F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sześć ekip blokuje zmiany przepisów ws. "morświnowania"

Na zmiany w szczególności naciskać mają z kolei Mercedes, McLaren i Aston Martin.
Maciej Wróbel, 23 lipca 2022, wyświetlenia: 1893<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Aż sześć z dziesięciu zespołów F1 ma blokować wysiłki mające na celu zmiany w przepisach, które ostatecznie mają przyczynić się do wyeliminowania zjawiska 'morświnowania'.

Od czasu wprowadzonej w czerwcu dyrektywy, władze Formuły 1 pracują nad wprowadzeniem permanentnych zmian w przepisach ws. 'morświnowania' już na rok 2023. Niezadowolone z tego typu rozwiązań są przede wszystkim walczące o tytuł w tym sezonie Red Bull Racing oraz Ferrari.

„Forsowana jest znacząca zmiana przepisów, dzięki czemu jeden z zespołów może znacząco obniżyć swój samochód i czerpać korzyści ze swojej koncepcji” – powiedział szef Red Bulla, Christian Horner, odnosząc się do ekipy Mercedesa.

„Uważam, że prezydent FIA postępuje właściwie zbierając informacje” – kontynuuje Horner. „Mam jednak nadzieję, że uda się znaleźć rozsądne rozwiązanie, ponieważ jest już za późno na dokonywanie fundamentalnych zmian w przepisach”.

Z Hornerem zgadza się dr Helmut Marko, który w swoich wypowiedziach obrał nieco mniej dyplomatyczny ton. „Taka zmiana, dokonana na życzenie jednego zespołu, nie wchodzi w rachubę” – stwierdził 79-latek w rozmowie z gazetą Osterreich. „Zespoły, które to popierają, to McLaren, Aston Martin i Mercedes. Zabawne jest to, że wszystkie korzystają z silników Mercedesa. Cóż za zbieg okoliczności, prawda?”

Marko dodaje, że spór „jest daleki od zakończenia” i jednocześnie liczy na to, że FIA nie będzie próbowała przeforsować tych regulacji tłumacząc to względami bezpieczeństwa. „Potrzebne są mocne argumenty. Samo akcentowanie tematu bezpieczeństwa to za mało. Poza tym, Ferrari również się na to nie zgodzi”.

Szef Ferrari, Mattia Binotto, istotnie ma podobne zdanie w tej kwestii, co szefostwo Red Bulla. „Nie ma powodu, by patrzeć na to przez pryzmat bezpieczeństwa. Większość zespołów ma już kwestię podbijania samochodu pod kontrolą” – powiedział Włoch.

„Od Spa będą już i tak obowiązywać limity. Jeśli zatem samochody będą spełniać wymagania, powinno być bezpiecznie. Jeśli nie ma argumentu bezpieczeństwa, powinno się przeprowadzić standardowe głosowanie, tak jak to zwykle ma miejsce, gdy dochodzi do zmian w przepisach”.

Wewnętrzne źródła z Red Bulla i Ferrari informują, że gdyby doszło do głosowania, to ich zespoły mogłyby liczyć na poparcie AlphaTauri, Alfy Romeo, Haasa oraz Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
Horner C.
Marko H.
Binotto M.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca