F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

Szef toru w Austin sądzi, że USA byłoby w stanie zorganizować "o wiele więcej" wyścigów F1.
Maciej Wróbel, 12 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1372<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Bobby'ego Epsteina zainteresowanie F1 w Stanach Zjednoczonych jest na tyle duże, że kraj ten może gościć „o wiele więcej wyścigów”.

Formuła 1 przeżywa prawdopodobnie swój najlepszy okres w historii, jeśli chodzi o zainteresowanie serią w Stanach Zjednoczonych, czego efektem są aż trzy wyścigi na terenie tego kraju począwszy od sezonu 2023 – Austin, Miami oraz debiutujące Las Vegas.

Stoi to w absolutnym kontraście do sytuacji sprzed dekady, gdy z powodu nikłego zainteresowania Indianapolis wypadło z kalendarza po sezonie 2007, a debiutujące w 2012 roku Austin także początkowo mierzyło się ze słabą sprzedażą biletów.

Włodarze toru w Teksasie w lutym przedłużyli kontrakt na organizację Grand Prix o kolejnych pięć lat, a w tym roku zamierzają hucznie obchodzić dziesiątą rocznicę swojego debiutu w F1. W rozmowie z Autosportem szef COTA, Bobby Epstein przyznał, iż z uwagi na zainteresowanie biletami „ubiegłoroczne liczby mogą zostać zmiażdżone”, jednak priorytetem dla niego ma być zapewnienie fanom jak najlepszych wrażeń.

„Właśnie oddano do użytku nową drogę prowadzącą na tor, czego bardzo potrzebowaliśmy” – powiedział Epstein. „Nie kontrolujemy jednak wydarzeń na torze. Kontrolujemy natomiast rozrywkę i wszelkie doświadczenia poza torem. Nasza pojemność mogłaby być znacznie większa i to jest coś, czemu przyjrzymy się w najbliższych kilku latach”.

Epstein ujawnił, iż w Austin trwają prace nad kolejną trybuną mogącą pomieścić 6000 widzów i zasugerował, że tak duże zainteresowanie może pomóc w organizacji kolejnych wyścigów w Stanach Zjednoczonych. „Jeśli nie wszystko zostało wyprzedane, to prawie wszystko zostało wyprzedane” – kontynuuje szef Circuit of the Americas. „Właściwie to wszystko poszło na wiosnę w ciągu dwóch dni od rozpoczęcia sprzedaży. To niesamowite”.

„Obecnie popyt w Stanach jest nieprawdopodobny i z pewnością wystarczy na trzy wyścigi i mógłby starczyć na wiele więcej”.

Miami ponownie ma otrzymać majowy termin, natomiast pierwsze Grand Prix Las Vegas ma odbyć się w listopadzie 2023 roku, około miesiąc po wyścigu w Teksasie. Epstein dodaje, iż wyścig w Austin ma pozostać „bardzo tradycyjny” ze swoją ofertą przez co umocni swoją tożsamość na tle pozostałych amerykańskich eliminacji.

„Myślę, że nadal będziemy faworytami zarówno dla wyścigowych purystów, jak i dla bywalców festiwali, ale również i dla wartościowych kupców. Chcemy mieć pewność, że nie chcemy nikogo eliminować pod względem cenowym. Myślę, że chociaż w ofercie jest wiele rzeczy typu high-end, to chcemy upewnić się, że wciąż pozostajemy dostępni dla codziennych fanów, na których z pewnością nam zależy”.

„Nie uważam, by innym nie zależało, ale pozostałe wyścigi są unikalne. Vegas będzie zupełnie inne – będzie wyścigiem nocnym rozgrywanym przy sztucznym oświetleniu. Mamy też międzynarodowe miasto, jakim jest Miami, które znajduje się w zupełnie innym miejscu w kalendarzu. To po prostu inny wyścig rozgrywany w innej porze roku, a jest tu mnóstwo fanów, którzy będą wspierać je wszystkie” – zakończył Epstein.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.11.2023  Haas chce rewizji potencjalnych naruszeń limitów toru w Austin
23.10.2023  Verstappen: Wyboisty asfalt w Austin nie przystaje do F1
23.10.2023  Hamilton i Leclerc zdyskwalifikowani z GP USA
22.10.2023  GP USA: wyniki wyścigu
22.10.2023  GP USA: najszybsze okrążenia w wyścigu
Tagi:
Austin
Miami
Las Vegas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca