F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Steiner: Limit budżetowy kluczem do bardziej wyrównanego ścigania

Szef Haasa ma nadzieję, że F1 nie porzuci ograniczeń wydatków w przyszłości.
Maciej Wróbel, 18 lipca 2022, wyświetlenia: 1196<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Gunthera Steinera, wprowadzenie limitu budżetowego było kluczem do zapewnienia bardziej spektakularnego ścigania w sezonie 2022.

Powrót efektu przyziemnego w tym roku do Formuły 1 umożliwił kierowcom łatwiejsze podążanie za rywalami, jednak szef Haasa uważa, że nie tylko regulacje techniczne pozwoliły na przynajmniej częściowe zniwelowanie różnic pomiędzy zespołami.

Włoch twierdzi, że zacięta rywalizacja pomiędzy Ferrari i Red Bullem, a także fakt, że Mercedes musi odrabiać stratę do tych dwóch ekip, są efektem wyrównania wydatków zespołów dzięki wprowadzeniu limitów budżetowych.

Obecnie limit budżetowy na rok 2022 wynosi 145,58 miliona dolarów. Został on nieco zwiększony z uwagi na postępującą na całym świecie inflację. Podniesienie limitu było jednym z gorętszych tematów sezonu 2022 – czołowe zespoły domagały się jego znacznego powiększenia, podczas gdy mniejsze ekipy podkreślały, że obecny limit spełnia swoją rolę.

Gunther Steiner uważa, że dużym sukcesem po wprowadzeniu limitów jest to, że układ stawki nie jest już podyktowany tym, który zespół wydaje najwięcej pieniędzy. „Myślę, że w tej chwili mamy mnóstwo walki, szczególnie na torze” – stwierdza szef Haasa. „Mamy mnóstwo ścigania i zawdzięczamy to także limitom budżetowym. Stworzyliśmy udany przepis i nie powinniśmy od niego odchodzić”.

„Nie powinien być naszą intencją powrót do 'starych, dobrych czasów', kiedy to ten, kto miał najwięcej pieniędzy wygrywał i zgarniał tytuły. Myślę, że dla FOM takie wyścigi jak na Silverstone są fantastyczne, tak samo jak i dla samych kibiców. Dlaczego tak to wygląda? Myślę, że po części dzięki limitowi. Uważam, że powinniśmy ich bronić na tyle, ile jest to możliwe, nie szkodząc zespołom w tym sezonie”.

Jednym ze skutków wprowadzenia limitu jest także ograniczony zakres wprowadzania poprawek do samochodów, co oznacza, że Haas – który pierwszy pakiet poprawek wprowadzi dopiero na Hungaroringu – wciąż jest w stanie zdobywać punkty oryginalnym bolidem.

Steiner dodaje, że w tym zakresie pomagają również nowe przepisy techniczne. „To jednak nie tylko limit budżetowy, ale też i regulacje techniczne. Myślę, że obecnie jest trudniej niż kiedyś, ponieważ ostatnie poprawki nie były tak wielkie, jak to miało miejsce kilka lat temu”.

„Znacznie trudniej jest poprawić osiągi przy tych przepisach niż kiedyś. Musimy więc przyznać, że te regulacje również okazały się całkiem dobre” – dodał 57-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024
19.03.2024  Steiner nie wyklucza powrotu do pracy w F1
26.02.2024  Plooij: Steiner oczekiwał udziałów w zespole Haasa
08.02.2024  Steiner: Domagałem się inwestycji, Haas ich nie chciał
24.01.2024  Komatsu: Haas może rozpocząć sezon z najwolniejszym bolidem
Tagi:
Steiner G.
Haas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca