mimo to jak informuje Auto Motor und Sport, ostatecznie dojdzie do tego pod koniec lipca między wyścigami o Grand Prix Francji oraz Węgier. O opóźnienie miał zabiegać Mohammed bin Sulayem, który po wewnętrznych tarciach w FIA zdecydował się na zwolnienie Sekretarza Generalnego – Petera Bayera. Saudyjczyk rzekomo chce poświęcić dodatkowe trzy tygodnie na wyeliminowanie szarych stref.

Tym samym są niewielkie szanse na to, by zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Red Bull w trakcie domowej rundy miał ogłosić nawiązanie współpracy z Porsche. Audi natomiast miało potwierdzić wejście do F1 póki co tylko jako dostawca dokładnie tydzień później. Producent z Ingolstadt ma cały czas finalizować rozmowy z Sauberem w sprawie przejęcia zespołu.

Decyzja FIA o opóźnieniu zatwierdzenia regulaminów miała spotkać się z niezadowoleniem zarządu Grupy Volkswagen, który odbiera to jako oznakę braku profesjonalizmu. Niemiecki gigant ma zwracać uwagę, iż w lipcu pozostanie mniej niż trzy i pół roku na utworzenie działu Formuły 1 oraz samej jednostki napędowej.

Z kolei Liberty Media miało znaleźć się pod presją ze strony aktualnie zaangażowanych producentów. Porsche współpracujące z Red Bull Powertrains zostanie uznane jako nowicjusz, dzięki czemu będzie mogło liczyć przed sezonem 2026 na przywileje związane z wydatkami czy czasem pracy na stanowiskach testowych. Szczególnie Renault ma zgłaszać wątpliwości, czy niemiecki producent nie będzie korzystał z własności intelektualnej Hondy lub czy nie będzie wymieniał się informacjami z Audi.

Kwestia ta jest o tyle kontrowersyjna, gdyż nie można wykluczyć kolejnego powrotu Hondy do Formuły 1. Według Auto Motor und Sport, odnowienie współpracy z Red Bull Racing na tym etapie jest już niemożliwe, choć istnieje cień szansy na to, iż japoński koncern zdecyduje się utworzyć fabryczny zespół na bazie AlphaTauri. Na chwilę obecną Porsche ma deklarować gotowość do zaopatrywania juniorskiej stajni w swoje silniki.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.06.2022  F1 wypłaci zespołom dodatkowe środki na walkę z inflacją
27.06.2022  Blume: Porsche jest zadowolone z projektu przepisów
27.06.2022  Formuła 1 potwierdza nową generację jednostek od sezonu 2026
24.06.2022  Lista startowa na sezon 2023
24.06.2022  Madryt zainteresowany przejęciem organizacji Grand Prix Hiszpanii
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Honda
AlphaTauri

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca