F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.08.2022

Horner nie wyklucza częstszego wydawania poleceń zespołowych

Alesi: Fani powinni wykazać się cierpliwością i wspierać Ferrari

Ocon: Czołówka cały czas ma dużą przewagę nad środkiem stawki

16.08.2022

Formuła 1 wzmocni strukturę pałąku po wypadku Zhou

FIA zapowiada ograniczenia w związku z podbijaniem bolidów

Światowa Rada zatwierdziła przepisy silnikowe na sezon 2026

Binotto: Dokonaliśmy największych postępów z silnikiem od 25 lat

Schumacher wątpi, iż Ricciardo utrzyma się w stawce F1

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Marko: Przedłużenie współpracy z Hondą uwolniło nas od problemów

GP Australii 2023 odbędzie się na przełomie marca i kwietnia

12.08.2022

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

11.08.2022

Bottas: To mój najprzyjemniejszy sezon w karierze

10.08.2022

Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy

Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore

Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine

Zhou koncentruje się na utrzymaniu posady w Alfie Romeo

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Gasly: Odbyłem długą dyskusję z FIA na temat limitów toru

Francuz nie krył irytacji po skasowaniu jego czasu w pierwszej części sobotnich kwalifikacji.
Maciej Wróbel, 4 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1033<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly ujawnił, że ma za sobą dyskusję z dyrekcją wyścigu na Węgrzech odnośnie limitów toru, po tym jak skasowany został najlepszy czas Francuza z pierwszej części sobotnich kwalifikacji.

Kierowca AlphaTauri był zmuszony przystąpić do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier z zaledwie 19. pola po wykreśleniu jego najlepszego rezultatu z Q1. Do przekroczenia limitów doszło w piątym zakręcie, gdzie do oceny sytuacji sędziowie korzystali z kamer przemysłowych.

Innym kierowcą, którego czas został skasowany za przewinienie w tym miejscu, był Sergio Perez, lecz powtórki wykazały, iż kierowca Red Bulla częściowo utrzymał się na białej linii. Wynik Pereza został przywrócony, jednak Meksykanin i tak nie zdołał awansować do finałowej części czasówki.

AlphaTauri zdecydowało się wykorzystać słaby wynik w kwalifikacjach do wymiany jednostki napędowej w bolidzie Gasly'ego, a dzięki startowi z pit lane podjęto decyzję o zastosowaniu eksperymentalnych ustawień na wyścig. W rezultacie niedzielne zmagania były dla Francuza poniekąd sesją testową.

W niedzielę Gasly ostatecznie finiszował na 12. pozycji. Po wyścigu zawodnik z Rouen nie krył irytacji wpływem skasowania jego czasu z Q1 na przebieg reszty jego weekendu wyścigowego. „Ciągle jestem o to trochę wkurzony” – przyznał Gasly podczas rozmowy z Autosportem.

„Z tego co widziałem, z e-maili, które przeczytałem, bardzo dyskusyjna jest kwestia tego, czy byłem na torze, czy poza nim. Podobne rzeczy przytrafiły się Yukiemu i Checo, a sądząc po zdjęciach z kamer pokładowych, zdecydowanie utrzymali się na torze. Mamy jednak to, co mamy”.

„Z naszej perspektywy, startując z końca, myślę że cieszyłem się tym, że mogę spróbować nieco lepiej zrozumieć nasz pakiet, ponieważ w tej chwili wiemy, że nie prezentujemy tak dobrych osiągów, jakie powinniśmy prezentować. Ciągle nie jest idealnie, ale przynajmniej było kilka pozytywnych sygnałów”.

26-latek dodał, że przed wyścigiem odbył długą rozmowę z dyrektorami wyścigu – Nielsem Wittichem i Eduardo Freitasem – na temat limitów toru. Temat ten był szeroko omawiany także podczas poprzednich weekendów wyścigowych na odprawach czy też spotkaniach GPDA.

„Spędziłem 40 minut z Nielsem i Eduardo tamtego ranka i próbowałem rozmawiać i znaleźć rozwiązanie, które wszystkich uszczęśliwi” – kontynuuje Gasly. „W tej chwili mają mnóstwo pracy. Nie mają łatwego życia. W przypadku zakrętu numer 5 nie mieli odpowiednich narzędzi, by móc egzekwować przepisy w najlepszy możliwy sposób”.

„Rozmawialiśmy na temat rozwiązań, aby zrobić krok naprzód, znaleźć bardziej konsekwentny sposób na egzekwowanie tych przepisów i upewnić się, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Myślę, że byli dość otwarci i oczekujący opinii. Wrócę z tym do wszystkich kierowców i zobaczę, czy w ciągu najbliższych kilku tygodni uda się nam wypracować jakieś dobre rozwiązanie”.

Zdaniem Gasly'ego, Sergio Perez miał sporo szczęścia, iż w jego przypadku pojawił się dodatkowy materiał wideo, dzięki któremu został oczyszczony z zarzutu przekraczania limitów toru. „Tak, używali kamer przemysłowych, a w moim przypadku nic więcej się nie znalazło. Checo miał te materiały z kamery pokładowej”.

„Z jakiegoś powodu miałem kamerę na kasku, która w zasadzie nie pozwalała żadnej innej kamerze na to by sprawdzić, czy byłem na torze, czy nie. Widziałem nagranie i, według mnie, jest ono dyskusyjne”.

„Moim zdaniem albo powinieneś dysponować odpowiednimi narzędziami, by egzekwować te przepisy w sprawiedliwy sposób, albo nie robić tego wcale. O tym właśnie rozmawialiśmy. Wiem, że już teraz rozważają różne opcje na przyszły rok w tej kwestii, ale niestety w tym sezonie byłem jednym z tych, którzy ponieśli konsekwencje” – zakończył kierowca AlphaTauri.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.08.2022  Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine
03.08.2022  Porsche naciska na zatrudnienie Schumachera w AlphaTauri?
31.07.2022  Gasly wystartuje z pit lane do Grand Prix Węgier
14.07.2022  Gasly: AlphaTauri ma obecnie najwolniejszy samochód w F1
05.07.2022  Tsunoda wziął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Gasly'm
Tagi:
Gasly P.
FIA
Wittich N.
Freitas E.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca