F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.12.2023

Russell wzywa do zmian odciążających personel zespołów

Lista startowa na sezon 2024

Williams zatrzymał Logana Sargeanta na sezon 2024

Saward: Nowa umowa Ricciardo przewiduje transfer do Red Bulla

30.11.2023

Vasseur: Straciliśmy więcej punktów od najbliższych rywali

Alpine otwarte na współpracę z Andrettim

Wolff: Wymienimy niemal każdą część bolidu przed sezonem 2024

29.11.2023

Druga runda PESCP już dzisiaj! (na żywo o 20:00)

Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą

Bin Sulayem: Masi przeszedł przez piekło

28.11.2023

Mercedes dementuje plotki o negocjacjach Vestiego z Williamsem

Magnussen: Nie zamierzam krytykować Haasa

Vowles: Decyzja ws. kierowcy zapadnie w najbliższych tygodniach

Ocon najszybszy podczas testów opon Pirelli

Podsumowanie pierwszej rundy PESCP 2023

27.11.2023

Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię

Vowles: Nie jesteśmy gotowi potwierdzić Sargeanta

26.11.2023

Perez otrzymał formalne ostrzeżenie od sędziów

Bez kar dla zespołów za brak wyposażenia mechaników

Verstappen: Ostatnie okrążenie było wzruszające

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Szef Astona Martina jest jednak zadowolony z prezentowanego ostatnio tempa wyścigowego.
Maciej Wróbel, 8 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1185<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, przyznaje, że jego ekipa musi poprawić osiągi w kwalifikacjach, by być zdolną do walki o coś więcej niż pojedyncze punkty.

Aston Martin notuje jak dotąd rozczarowujący sezon 2022, plasując się przed letnią przerwą dopiero na przedostatniej, dziewiątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Najlepszym wynikiem Astona w tym roku jest szóste miejsce Sebastiana Vettela w Azerbejdżanie. W pozostałych przypadkach, kiedy stajnia z Silverstone zdobywała punkty, jej kierowcy zajmowali miejsca ósme, dziewiąte lub – najczęściej – dziesiąte.

W rozmowie z Autosportem Mike Krack uważa, że główną przyczyną tak niezadowalających wyników jest brak odpowiedniego tempa kwalifikacyjnego, które mogłoby oszczędzić Vettelowi i Strollowi przebijania się przez stawkę. „Udało nam się zaliczyć kilka pozytywnych wyścigów” – stwierdził Krack. „Musimy jednak zacząć startować z przodu. Uważam, że w kilku ostatnich wyścigach mieliśmy naprawdę mocne tempo i podejmowaliśmy dobre decyzje strategiczne”.

„Startujemy jednak ze zbyt dalekich pozycji. To jest problem. A kiedy zdobywasz jeden, dwa, jeden, jeden, jeden punkt to jest to za mało, by zmniejszyć stratę do zespołów będących przed nami”.

Szef zespołu z Silverstone jak na razie nie jest w stanie wskazać tak dużej różnicy pomiędzy tempem kwalifikacyjnym a wyścigowym. „Tak szczerze mówiąc, staramy się to zrozumieć. Gdybyśmy wiedzieli dlaczego tak jest, próbowalibyśmy to zmienić. Jest to coś, co naprawdę musimy zrozumieć i dowiedzieć się, co za tym stoi”.

„Najlepszym podejściem, jakie możemy obrać, jest odnoszenie się do różnic w czasach okrążeń pomiędzy poszczególnymi samochodami, zamiast do klasyfikacji. Przy tak niewielkich różnicach w środku stawki często jest tak, że jeśli zrobisz coś źle, to tracisz trzy lub cztery pozycje”.

„Jeśli ktoś odnajdzie się naprawdę dobrze, zyskuje trzy pozycje, a czasem nawet pięć czy sześć, ponieważ w środku stawki jest tak ciasno. Bardzo ważne jest pozostać obiektywnym i aktywnie śledzić różnice w czasach notowanych przez ciebie okrążeń. Wtedy sprawdzamy, gdzie potrzebujemy poprawy. Dla nas jest jednak jasne, że w soboty mamy większe trudności niż w niedziele”.

Krack wyjaśnił również, że zespołowi udało się zwalczyć problemy z układem kierowniczym, na które skarżyli się kierowcy na początku sezonu i które przyczyniły się do incydentów w Melbourne. „Rozwiązaliśmy te problemy. Poczyniliśmy spore postępy na przestrzeni ostatnich wyścigów”.

„Naszą główną słabością są natomiast tory takie jak Silverstone czy Austria. Gdy jest dużo szybkich zakrętów, mamy trudności. Musimy więc przyjrzeć się aerodynamice. Myślę, że wciąż możemy usprawnić ten samochód”.

Luksemburczyk poproszony o ocenę swoich pierwszych miesięcy na obecnym stanowisku stwierdził, iż ma mieszane odczucia. „Szczerze mówiąc, mam mieszane odczucia. Jestem bardzo szczęśliwy ze sposobu, w jaki zostałem powitany. Jestem też bardzo zadowolony widząc jak zespół działa i ewoluuje”.

„Jestem jednak bardzo rozczarowany naszymi osiągami. Chcielibyśmy dokonywać postępów szybciej, niż ma to miejsce w tej chwili. Dokonujemy tych postępów, są one zauważalne, ale inni rozwijają się tak samo szybko, albo nawet i szybciej. Jest więc to coś, czemu należy przyjrzeć się w przyszłości. W jaki sposób możemy szybciej się rozwijać? A może jak zacząć z wyższego pułapu?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2023  Krack: Nie uzgodniliśmy jeszcze nowego kontraktu z Alonso
18.11.2023  Stroll z karą cofnięcia o 5 pozycji na starcie GP Las Vegas
14.11.2023  Aston Martin przyznaje, że eksperymenty rozwojowe były bolesne
05.11.2023  Alonso: Już myślałem, że straciłem to podium
04.11.2023  Alonso: Znalazłem się w złym miejscu i w złym czasie
Tagi:
Aston Martin
Krack M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca