F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.08.2022

Horner nie wyklucza częstszego wydawania poleceń zespołowych

Alesi: Fani powinni wykazać się cierpliwością i wspierać Ferrari

Ocon: Czołówka cały czas ma dużą przewagę nad środkiem stawki

16.08.2022

Formuła 1 wzmocni strukturę pałąku po wypadku Zhou

FIA zapowiada ograniczenia w związku z podbijaniem bolidów

Światowa Rada zatwierdziła przepisy silnikowe na sezon 2026

Binotto: Dokonaliśmy największych postępów z silnikiem od 25 lat

Schumacher wątpi, iż Ricciardo utrzyma się w stawce F1

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Marko: Przedłużenie współpracy z Hondą uwolniło nas od problemów

GP Australii 2023 odbędzie się na przełomie marca i kwietnia

12.08.2022

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

11.08.2022

Bottas: To mój najprzyjemniejszy sezon w karierze

10.08.2022

Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy

Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore

Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine

Zhou koncentruje się na utrzymaniu posady w Alfie Romeo

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

"Podjęte przez nas decyzje były właściwe. Za każdym razem okazywały się słuszne".
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2022, wyświetlenia: 3098<< | lista | T- | T+ | >>

Mattia Binotto broni strategii Ferrari zastosowanej w wyścigu o GP Wielkiej Brytanii, po tym jak Charles Leclerc stracił kolejną szansę na odniesienie zwycięstwa i zredukowanie straty punktowej do Maxa Verstappena.

Gdy Esteban Ocon zatrzymał swój bolid na dojeździe do zakrętu Copse, dyrekcja zawodów zadecydowała o ogłoszeniu neutralizacji. Leclerc, który wówczas prowadził w rywalizacji, nie zjechał po nowe opony. Rywale, którzy znajdowali się tuż za nim, skierowali się do alei serwisowej, gdzie do ich bolidów założono świeże miękkie ogumienie.

Po wznowieniu zawodów Leclerc był zupełnie bezbronny w starciu z Carlosem Sainzem, Sergio Perezem i Lewisem Hamiltonem. Zawodnik Ferrari dojechał do mety na czwartym miejscu.

Tłumacząc decyzję o pozostawieniu Leclerca na torze, szef Scuderii – Mattia Binotto, powiedział: „Oba bolidy były naszym zdaniem zbyt blisko siebie, by mogły jednocześnie zjechać do boksów. Musieliśmy więc wybierać. Byliśmy jedynym zespołem, który miał dwóch kierowców walczących o miejsca w ścisłej czołówce”.

„Charles miał dobrą pozycję na torze, jechał na czele, więc pozostał liderem. Miał świeższe ogumienie w porównaniu do Carlosa – różnica wynosiła sześć lub siedem okrążeń. W dodatku ściągając na pit stop Carlosa, zachowywał on drugie miejsce i mógł chronić Charlesa w kilku pierwszych zakrętach”.

„Taki był powód naszej decyzji. Liczyliśmy na większą degradację miękkich opon. Charles musiałby przetrwać parę ciężkich kółek, ale później jego tempo nie byłoby takie złe. Okazało się jednak, że miękka mieszanka nie zużywała się tak szybko, jak się tego spodziewaliśmy”.

Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji Leclerca, Ferrari poprosiło Sainza o chronienie kolegi z zespołu po restarcie. Hiszpan kategorycznie odmówił jednak wykonania polecenia zespołu, obawiając się ataku konkurentów.

„Wiedzieliśmy, że restart będzie bardzo trudny. Wiedzieliśmy, że rywale mający miękkie opony, będą bardzo szybcy i agresywni. Wiemy, że Carlos robił dla zespołu wszystko, co tylko mógł. Udowodnił to nieco wcześniej, bez dyskusji oddając pozycję Charlesowi. Zrobił wszystko, aby Ferrari wygrało na Silverstone”.

Dopytywany o to, co powiedziałby osobom twierdzącym, że Ferrari zmarnowało szansę na odrobienie sporej części strat względem Verstappena, Binotto odparł: „Co zrobiliby inaczej?”.

„Podjęte przez nas decyzje były właściwe. Za każdym razem okazywały się słuszne. Jedyne pytanie, które możemy zadać, to czy powinniśmy byli wezwać Charlesa na pit stop podczas neutralizacji. Gdyby on zjechał, inni mogliby pozostać na torze. Łatwo jest o wszystkim mówić z perspektywy czasu. Ponownie jednak samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze w niefortunnym dla nas momencie, gdy komfortowo prowadziliśmy w wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.08.2022  Alesi: Fani powinni wykazać się cierpliwością i wspierać Ferrari
16.08.2022  Binotto: Dokonaliśmy największych postępów z silnikiem od 25 lat
10.08.2022  Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy
05.08.2022  Marko: Ferrari w tym sezonie robi wszystko źle
03.08.2022  Bild: Schumacher może wypaść ze stawki F1 na sezon 2023
Tagi:
Ferrari
Binotto M.
Sainz C.
Leclerc C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca