|
|
|
|
|


|
Williams planuje poprawki aerodynamiki na Silverstone |
Usprawnienia bolidu jako pierwszy przetestuje Alexander Albon. |
|
•Jakub Ziółkowski, 29 czerwca 2022, wyświetlenia: 340 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Williams przywiezie na Silverstone poprawiony pakiet aerodynamiczny w bolidzie FW44, który zostanie przetestowany przez Alexandra Albona.
Zespół miał nadzieję, że wprowadzenie nowych przepisów na rok 2022 pomoże w dalszych postępach po zajęciu ósmego miejsca w mistrzostwach konstruktorów w zeszłym sezonie. Bolidy Williamsa miały jednak trudności z opuszczeniem końca stawki w pierwszych dziewięciu wyścigach sezonu. Albon, który zastąpił na początku sezonu George'a Russella, zdobył po powrocie do Formuły 1 już trzy punkty. Jego zespołowy kolega, Nicholas Latifi w dalszym ciągu nie finiszował w pierwszej dziesiątce.
Zmiany w bolidzie FW44 obejmują poprawki w podłodze i karoserii, co według członków zespołu pozwoli mu na podjęcie walki o punkty na Silverstone. „Mamy zaktualizowany pakiet aerodynamiczny na ten weekend, który będzie używany tylko w samochodzie Alexa, ponieważ chcemy sprawdzić jego zachowanie i potwierdzić, że działa zgodnie z przeznaczeniem” – powiedział Dave Robson, szef działu rozwoju Williamsa.
„Nadwozie i podłoga stanowią podstawę modernizacji i mają na celu efektywne zwiększenie siły docisku samochodu. Z niecierpliwością czekamy na nasz domowy wyścig, aby zapoznać się z poprawkami; prawdopodobnie wpłyną one na balans i prowadzenie samochodu. Kierowcy mogą tym samym potrzebować trochę czasu na przystosowanie się do zmian, a jako że przyszłotygodniowy wyścig w Austrii będzie w formacie sprinterskim, chcemy jak najwięcej poznać w ten weekend” – dodał Robson.
Dzięki dużej liczbie szybkich zakrętów oczekuje się, że Silverstone będzie jednym z największych testów nowej generacji bolidów, a jest tak ze względu na zwiększoną siłę docisku przy dużych prędkościach.
W rozmowie z Autosportem w 2021 roku Robson wyjaśnił również, że Silverstone jest jednym z najbardziej wymagających torów dla ogumienia, a także o wadze dbania o lewą przednią oponę podczas długich stintów w wyścigu. „Ustawiając balans aerodynamiczny pod szybkie zakręty, można liczyć na problemy z utrzymaniem się na wyjściu z wolnych zakrętów” – kontynuuje Brytyjczyk.
„Ważne jest też ustawienie bolidu w kontekście oszczędzania opon na tak bardzo wymagającym dla opon torze. Przednia lewa opona dostaje w kość w szybkich, prawych zakrętach, więc trzeba uważać na to, jak się je pokonuje. Należy też wyważyć balans aerodynamiczny i mechaniczny, aby uzupełniały się nawzajem” – zakończył Robson.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|