F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.08.2022

Horner nie wyklucza częstszego wydawania poleceń zespołowych

Alesi: Fani powinni wykazać się cierpliwością i wspierać Ferrari

Ocon: Czołówka cały czas ma dużą przewagę nad środkiem stawki

16.08.2022

Formuła 1 wzmocni strukturę pałąku po wypadku Zhou

FIA zapowiada ograniczenia w związku z podbijaniem bolidów

Światowa Rada zatwierdziła przepisy silnikowe na sezon 2026

Binotto: Dokonaliśmy największych postępów z silnikiem od 25 lat

Schumacher wątpi, iż Ricciardo utrzyma się w stawce F1

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Marko: Przedłużenie współpracy z Hondą uwolniło nas od problemów

GP Australii 2023 odbędzie się na przełomie marca i kwietnia

12.08.2022

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

11.08.2022

Bottas: To mój najprzyjemniejszy sezon w karierze

10.08.2022

Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy

Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore

Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine

Zhou koncentruje się na utrzymaniu posady w Alfie Romeo

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

Kierowcy zgodnie apelują o wybór innych form protestu.
Jakub Ziółkowski, 5 lipca 2022, wyświetlenia: 1958<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel zgadza się i rozumie cel protestujących, którzy wtargnęli na tor podczas niedzielnego wyścigu na Silverstone. Niemiec wyraźnie podkreślił, na jak duże ryzyko narazili oni kierowców oraz porządkowych.

Na okrążeniu otwierającym Grand Prix Wielkiej Brytanii, demonstranci z grupy Just Stop Oil zdołali przedrzeć się przez ogrodzenie i wbiegli się na tor na prostej Wellington.

Zanim samochody pojawiły się na tej części toru, wyścig został przerwany po wypadku z udziałem Zhou Guanyu w zakręcie Abbey, przez co prędkość bolidów była dużo niższa. Policja w Northamptonshire poinformowała na początku tygodnia, że istnieją „wiarygodne przesłanki” o planowanym proteście. Następnie organ potwierdził, iż w związku z incydentem aresztowano siedem osób.

Dyrektor generalny Formuły 1 Stefano Domenicali określił protestujących jako „całkowicie nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych”. Włoch powiedział również, że ich działania „narażają życie innych na niebezpieczeństwo”.

Mimo iż działania aktywistów spotkały się z ogólnym potępieniem, kilku kierowców zgodziło się z celem ich działań. Głównie wypowiadał się Sebastian Vettel, znany z aktywnego wspierania walki o środowisko.

„Każdy ma prawo mieć swoje zdanie na ten temat. Myślę, że ci ludzie nie działali z frustracji, ale z desperacji. Utożsamiam się z ich obawami, jak zapewne inni, którzy rozumieją skalę problemu” – powiedział Vettel.

„Widzę jednak tę sprawę również z drugiej strony. Mieliśmy porządkowych, którzy ryzykowali swoje życie, powstrzymując ich przed wtargnięciem na tor. Ryzyko dotyczy też kierowców. Ten medal ma dwie strony i uważam, że protestujący dowiedli swojego. Rozumiem ich obawy” – dodał kierowca Astona Martina.

Po wyścigu wypowiedział się również Lewis Hamilton, który początkowo wsparł protestujących w walce o planetę, jednak po pewnym czasie wydał oświadczenie wzywające do bezpieczniejszej organizacji protestów.

„Formuła 1 pokazała, że jest bardzo niebezpiecznym sportem” – napisał Hamilton na Instagramie, odnosząc się do kraksy Zhou. „Nie byłem świadomy dzisiejszego protestu i chociaż zawsze będę wspierał tych, którzy stają w obronie tego, w co wierzą, musi to być robione bezpiecznie”.

„Proszę nie wbiegać na tory wyścigowe, aby protestować. Nie chcemy narażać was na niebezpieczeństwo” – dodał trzeci na mecie Brytyjczyk.

Wyznanie Hamiltona pojawiło się w sieci po oświadczeniu Mercedesa, w który zespół „poparł prawo aktywistów do protestu, ale nie metodę, którą wybrali, gdyż naraziła ona bezpieczeństwo protestujących i innych”

„Myślę, że ludzie mają możliwość wypowiadania się i robienia manifestacji gdziekolwiek chcą, bo to ich prawo” – dodał Carlos Sainz. „Nie uważam natomiast, żeby wbieganie na tor Formuły 1 było najlepszym sposobem, aby to zrobić. Narazili siebie, a także kierowców. Myślę, że Formuła 1 już teraz wykonuje świetną pracę, aby osiągnąć neutralność węglową do 2030 roku”.

„Naciskamy na F1 i FIA, aby znaleźć sposoby na osiągnięcie tego celu. Wbiegając na tor nie protestuje się jednak w odpowiedni sposób – można co najwyżej zginąć lub spowodować wypadek” – zakończył zwycięzca niedzielnego wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.08.2022  Marko: Decyzja Vettela o odejściu z F1 jest absolutnie właściwa
04.08.2022  Domenicali: Jestem gotowy zaoferować Vettelowi rolę w strukturach F1
02.08.2022  Horner: Rozmawialiśmy z Vettelem o powrocie do Red Bulla na 2021 rok
29.07.2022  Vettel: Chciałbym, by to Schumacher zastąpił mnie w Astonie
28.07.2022  Vettel ogłosił zakończenie kariery w F1 po sezonie 2022
Tagi:
Vettel S.
Domenicali S.
Sainz C.
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca