|
|
|
|
|
|
Mercedes nie wyklucza zmiany koncepcji aerodynamicznej bolidu |
Mike Eliot przyznaje, że jego zespół analizuje rozwiązania stosowane przez rywali. |
|
•Nataniel Piórkowski, 3 lipca 2022, wyświetlenia: 858 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Mercedesa – Mike Elliot, przyznał, że jego zespół bierze pod uwagę możliwość zmiany koncepcji aerodynamicznej bolidu.
Podczas testów w Bahrajnie Srebrne Strzały zaprezentowały konstrukcję W13 z maksymalnie ograniczonymi powierzchniami bocznymi.
Rozwiązania zastosowane przez ekipę z Brackley doprowadziły jednak do zwiększenia intensywności podskakiwania na prostych. W efekcie odsłonięcia dużej części podłogi, ta stała się bardziej podatna na pionowe ruchy powietrza.
Opisując problemy, z jakimi mierzy się niemiecka ekipa, Eliot powiedział: „Jak wiadomo nasze nadwozie wyróżnia się na tle rywali, ale prawdopodobnie nie jest najistotniejszym czynnikiem. Wszystko sprowadza się raczej do pewnego szczegółu w projekcie podłogi”.
„Oceniliśmy już pewne koncepcje. Nie powiem, w którym kierunku pójdziemy, ale na pewno będziemy się przyglądać takiej możliwości. Myślę, że głupio byłoby nie mieć na tyle pokory, aby przyznać, że rzeczywiście popełniliśmy błąd i warto spojrzeć na to, co zrobiły zespoły wokół nas”.
„Nie mam na myśli wyłącznie rozwiązania Red Bulla. Przyglądamy się wszystkim koncepcjom w stawce. Próbujemy określić, które z nich wyglądają interesująco i dlaczego tak jest”.
Przed podjęciem decyzji o wyborze ścieżki projektowej na sezon 2023, Mercedes stara się znaleźć odpowiedź na pytanie o to, dlaczego konkurencyjne koncepcje pracują w bardziej efektywny sposób.
„Jako były ekspert do spraw aerodynamiki, powiedziałbym, że najpierw starasz się zrozumieć, co dzieje się w obszarze przepływu strugi powietrza, później odpowiadasz sobie na pytanie o to, jak chcesz nią pokierować a dopiero na końcu opracowujesz odpowiednie kształty nadwozia”.
„Zadamy sobie więc pytanie o to, jak naszym zdaniem pracuje nadwozie stosowane przez Red Bulla i dlaczego tak się dzieje. W ten sam sposób ocenimy inne koncepcje”.
„Zobaczymy, czego będziemy w stanie się nauczyć i które z wniosków uda nam się zastosować w praktyce. Może zobaczycie zmiany jeszcze w tym sezonie a może w przyszłym roku. Nie możemy też wykluczyć scenariusza, w którym będziemy trzymać się naszych obecnych rozwiązań. Znajdujemy się obecnie na etapie stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|