F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen: Red Bull nie może sobie pozwolić na potknięcia

Christian Horner podkreśla z kolei, że do końca sezonu wciąż zostało dużo czasu.
Maciej Wróbel, 4 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1056<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen ostrzegł swój zespół, że ten nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek potknięcia w kolejnych wyścigach sezonu, nawet pomimo znacznej przewagi w obu klasyfikacjach.

Podczas ostatniego weekendu, na Węgrzech, Holender wygrał swoje ósme Grand Prix w sezonie 2022, powiększając w ten sposób przewagę nad swoim głównym rywalem, Charlesem Leclerkiem, do aż 80 punktów. Zespół Red Bull Racing oddalił się natomiast od Ferrari na 97 oczek.

Verstappen zdołał sięgnąć na Hungaroringu po wygraną nawet pomimo problemu z silnikiem, jaki wystąpił w jego samochodzie podczas kwalifikacji, przez co 24-latek był zmuszony do startu z zaledwie 10. pozycji. W odniesieniu zwycięstwa Verstappenowi nie przeszkodził także błąd popełniony krótko po objęciu prowadzenia, kiedy to Holender obrócił swój samochód na wyjściu z 13. zakrętu.

Mimo świetnego występu w niedzielnym Grand Prix Węgier i coraz bardziej wyraźnego prowadzenia Red Bulla w klasyfikacjach kierowców i konstruktorów, Max Verstappen przestrzegł swój zespół i nawołuje do utrzymania czujności, by uniknąć wszelkich błędów, które mogliby wykorzystać Charles Leclerc i Ferrari.

„To jest oczywiście naprawdę duża przewaga” – powiedział Verstappen po wyścigu na Węgrzech. „Nie możemy sobie jednak pozwolić na zbyt wiele takich dni, jakie mieliśmy choćby w sobotę. Nawet w wyścigu mieliśmy pewne trudności ze sprzęgłem i zmianą biegu na wyższy, przez co prowadzenie bolidu nie należało do najprzyjemniejszych”.

„Oczywiście generalnie wygląda to dobrze, ale nie możemy przestać pracować i wciąż musimy poprawiać pewne elementy”.

Niezawodność pakietu była główną bolączką Red Bulla na początku sezonu – Verstappen z powodu usterek mechanicznych nie ukończył dwóch z trzech pierwszych Grand Prix, przez co po Grand Prix Australii Charles Leclerc mógł cieszyć się 46-punktowym prowadzeniem w klasyfikacji kierowców.

Sytuacja zmieniła się jednak diametralnie w dalszej części sezonu. Liczne błędy zarówno kierowców Ferrari, jak i samego zespołu, a także kosztowne awarie zaowocowały znaczną stratą Scuderii do Red Bulla w obu klasyfikacjach oraz rosnącym zagrożeniem ze strony Mercedesa tuż przed letnią przerwą.

Podobnie jak Verstappen, także i szef Red Bulla, Christian Horner, mimo „komfortowego prowadzenia” ostrożnie podchodzi do rywalizacji w dalszej części sezonu. „Świetnie jest udać się na letnią przerwę w taki sposób, ale wciąż czeka nas mnóstwo ścigania” – powiedział Brytyjczyk. „Ferrari jest szybkie, a Mercedes wraca do gry. Ciągle przed nami długa, długa droga w mistrzostwach, a do tego jeden wyścig sprinterski”.

„Niczego zatem nie bierzemy za pewnik. Ciągle czeka nas mnóstwo wyścigów na bardzo różnych torach” – dodał Horner.

Osiem odniesionych zwycięstw Verstappena przy dziewięciu wyścigach wciąż do rozegrania sprawia, że w zasięgu Holendra znajduje się rekord trzynastu zwycięstw w jednym sezonie należący do Sebastiana Vettela i Michaela Schumachera. Do takiej perspektywy z dużą rezerwą podchodzi jednak sam zainteresowany.

„Nie wiem, oczywiście spróbujemy wygrać możliwie jak najwięcej wyścigów w pozostałej części sezonu” – przyznał Verstappen. „Bardziej istotne jest oczywiście utrzymanie prowadzenia w mistrzostwach. Przede wszystkim to będziemy próbowali zabezpieczyć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Verstappen M.
Horner C.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca