F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Wspieram protest, ale nie w taki sposób

Kierowcy zgodnie apelują o wybór innych form protestu.
Jakub Ziółkowski, 5 lipca 2022, wyświetlenia: 2041<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel zgadza się i rozumie cel protestujących, którzy wtargnęli na tor podczas niedzielnego wyścigu na Silverstone. Niemiec wyraźnie podkreślił, na jak duże ryzyko narazili oni kierowców oraz porządkowych.

Na okrążeniu otwierającym Grand Prix Wielkiej Brytanii, demonstranci z grupy Just Stop Oil zdołali przedrzeć się przez ogrodzenie i wbiegli się na tor na prostej Wellington.

Zanim samochody pojawiły się na tej części toru, wyścig został przerwany po wypadku z udziałem Zhou Guanyu w zakręcie Abbey, przez co prędkość bolidów była dużo niższa. Policja w Northamptonshire poinformowała na początku tygodnia, że istnieją „wiarygodne przesłanki” o planowanym proteście. Następnie organ potwierdził, iż w związku z incydentem aresztowano siedem osób.

Dyrektor generalny Formuły 1 Stefano Domenicali określił protestujących jako „całkowicie nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych”. Włoch powiedział również, że ich działania „narażają życie innych na niebezpieczeństwo”.

Mimo iż działania aktywistów spotkały się z ogólnym potępieniem, kilku kierowców zgodziło się z celem ich działań. Głównie wypowiadał się Sebastian Vettel, znany z aktywnego wspierania walki o środowisko.

„Każdy ma prawo mieć swoje zdanie na ten temat. Myślę, że ci ludzie nie działali z frustracji, ale z desperacji. Utożsamiam się z ich obawami, jak zapewne inni, którzy rozumieją skalę problemu” – powiedział Vettel.

„Widzę jednak tę sprawę również z drugiej strony. Mieliśmy porządkowych, którzy ryzykowali swoje życie, powstrzymując ich przed wtargnięciem na tor. Ryzyko dotyczy też kierowców. Ten medal ma dwie strony i uważam, że protestujący dowiedli swojego. Rozumiem ich obawy” – dodał kierowca Astona Martina.

Po wyścigu wypowiedział się również Lewis Hamilton, który początkowo wsparł protestujących w walce o planetę, jednak po pewnym czasie wydał oświadczenie wzywające do bezpieczniejszej organizacji protestów.

„Formuła 1 pokazała, że jest bardzo niebezpiecznym sportem” – napisał Hamilton na Instagramie, odnosząc się do kraksy Zhou. „Nie byłem świadomy dzisiejszego protestu i chociaż zawsze będę wspierał tych, którzy stają w obronie tego, w co wierzą, musi to być robione bezpiecznie”.

„Proszę nie wbiegać na tory wyścigowe, aby protestować. Nie chcemy narażać was na niebezpieczeństwo” – dodał trzeci na mecie Brytyjczyk.

Wyznanie Hamiltona pojawiło się w sieci po oświadczeniu Mercedesa, w który zespół „poparł prawo aktywistów do protestu, ale nie metodę, którą wybrali, gdyż naraziła ona bezpieczeństwo protestujących i innych”

„Myślę, że ludzie mają możliwość wypowiadania się i robienia manifestacji gdziekolwiek chcą, bo to ich prawo” – dodał Carlos Sainz. „Nie uważam natomiast, żeby wbieganie na tor Formuły 1 było najlepszym sposobem, aby to zrobić. Narazili siebie, a także kierowców. Myślę, że Formuła 1 już teraz wykonuje świetną pracę, aby osiągnąć neutralność węglową do 2030 roku”.

„Naciskamy na F1 i FIA, aby znaleźć sposoby na osiągnięcie tego celu. Wbiegając na tor nie protestuje się jednak w odpowiedni sposób – można co najwyżej zginąć lub spowodować wypadek” – zakończył zwycięzca niedzielnego wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
Vettel S.
Domenicali S.
Sainz C.
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca