F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto broni strategii Ferrari z ostatnich okrążeń wyścigu na Silverstone

"Podjęte przez nas decyzje były właściwe. Za każdym razem okazywały się słuszne".
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2022, wyświetlenia: 3158<< | lista | T- | T+ | >>

Mattia Binotto broni strategii Ferrari zastosowanej w wyścigu o GP Wielkiej Brytanii, po tym jak Charles Leclerc stracił kolejną szansę na odniesienie zwycięstwa i zredukowanie straty punktowej do Maxa Verstappena.

Gdy Esteban Ocon zatrzymał swój bolid na dojeździe do zakrętu Copse, dyrekcja zawodów zadecydowała o ogłoszeniu neutralizacji. Leclerc, który wówczas prowadził w rywalizacji, nie zjechał po nowe opony. Rywale, którzy znajdowali się tuż za nim, skierowali się do alei serwisowej, gdzie do ich bolidów założono świeże miękkie ogumienie.

Po wznowieniu zawodów Leclerc był zupełnie bezbronny w starciu z Carlosem Sainzem, Sergio Perezem i Lewisem Hamiltonem. Zawodnik Ferrari dojechał do mety na czwartym miejscu.

Tłumacząc decyzję o pozostawieniu Leclerca na torze, szef Scuderii – Mattia Binotto, powiedział: „Oba bolidy były naszym zdaniem zbyt blisko siebie, by mogły jednocześnie zjechać do boksów. Musieliśmy więc wybierać. Byliśmy jedynym zespołem, który miał dwóch kierowców walczących o miejsca w ścisłej czołówce”.

„Charles miał dobrą pozycję na torze, jechał na czele, więc pozostał liderem. Miał świeższe ogumienie w porównaniu do Carlosa – różnica wynosiła sześć lub siedem okrążeń. W dodatku ściągając na pit stop Carlosa, zachowywał on drugie miejsce i mógł chronić Charlesa w kilku pierwszych zakrętach”.

„Taki był powód naszej decyzji. Liczyliśmy na większą degradację miękkich opon. Charles musiałby przetrwać parę ciężkich kółek, ale później jego tempo nie byłoby takie złe. Okazało się jednak, że miękka mieszanka nie zużywała się tak szybko, jak się tego spodziewaliśmy”.

Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji Leclerca, Ferrari poprosiło Sainza o chronienie kolegi z zespołu po restarcie. Hiszpan kategorycznie odmówił jednak wykonania polecenia zespołu, obawiając się ataku konkurentów.

„Wiedzieliśmy, że restart będzie bardzo trudny. Wiedzieliśmy, że rywale mający miękkie opony, będą bardzo szybcy i agresywni. Wiemy, że Carlos robił dla zespołu wszystko, co tylko mógł. Udowodnił to nieco wcześniej, bez dyskusji oddając pozycję Charlesowi. Zrobił wszystko, aby Ferrari wygrało na Silverstone”.

Dopytywany o to, co powiedziałby osobom twierdzącym, że Ferrari zmarnowało szansę na odrobienie sporej części strat względem Verstappena, Binotto odparł: „Co zrobiliby inaczej?”.

„Podjęte przez nas decyzje były właściwe. Za każdym razem okazywały się słuszne. Jedyne pytanie, które możemy zadać, to czy powinniśmy byli wezwać Charlesa na pit stop podczas neutralizacji. Gdyby on zjechał, inni mogliby pozostać na torze. Łatwo jest o wszystkim mówić z perspektywy czasu. Ponownie jednak samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze w niefortunnym dla nas momencie, gdy komfortowo prowadziliśmy w wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Binotto M.
Sainz C.
Leclerc C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca