F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Doohan zwycięzcą pierwszego wyścigu F2 na Silverstone

Członek akademii Alpine okazał się najszybszy na mokrym torze.
Jakub Ziółkowski, 2 lipca 2022, wyświetlenia: 491<< | lista | T- | T+ | >>

Jack Doohan wygrywa sprint na mokrym torze Silverstone odnosząc tym samym swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 2. Australijczyk utrzymał za sobą Ayumu Iwasę, a także trzeciego Enzo Fittipaldiego.

Warunki wyścigowe były podobne do tych z kwalifikacji Formuły 1. Kierowcy ruszyli do okrążenia rozgrzewkowego za samochodem bezpieczeństwa. Po dwóch kółkach Bernd Maylaender wrócił do alei serwisowej, a kierowcy ruszyli do wyścigu. Sędziowie zdecydowali się w tym wypadku na lotny start.

Daruvala utrzymał prowadzenie przed Fittipladim i Vipsem. W klasyfikacji początkowo nie doszło do wielu wymian pozycji, chociaż Hauger stracił dwunastą pozycję na rzecz Hughesa. Na następnym kółku Verschoor wyprzedził Nissany'ego i wskoczył na czternastą lokatę. Po chwili wspaniałą walkę o ósmą pozycję stoczyli Drugovich i Vesti — górą był Duńczyk.

Na następnym kółku Hauger odwzajemnił się i wyprzedził Hughesa. Brytyjczyk stracił po chwili kolejną pozycję na rzecz Verschoora. Na czwartym okrążeniu Doohan zbliżył się do trzeciego Vipsa, który wyraźnie odstawał tempem od czołowej dwójki. Na następnym kółku Australijczyk wyprzedził kierowcę Hitecha i rzucił się w pogoń za Daruvalą i Fittipaldim. Vips natomiast znalazł się pod naciskiem ze strony Iwasy.

Na szóstym okrążeniu nastąpiło do zmiany prowadzenia, kiedy Daruvala został wyprzedzony przez Fittipaldiego. Hindus ewidentnie miał problemy z przyczepnością, bo po chwili stracił kolejną pozycję na rzecz Doohana. Na tym samym kółku Iwasa wyprzedził Vipsa odważnym ruchem po zewnętrznej zakrętu Woodcote.

Na następnym okrążeniu Doohan wyprzedził Fittipaldiego, który wyjechał poza tor w trzecim zakręcie. Realizator z trudem nadążał za akcją na torze — po chwili okazało się, że Liam Lawson uszkodził swoje przednie skrzydło w walce z kierowcami ART – Pourchaire'em i Vestim. Nowozelandczyk zjechał po chwili do swoich mechaników i wypadł z walki o punkty.

Fittipaldi wkrótce ponownie wypadł z toru i stracił tym samym drugą lokatę na rzecz Iwasy. Czwarty był Daruvala, który miał za sobą Pourchaire'a i Vipsa — Estończyk został w międzyczasie upomniany za przekraczanie limitów toru. Na 10. okrążeniu Pourchaire wyprzedził Daruvalę w ostatniej szykanie i wskoczył na czwartą pozycję. Vesti analogicznym ruchem w pierwszej szykanie wyprzedził Vipsa, który został w tym samym czasie ukarany karą pięciu sekund za kolejne naruszenie limitów toru. Na 12. okrążeniu Drugovich wcisnął się po wewnętrznej Vipsa i awansował na siódme miejsce.

Na następnym kółku Marino Sato zjechał z toru z problemem technicznym. Jak się później okazało, był on jedynym kierowcą, który nie ukończył dzisiejszego wyścigu. Jego zespołowy partner, Jack Doohan uciekał Iwasie. Na trzy okrążenia przed końcem Drugovich był już piąty — po wcześniejszym uporaniu się z Vestim, Brazylijczyk wyprzedził Daruvalę. Do końca rywalizacji Hindus stracił jeszcze dwie pozycje, spadając za Vestiego oraz Sargeanta.

Pod koniec wyścigu Iwasa zaczął znacząco odrabiać straty do prowadzącego Doohana. Japończyk rozpoczął ostatnie okrążenie z ponad dwusekundową stratą do Australijczyka. Doohan utrzymał jednak prowadzenie i wygrał o zaledwie 0,9 sekundy przed Iwasą. Trzeci był Fittipaldi, a za podium znaleźli się: Pourchaire, Drugovich, Vesti, Sargeant, Daruvala, Armstrong i Verschoor. Kara czasowa zepchnęła Juriego Vipsa z 10. na 12. pozycję, za Jake'a Hughesa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2
Silverstone

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca