F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.03.2024

Vowles: Musimy ujrzeć stałe postępy ze strony Sargeanta

Jordan: Ricciardo jak nikt inny potrzebuje mocnych wyników

Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla

Sprawa Hornera wraca na czołówki

F1 pozostanie na 18-calowych felgach

15.03.2024

Czy Honda to gwarancja przyszłości dla Tsunody?

14.03.2024

Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024

Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji

Bearman: Vettel życzył mi powodzenia przed debiutem w F1

Ocon zdradził kiedy Alpine odkryło problemy z bolidem A524

Corriere dello Sport: Sainz rozmawia z Mercedesem

12.03.2024

Stare i nowe problemy Mercedesa

Ferrari pracuje nad dużymi poprawkami do bolidu SF-24

Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje

Marko: Ricciardo musi się poprawić

Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008

La Gazzetta dello Sport: Specjaliści Red Bulla na celowniku Ferrari

11.03.2024

Haas: Bearman zasługuje na fotel w F1

Vasseur: Wierzę, że Sainz powróci do akcji w Melbourne

10.03.2024

Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Dwukrotna mistrzyni W Series proponuje niewielkie zmiany w budowie bolidów.
Maciej Wróbel, 12 sierpnia 2022, wyświetlenia: 3018<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dwukrotna mistrzyni W Series, Jamie Chadwick, przyznaje, iż nie ma pewności, czy kobiety byłyby w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez Formułę 1.

Od czasu utworzenia Formuły 1 w roku 1950 do wyścigów Grand Prix przystąpiło jedynie pięć kobiet, z czego trzy swój udział kończyły już na etapie czasówki. Ostatnią z nich była Giovanna Amati, która w 1992 roku trzykrotnie nie przebrnęła kwalifikacji. Z kolei w latach 2015-2016 czterokrotnie podczas piątkowych treningów bolid Williamsa poprowadziła Susie Wolff.

W celu zwiększenia szans kobiet na zaistnienie w motorsporcie, utworzono w 2019 serię wyścigową W Series. W obu jak dotąd rozegranych sezonach tytuł mistrzowski zdobywała Brytyjka, Jamie Chadwick, która od 2019 roku jest także kierowcą rozwojowym Williamsa. 24-latka jest również na dobrej drodze do zdobycia trzeciego tytułu, który może sobie zapewnić już w kolejnej rundzie, w Singapurze.

Sama Chadwick nie jest jednak przekonana, czy kobiety byłyby w stanie z powodzeniem zmierzyć się z Formułą 1 pod kątem fizycznym. „Postawiłam sobie za cel starty w Formule 1, ale nie wiem, czy to jest tak naprawdę możliwe” – stwierdziła Brytyjka. „By dostać się do F1, musisz przejść przez serie towarzyszące – Formułę 3 i Formułę 2 – co jest ekstremalnym wyzwaniem pod względem fizycznym, tak jak i F1”.

„Nie wiemy, do czego dokładnie zdolne są kobiety w tym sporcie. Gdy masz 15 czy 16 lat i przechodzisz do wyścigów samochodowych, gdzie samochody są duże i ciężkie, a do tego nie ma wspomagania kierownicy, to wiele kobiet ma trudności, nawet jeżeli odnosiły one sukcesy w gokartach”.

„Lubimy myśleć, że kobiety są w stanie to zrobić, a ja cieszę się, że mogę być królikiem doświadczalnym i zamierzam naciskać najmocniej jak tylko potrafię, by zbadać opcje wejścia do Formuły 1. Nie wiemy jednak, czy to się uda. Nie było kobiety w obecnej erze, której by się powiodło. Staram się zrozumieć, czy może to wynikać z fizycznej strony Formuły 1”.

Chadwick sugeruje, że kobietom pomóc mogą niewielkie zmiany w budowie samochodów. „Jeśli pod względem fizycznym jest zbyt ciężko, ale sport chce kobiet biorących w nim udział, to być może powinniśmy się temu przyjrzeć i zrozumieć to. Jak możemy na przykład sprawić, by kierownice były nieco cieńsze, ponieważ kobiece dłonie nie są zbyt duże? Jak możemy upewnić się, że nie ma ograniczeń co do odległości pedałów, aby można było nacisnąć z odpowiednią siłą?”

„Niektóre z nowych bolidów mają bardzo wąskie wejście do kokpitu. Kobiety z większymi biodrami nie są w stanie komfortowo się w nie wpasować. Wiele z tych rzeczy zostało przeoczonych z oczywistych przyczyn, ale teraz musimy przyjrzeć się, czy wpływa to na różnice w osiągach” – dodała dwukrotna mistrzyni W Series.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
12.03.2024  Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
Tagi:
W Series
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca