F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes nie wyklucza zmiany koncepcji aerodynamicznej bolidu

Mike Eliot przyznaje, że jego zespół analizuje rozwiązania stosowane przez rywali.
Nataniel Piórkowski, 3 lipca 2022, wyświetlenia: 858<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa – Mike Elliot, przyznał, że jego zespół bierze pod uwagę możliwość zmiany koncepcji aerodynamicznej bolidu.

Podczas testów w Bahrajnie Srebrne Strzały zaprezentowały konstrukcję W13 z maksymalnie ograniczonymi powierzchniami bocznymi.

Rozwiązania zastosowane przez ekipę z Brackley doprowadziły jednak do zwiększenia intensywności podskakiwania na prostych. W efekcie odsłonięcia dużej części podłogi, ta stała się bardziej podatna na pionowe ruchy powietrza.

Opisując problemy, z jakimi mierzy się niemiecka ekipa, Eliot powiedział: „Jak wiadomo nasze nadwozie wyróżnia się na tle rywali, ale prawdopodobnie nie jest najistotniejszym czynnikiem. Wszystko sprowadza się raczej do pewnego szczegółu w projekcie podłogi”.

„Oceniliśmy już pewne koncepcje. Nie powiem, w którym kierunku pójdziemy, ale na pewno będziemy się przyglądać takiej możliwości. Myślę, że głupio byłoby nie mieć na tyle pokory, aby przyznać, że rzeczywiście popełniliśmy błąd i warto spojrzeć na to, co zrobiły zespoły wokół nas”.

„Nie mam na myśli wyłącznie rozwiązania Red Bulla. Przyglądamy się wszystkim koncepcjom w stawce. Próbujemy określić, które z nich wyglądają interesująco i dlaczego tak jest”.

Przed podjęciem decyzji o wyborze ścieżki projektowej na sezon 2023, Mercedes stara się znaleźć odpowiedź na pytanie o to, dlaczego konkurencyjne koncepcje pracują w bardziej efektywny sposób.

„Jako były ekspert do spraw aerodynamiki, powiedziałbym, że najpierw starasz się zrozumieć, co dzieje się w obszarze przepływu strugi powietrza, później odpowiadasz sobie na pytanie o to, jak chcesz nią pokierować a dopiero na końcu opracowujesz odpowiednie kształty nadwozia”.

„Zadamy sobie więc pytanie o to, jak naszym zdaniem pracuje nadwozie stosowane przez Red Bulla i dlaczego tak się dzieje. W ten sam sposób ocenimy inne koncepcje”.

„Zobaczymy, czego będziemy w stanie się nauczyć i które z wniosków uda nam się zastosować w praktyce. Może zobaczycie zmiany jeszcze w tym sezonie a może w przyszłym roku. Nie możemy też wykluczyć scenariusza, w którym będziemy trzymać się naszych obecnych rozwiązań. Znajdujemy się obecnie na etapie stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
Tagi:
Mercedes
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca