F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Szef Astona Martina jest jednak zadowolony z prezentowanego ostatnio tempa wyścigowego.
Maciej Wróbel, 8 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1164<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, przyznaje, że jego ekipa musi poprawić osiągi w kwalifikacjach, by być zdolną do walki o coś więcej niż pojedyncze punkty.

Aston Martin notuje jak dotąd rozczarowujący sezon 2022, plasując się przed letnią przerwą dopiero na przedostatniej, dziewiątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Najlepszym wynikiem Astona w tym roku jest szóste miejsce Sebastiana Vettela w Azerbejdżanie. W pozostałych przypadkach, kiedy stajnia z Silverstone zdobywała punkty, jej kierowcy zajmowali miejsca ósme, dziewiąte lub – najczęściej – dziesiąte.

W rozmowie z Autosportem Mike Krack uważa, że główną przyczyną tak niezadowalających wyników jest brak odpowiedniego tempa kwalifikacyjnego, które mogłoby oszczędzić Vettelowi i Strollowi przebijania się przez stawkę. „Udało nam się zaliczyć kilka pozytywnych wyścigów” – stwierdził Krack. „Musimy jednak zacząć startować z przodu. Uważam, że w kilku ostatnich wyścigach mieliśmy naprawdę mocne tempo i podejmowaliśmy dobre decyzje strategiczne”.

„Startujemy jednak ze zbyt dalekich pozycji. To jest problem. A kiedy zdobywasz jeden, dwa, jeden, jeden, jeden punkt to jest to za mało, by zmniejszyć stratę do zespołów będących przed nami”.

Szef zespołu z Silverstone jak na razie nie jest w stanie wskazać tak dużej różnicy pomiędzy tempem kwalifikacyjnym a wyścigowym. „Tak szczerze mówiąc, staramy się to zrozumieć. Gdybyśmy wiedzieli dlaczego tak jest, próbowalibyśmy to zmienić. Jest to coś, co naprawdę musimy zrozumieć i dowiedzieć się, co za tym stoi”.

„Najlepszym podejściem, jakie możemy obrać, jest odnoszenie się do różnic w czasach okrążeń pomiędzy poszczególnymi samochodami, zamiast do klasyfikacji. Przy tak niewielkich różnicach w środku stawki często jest tak, że jeśli zrobisz coś źle, to tracisz trzy lub cztery pozycje”.

„Jeśli ktoś odnajdzie się naprawdę dobrze, zyskuje trzy pozycje, a czasem nawet pięć czy sześć, ponieważ w środku stawki jest tak ciasno. Bardzo ważne jest pozostać obiektywnym i aktywnie śledzić różnice w czasach notowanych przez ciebie okrążeń. Wtedy sprawdzamy, gdzie potrzebujemy poprawy. Dla nas jest jednak jasne, że w soboty mamy większe trudności niż w niedziele”.

Krack wyjaśnił również, że zespołowi udało się zwalczyć problemy z układem kierowniczym, na które skarżyli się kierowcy na początku sezonu i które przyczyniły się do incydentów w Melbourne. „Rozwiązaliśmy te problemy. Poczyniliśmy spore postępy na przestrzeni ostatnich wyścigów”.

„Naszą główną słabością są natomiast tory takie jak Silverstone czy Austria. Gdy jest dużo szybkich zakrętów, mamy trudności. Musimy więc przyjrzeć się aerodynamice. Myślę, że wciąż możemy usprawnić ten samochód”.

Luksemburczyk poproszony o ocenę swoich pierwszych miesięcy na obecnym stanowisku stwierdził, iż ma mieszane odczucia. „Szczerze mówiąc, mam mieszane odczucia. Jestem bardzo szczęśliwy ze sposobu, w jaki zostałem powitany. Jestem też bardzo zadowolony widząc jak zespół działa i ewoluuje”.

„Jestem jednak bardzo rozczarowany naszymi osiągami. Chcielibyśmy dokonywać postępów szybciej, niż ma to miejsce w tej chwili. Dokonujemy tych postępów, są one zauważalne, ale inni rozwijają się tak samo szybko, albo nawet i szybciej. Jest więc to coś, czemu należy przyjrzeć się w przyszłości. W jaki sposób możemy szybciej się rozwijać? A może jak zacząć z wyższego pułapu?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.09.2022  Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela
12.09.2022  Drugovich dołączył do Astona jako kierowca rezerwowy
06.09.2022  De Vries wystartuje z Astonem w treningu na Monzy
04.09.2022  Alonso: Jestem gotowy pozostać w F1 do 2025 roku
31.08.2022  Krack: Vettel cały czas wspiera rozwój przyszłorocznego bolidu
Tagi:
Aston Martin
Krack M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca