|
|
|
|
|
|
Leclerc: Ostatnie okrążenia były bardzo trudne |
Kierowca Ferrari obawiał się, że awaria pozbawi go zwycięstwa w wyścigu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2022, wyświetlenia: 858 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Charles Leclerc poczuł ulgę przekraczając linię mety Grand Prix Austrii, po nerwowej końcówce wyścigu, w trakcie której obawiał się awarii bolidu.
W początkowej i środkowej fazie wyścigu Ferrari dysponowało zauważalną przewagą tempa nad Red Bullem Maxa Verstappena. Wszystko zmieniło się jednak pod koniec rywalizacji, gdy Carlos Sainz odpadł z wyścigu w wyniku usterki i pożaru jednostki napędowej.
Po zakończeniu wirtualnej neutralizacji Leclerc zaczął zgłaszać zespołowi problemy z pracą pedału gazu. Z biegiem czasu komunikacja radiowa pomiędzy zawodnikiem a zespołem stawała się coraz bardziej nerwowa.
„To był naprawdę dobry wyścig. Mieliśmy mocne tempo. Na początku rywalizacji stoczyłem kilka dobrych pojedynków z Maxem, ale końcówka była nieziemsko trudna. Miałem problem z pedałem gazu. W wolniejszych sekcjach przepustnica blokowała się na poziomie 20 lub 30 procent pełnego potencjału. Nie było łatwo, ale udało nam się utrzymać prowadzenie do samego końca. Bardzo się z tego cieszę”.
Leclerc dodał, że świadomość wystąpienia kolejnej awarii silnika Ferrari mocno utkwiła w jego głowie. „To było bardzo dziwne, bo sam zacząłem odczuwać problemy mniej więcej w tym samym czasie. Oczywiście miałem to wszystko w głowie. Wiedziałem, że nie sami nie mamy problemów z silnikiem, bo tak naprawdę zawodził pedał, który najpierw nie otwierał a później nie zamykał przepustnicy. Szczęśliwie udało nam się dojechać do mety”.
Leclerc odniósł pierwsze zwycięstwo od kwietniowego Grand Prix Australii, przerywając serię pechowych weekendów. „Bardzo tego potrzebowałem. Ostatnich pięć wyścigów nie potoczyło się po naszej myśli. W końcu pokazaliśmy, że nasz bolid ma konkurencyjne tempo i jesteśmy w stanie walczyć o zwycięstwa. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak naciskać do samego końca”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|